Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast varför leder det förmodligen till sex?
Ah, sorry, där utgick jag bara från mig själv. Jag tror dock att det är rätt vanligt när man dejtar att man vill ha sex med den andra, och att chansen är större att det händer om man träffas i en setting där det är rätt lätt att gå från att vilja till att göra.

Ah, sorry, där utgick jag bara från mig själv. Jag tror dock att det är rätt vanligt när man dejtar att man vill ha sex med den andra, och att chansen är större att det händer om man träffas i en setting där det är rätt lätt att gå från att vilja till att göra.
Ja det blir ju lätt att man utgår från sig själv :)
Om jag utgår från mig själv kan jag rent kroppsligt bli tänd. Men ändå inte vilja ligga.
Min vilja och kropp kan vara två olika saker. Låter kanske märkligt.

Sen hållet jag med om att miljön påverkar. När jag hade träffat blyga killen några gånger valde jag att bjuda hem honom till mig. Inte för att jag ville ligga men jag tänkte att det blev mer avslappnat än om vi sågs på en fika eller middag.

För min del handlar det inte om "koder" utan om att om två personer är tända på varandra så leder det förmodligen till sex. Särskilt om man ses i settings som verkligen möjliggör liggande enkelt, till exempel filmtittning. Inte konstigare än så.

Så jag bör tacka nej till en filmkväll med en kille (även om jag gärna sitter i en soffa och ser en film) om jag inte vill ha sex eftersom det är underförstått att man även tackar ja till sex? Något jag inte brukar vara särskilt sugen på ex. när jag tokblöder och det känns som livmodern vill bryta sig ut. I så fall handlar det väl i högsta grad om en kod för något.

Så jag bör tacka nej till en filmkväll med en kille (även om jag gärna sitter i en soffa och ser en film) om jag inte vill ha sex eftersom det är underförstått att man även tackar ja till sex?
Suck, nej, det är inte vad jag säger. Du får tacka ja eller nej till vad du vill, jag är övertygad om att det går finfint att gå och titta på film med nån utan att ligga.

Alltså det jag skriver i tråden är lite skämtsamt min syn på vad "vill du titta på film?" kan betyda. Det är inte någon form av lag som jag uppmuntrar alla att följa. Det är liksom inte så himla seriöst. Chillax.

Personligen kan jag ju tycka att raka rör har sina nackdelar det också. Hur många nappar på "ligga?" liksom? :p
Genom nätdejting skulle jag aldrig nånsin nappa på nåt sånt. (men så skulle jag nog aldrig nätdejta heller)

I verkligheten har det hänt och det har funkat, absolut. Uppenbarligen formulerat lite sexigare men med samma andemening. Men jag har ingenting heller emot att snubben frågar om jag vill komma hem till honom och titta på film eftersom jag inte är typen av person som kräver Raka Rör I Alla Lägen. Jag fixar lite socialt smörjmedel där man uttrycker sig på ett sätt som är lite trevligare, lite mindre direkt. Det förvirrar inte mig och gör mig inte stressad. Jag vet att när min dejt sa "vill du gå ut och ta en drink?" så menade inte han en drink, han menade oftast flera. Och att vi efteråt, om vi båda känner för det, går hem och humpar hela natten. Jag är i det läget helt OK med att han inte säger "ska vi gå ut och dricka mellan 3 till 5 drinkar och sedan gå hem och ha samlag om vi båda känner för det?".

Du och jag ska uppenbart inte dejta :D.

Du: Vill du kolla på film?
Jag: Absolut :cool::heart:banana::o

Du: eeeeeh alltså...
Jag: :banana::banana::banana::banana:
Nä, det är knappast troligt att vi kommer göra, om du inte skaffar mer skäggväxt och ett maskformat bihang mellan benen. :D

Fast jag tänkte mer i största allmänhet att jag inte gillar att någon försöker tolka det jag inte säger på en dejtingsida, Skype, sms eller direkt tal IRL. Hör vad jag säger istället för att tolka in en massa annan skit bara för att andra kvinnor inte kan tala klarspråk. :rage: Men om alla gjorde så skulle ju @mandalaki inte få alla roliga trådar om vad han egentligen har sagt när han säger något. :p :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 700
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023