Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag kan kalla mig en dejtande person eftersom jag inte varit på en enda dejt i år ;) Men på onsdag verkar det bli en dejt faktiskt :) MEN jag tror inte att dejten är liggbar för mig... Men däremot verkar han väldigt trevlig och rolig. Är det fel att gå på dejt med nån och typ hopas bli kompis?

Nej, jag tycker inte det är ett dugg fel! Nya kompisar ska inte underskattas!

Vet inte om jag kan kalla mig en dejtande person eftersom jag inte varit på en enda dejt i år ;) Men på onsdag verkar det bli en dejt faktiskt :) MEN jag tror inte att dejten är liggbar för mig... Men däremot verkar han väldigt trevlig och rolig. Är det fel att gå på dejt med nån och typ hopas bli kompis?
Nej det är inget fel.
En dejt är ju ingen garanti alls för att någon vill gå vidare med något,

Gå dit och ha kul och se vart det leder. :)

Klart det inte är :)

Och en annan fråga: HUR gör man när man dejtar utanför nätvärden? Hur får man liksom kontakt med folk ute? Jag har fått för mig att folk typ börjar dansa med varandra. Men jag har noll taktkänsla och dansar därför absolut inte offentligt. Hur träffar man ragg ute annars? Skriker på varandra i baren lite på måfå? Jag är dessutom snart 34 år, hur många(singlar) i min ålder är egentligen ute då, och som faktiskt vill träffa nån? Inte ONS då...

Och en annan fråga: HUR gör man när man dejtar utanför nätvärden? Hur får man liksom kontakt med folk ute? Jag har fått för mig att folk typ börjar dansa med varandra. Men jag har noll taktkänsla och dansar därför absolut inte offentligt. Hur träffar man ragg ute annars? Skriker på varandra i baren lite på måfå? Jag är dessutom snart 34 år, hur många(singlar) i min ålder är egentligen ute då, och som faktiskt vill träffa nån? Inte ONS då...

Jag tycker det där är jättesvårt. När jag var ung träffade jag ofta killar ute. Nu är det aldrig någon som intresserar mig. Jag drar alltid till mig de som är betydligt äldre och det intresserar mig inte alls

Annars är det en klassiker att träffas genom gemensamma vänner, via jobb osv.
Där har jag problemet att jag är extremt reserverad utom när jag jobbar. Men det känns alldeles för optoffsigt att ragga på mina resenärer :p

Annars skaffar man en snygg granne :D

Har ju bara varit i år i en månad så är väl okey. ;) Tror inte jag var på en dejt ens förra året. Mycket för att det var ett skitår. :( Men tänker trots det räkna mig som tillhörande tråden och pratar faktiskt men en kille jag kan tänka mig träffa. :)

Alltså VET man säkert att man inte är intresserad av något romantiskt/sexuellt så tycker jag att det är lite oschysst att gå på dejt med en person som tror att det är vad det handlar om. Jag skulle bli jäkligt sur/besviken om jag gick på dejt och det visar sig att killen bara vill ha en kompis. Om man däremot är osäker på om man kommer klicka/tända på personen så är det såklart helt okej, det är ju för att ta reda på det som man går på dejt. :)

Du kan ju inte veta nånting innan dejten egentligen. Du kanske har fel om liggbarheten, eller om att du vill vara kompis. Eller så kanske han bara vill vara kompis efter. Jag tycker inte det är fel att gå på en första dejt oavsett.

Jag har också ett problem av liknande karaktär. Har rätt länge mailat med en karl på Badoo. När det började var jag singel men jag orkade inte dejta just då, sen är han absolut inte min typ av vad jag ser på bilderna, men väldigt väldigt trevlig. Jag sa från början att jag inte letade efter dejt utan möjligen lite nya kompisar och han svarade att han gärna var kompis. Men alltså, jag tror inte alls att han vill vara kompis, utan att han hoppas att det ska utvecklas vidare. Eller ska jag i andan av de diskussioner som varit hittills i tråden bara gå på det han (och jag) faktiskt sagt?

Du kan ju inte veta nånting innan dejten egentligen. Du kanske har fel om liggbarheten, eller om att du vill vara kompis. Eller så kanske han bara vill vara kompis efter. Jag tycker inte det är fel att gå på en första dejt oavsett.

Jag har också ett problem av liknande karaktär. Har rätt länge mailat med en karl på Badoo. När det började var jag singel men jag orkade inte dejta just då, sen är han absolut inte min typ av vad jag ser på bilderna, men väldigt väldigt trevlig. Jag sa från början att jag inte letade efter dejt utan möjligen lite nya kompisar och han svarade att han gärna var kompis. Men alltså, jag tror inte alls att han vill vara kompis, utan att han hoppas att det ska utvecklas vidare. Eller ska jag i andan av de diskussioner som varit hittills i tråden bara gå på det han (och jag) faktiskt sagt?

Om du har varit, och är, tydlig med att det enbart är aktuellt på kompisnivå så ligger ju "problemet" hos honom om han ändå hoppas på mer.

Om du har varit, och är, tydlig med att det enbart är aktuellt på kompisnivå så ligger ju "problemet" hos honom om han ändå hoppas på mer.

Jag vet. Egentligen. Och jag har varit tydlig men det känns ändå knepigt. Kanske för att nio av tio karlar som säger att de vill vara kompis visar sig ha andra tankar (även om inte alla agerar på dem).

Jag vet. Egentligen. Och jag har varit tydlig men det känns ändå knepigt. Kanske för att nio av tio karlar som säger att de vill vara kompis visar sig ha andra tankar (även om inte alla agerar på dem).

Jag förstår precis vad du menar, men som sagt, det är ju i slutänden inte ditt problem alls. Men visst kan det bli "obekvämt" att ta sig ur en sån situation även om det inte alls borde vara det.

Och en annan fråga: HUR gör man när man dejtar utanför nätvärden?

Menar du ute som på krogen så har jag ingen aning? Eller, det är ju lätt att hitta ONS och om det är en människa som är kul och attraktiv även i dagsljus kan man gå den vägen. Gillar man inte idén på att provköra så känns krogen rätt kasst.

Jag trillar så gott som alltid över mina partners via intressen eller gemensamma vänner. Genom att vara aktiv i vad jag tycker är ett roligt liv träffar jag människor i en kontext där vi är oss själva, och dessutom ger det fördelen att vi har någon form av gemensamma intressen. De flesta intressen går väl att mötas kring på ett eller annat sätt? Eller prova något nytt, så får man win-win, nya människor och om det inte leder till något så har man förmodligen vunnit mer på att prova något som verkar intressant?

Jag sitter ju i samma sits med min dejt, och jag har varit ärlig från början och sagt att just nu så är jag långt ifrån känslomässigt redo att ge mig in i något seriöst, men att jag mer än gärna träffar han som en kompis, och skulle han vilja mer så vill jag gärna att han tar upp det och sen får vi diskutera om vi kanske ska sluta ses,eller om han kan "leva med" att vi umgås som vi gör nu.

Jag känner att skulle han endå hoppas på mer nu så får han skylla sig själv lite,för jag har klargjort enda från början hur allt ligger till, och hur det är. Sen kan man ju inte styra över känslor tyvärr, men då får vi ta det då.

Jag tycker som sagt om att umgås och snacka med han, och han med mig,så det skulle ju vara tråkigt att bryta bara för att han kanske skulle känna mer för mig än vad jag gör för honom.

Jag hade över lastbilschauffören igår...
Han har "växt" i mina "tankar" så jag sa de att jag lätt skulle kunna bli kär i honom om han bara lät mej ;)
Han vill fortfarande ses och han är verkligen hur söt som helst...

Får väl se vart de slutar...

Jag tycker det där är jättesvårt. När jag var ung träffade jag ofta killar ute. Nu är det aldrig någon som intresserar mig. Jag drar alltid till mig de som är betydligt äldre och det intresserar mig inte alls

Annars är det en klassiker att träffas genom gemensamma vänner, via jobb osv.
Där har jag problemet att jag är extremt reserverad utom när jag jobbar. Men det känns alldeles för optoffsigt att ragga på mina resenärer :p

Annars skaffar man en snygg granne :D
Jag träffade också killar ute i yngre dar(:p), men nu är jag ju nästan aldrig ute. Mina sedan länge stadgade vänner vill ju aldrig gå ut, jag har inte så många att gå ut med och skulle jag ha det så vet jag inte alls hur jag ska bete mig för att ragga eller bli uppraggad ;)
Jag träffar också en massa folk på jobbet, men inte fan kan man ragga på kunder???
Kul(?) att du nämner grannar, för jag har en som försökt ragga på mig... Men när han till slut förstod att jag inte var intresserad så hälsar han knappt längre ;)

Menar du ute som på krogen så har jag ingen aning? Eller, det är ju lätt att hitta ONS och om det är en människa som är kul och attraktiv även i dagsljus kan man gå den vägen. Gillar man inte idén på att provköra så känns krogen rätt kasst.

Jag trillar så gott som alltid över mina partners via intressen eller gemensamma vänner. Genom att vara aktiv i vad jag tycker är ett roligt liv träffar jag människor i en kontext där vi är oss själva, och dessutom ger det fördelen att vi har någon form av gemensamma intressen. De flesta intressen går väl att mötas kring på ett eller annat sätt? Eller prova något nytt, så får man win-win, nya människor och om det inte leder till något så har man förmodligen vunnit mer på att prova något som verkar intressant?

Gemensamma vänner är typ uttömt utan att det ens funnits nån att dejta... Har frågat flera vänner om dom inte har nån trevlig och snygg singelkompis men nej:meh:
Nytt intresse har jag inte riktigt tid med just nu, och det jag har i åtanke kräver typ att man har någon att utföra intresset med... Och det har jag inte.

Alltså VET man säkert att man inte är intresserad av något romantiskt/sexuellt så tycker jag att det är lite oschysst att gå på dejt med en person som tror att det är vad det handlar om. Jag skulle bli jäkligt sur/besviken om jag gick på dejt och det visar sig att killen bara vill ha en kompis. Om man däremot är osäker på om man kommer klicka/tända på personen så är det såklart helt okej, det är ju för att ta reda på det som man går på dejt. :)
Med säkerhet vet jag såklart inte ;) Men en fika eller så kan säkert inte säkert inte få honom att stämma mig för att ha slösat hans tid ;)

Jag kollar av Badoo nån gång ibland, egentligen bara för att jag mailar med den där karln. Eftersom jag finns där händer det att jag får nåt meddelande då och då. Brukar bara ignorera dem, dels för att jag dejtar men också för att det inte funnits ngn som ens var det minsta intressant. Men nu hade jag fått ett meddelande från en sjukt jävla snygg karl....:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 699
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka