Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där är vi på samma spår.

Det var det där med "måste förstå" som ställde till det. Jag tänker väl mer att om dejten säger något annat än hen menar, så är det dejten som får ta hand om problemet. Inte jag som ska vara förberedd på det.

Just det, jag var inte förbered alls ju.

Nu vill jag höra av mig ändå.

Samma här. "Kolla på film" tolkar jag som kolla på film. En puss tolkar jag som en puss. Livet blir så mycket enklare.

Tolkar du "jag är inte rasist men..." som att personen inte är rasist? :D Alltså, jag gillar också när folk säger vad de menar, men jag tänker inte att det är vad detta handlar om. Det har liksom blivit ett mer eller mindre vedertaget begrepp för just att ses och ha sex. Språket är ju fullt av uttryck som inte alls ska tolkas bokstavligt, inte tycker man att någon är otydlig och undrar vad han menar egentligen om han säger att han "trampade i klaveret" t.ex.?

Däremot blir det ju klart lätt missförstånd när man inte har samma uppfattning om vad som ska tolkas bokstavligt och vad som är vedertagna uttryck. Te-grejen blev jag själv medveten om för flera år sen efter att en kille jag promenerande hem med från en fest frågade om jag ville bjuda honom på en kopp te. Så jag bjöd honom på en kopp te, vi hade en stel konversation, jag sa gonatt och han gick hem - fick senare veta att han var väldigt snopen och besviken över att jag "plötsligt" dissade honom medan jag ju inte ens tänkt tanken att han var sugen på något annat än just te. :)

Min erfarenhet är att det inte spelar någon roll om man försöker vara tydlig. Jag skulle på en första dejt med en karl, han föreslog promenad och sen te hemma hos honom. Jag svarade att det var helt ok förutsatt att te var just te och inget annat. Han svarade att te var självklart bara te.....vilket var väldigt tydligt att han inte alls tyckte när det väl kom till kritan (jo, alltså det bjöds på te först men sen tyckte han att det var hångel/ligga som gällde). Det blev inga fler dejter...

Min erfarenhet är att det inte spelar någon roll om man försöker vara tydlig. Jag skulle på en första dejt med en karl, han föreslog promenad och sen te hemma hos honom. Jag svarade att det var helt ok förutsatt att te var just te och inget annat. Han svarade att te var självklart bara te.....vilket var väldigt tydligt att han inte alls tyckte när det väl kom till kritan (jo, alltså det bjöds på te först men sen tyckte han att det var hångel/ligga som gällde). Det blev inga fler dejter...
Nä men exakt, och hur ska man veta innan om man vill ligga där och då?
Vad som helst kan ju ha hänt och man har ändrar inställning.

Nä men exakt, och hur ska man veta innan om man vill ligga där och då?
Vad som helst kan ju ha hänt och man har ändrar inställning.

Fast de jag har varit på dejt med verkar mest ha velat konstatera att jag på riktigt ser ut som jag gör på mina bilder på dejtingsidan. Och när de har konstaterat det - då vill de ligga...för mig krävs det liksom lite mer än så för att jag ska vilja göra det.:grin:

Är det därför ingen vill komma när jag bjuder in till filmkväll?? :o
Haha! :D

Men alltså är det vänner så går ju detta bort såklart. Obs menade det jag skrev bara som applicerbart om man har liten flirtig grej going on, inte annars.

Haha men äsch, "vill du komma över och titta på film?" är i princip exakt samma sak som att säga "vill du komma över och ligga med och på mig?" :D.

Och jag som brukar säga "vill du komma över och ligga med och på mig?" ...det är alltså fel? Och betyder kanske istället "vill du komma över och titta på film?" :p eller betyder i själva verket allt en säger i dejtingsammanhang "vill du komma över och ligga med och på mig?" :nailbiting: förvirrad!

Haha! Jag fick hem en snubbe från en mindre rumsren kontaktsida (eh, på tal om omskrivningar ja) för att kolla på film en gång. Bara film ;)

Nu hoppades han förvisso på att ses för sex efter det, men så intressant var han inte :D Har än idag ingen aning om vad filmen handlade om, förbannade pladdertacka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 644
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 694
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka