Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis. Folk måste säga vad de menar.
Jag gillar inte alls antydningar. Om någon säger att vi ska dricka te så tror jag ju det.
Men då ska man förstå att det ibland betyder hångel och ibland sex och ibland te.
Vad "ska man förstå"? Om någon bjuder mig på te och sedan börjar hångla, får jag väl ta ställning till det då. Vad borde jag ha "förstått"?

När jag bjuder in nån på kaffe så är det just det jag menar. Jäkla trött på allt tolkande och tassande kan inte folk bara säga vad de menar?

Eller hur.
Du kan väl komma över på en kaffe så kan vi skvallra om grannarna.
Får jag den inbjudan så tänker jag inte, klart killen bill ligga.
Möjligen om man går på gymnasiet.

Han hade dessutom redan gjort kaffe och dukat nät jag kom så jag hade verkligen inte en tanke på sex.

Haha men äsch, "vill du komma över och titta på film?" är i princip exakt samma sak som att säga "vill du komma över och ligga med och på mig?" :D.

Fast jag har faktiskt aldrig varit med om det när jag träffat killar tidigare.
Att man syftar på just sex. Jag har heller aldrig tänkt sex när jag bjudit in någon för film heller och inga konstiga situationerhar uppstått.

@Bison När jag har dejtat som singel har vi överhuvudtaget inte tittat på film alls, utan gjort andra saker innan vi har haft sex. Middagar, vad som helst. Men - skulle jag vara singel och ha nån flirtig grej på g med nån snygg kille och han sa "du, vill du komma och titta på film hos mig på fredag?" då skulle jag förutsätta att jag kommer att komma hem till honom, vi kommer att slå på en film, vi kommer att dricka vin och vi kommer att ligga. Skulle kvällen sluta annorlunda skulle jag bli förvånad.

Precis som att flirtig grej med kille och inbjudan till middag/drinks/vad som helst också brukar leda till vin + häng + ligga.

Äsch, kanske bara är för att jag helt enkelt gillar att ligga med folk jag flirtar med.

Men buke blir roligare om de inte gör det! "Han vill kolla på film, VAD MEEENAR HAN?"

:up:
Men man måste inte analysera det alls. Ursäkta mig, men jag fattar inte ens hur man beter sig för att INTE ligga i den sitsen. Person man är intresserad och man har en flirtig grej med, man ses hemma, man umgås. Hur kan man INTE ligga i det läget?

Jag kanske är bukes största slampa men jag begriper inte hur man umgås med nån man är tänd på och INTE ligger?

@Bison När jag har dejtat som singel har vi överhuvudtaget inte tittat på film alls, utan gjort andra saker innan vi har haft sex. Middagar, vad som helst. Men - skulle jag vara singel och ha nån flirtig grej på g med nån snygg kille och han sa "du, vill du komma och titta på film hos mig på fredag?" då skulle jag förutsätta att jag kommer att komma hem till honom, vi kommer att slå på en film, vi kommer att dricka vin och vi kommer att ligga. Skulle kvällen sluta annorlunda skulle jag bli förvånad.

Precis som att flirtig grej med kille och inbjudan till middag/drinks/vad som helst också brukar leda till vin + häng + ligga.

Äsch, kanske bara är för att jag helt enkelt gillar att ligga med folk jag flirtar med.

Jo, jag vill ju gärna ligga.
Men just med den uppladdningen tidigare på kvällen så tänkte jag inte ens tanken.

Annars så är det ju väldigt trevligt att avsluta kvällen med ett bra ligg. Men att det är själva poängen med att ses när någon säger middag/film/drinkar har jag helt missat.
Jag är gammal.

Men man måste inte analysera det alls. Ursäkta mig, men jag fattar inte ens hur man beter sig för att INTE ligga i den sitsen. Person man är intresserad och man har en flirtig grej med, man ses hemma, man umgås. Hur kan man INTE ligga i det läget?

Jag kanske är bukes största slampa men jag begriper inte hur man umgås med nån man är tänd på och INTE ligger?
Förlåt men underbart inlägg :rofl::love:

Jag fattar. Men frågan är väl om man HAR en flirtig grej på gång än. I nätdejting träffas man väl först för att känna av om det blir en flirt eller inte. Och då kan ju kolla film vara ett sätt att umgås för att känna av.

Finns säkert massa svar på den frågan. Vissa vill kanske vänta.

Men just med den uppladdningen tidigare på kvällen så tänkte jag inte ens tanken.
DET förstår jag. Jag tror inte att jag hade gått över igen faktiskt, han verkar ju minst sagt fett skum. Kanske nervös eller nåt?

Men då söker man väl träningskompis? Såna efterlysningar har jag sett i träningsgrupper.
Det är VÄLDIGT roligt att ha en partner som gillar att träna samma saker som en själv! Även om man inte är på samma nivå (...) förstår man varandra, slipper traggla saker som partnern tycker är urtrist och inte orkar lyssna till eller förstår. Det funkar på så många plan. Tränar man mycket är det ett jätteplus om man kan hitta en partner med samma intresse! Tränar man JÄTTEmycket är det nästan ett krav, om förhållandet ska hålla i längden.

jag har varit med om killar som blir förvånade när jag sagt att nej jag tänker inte ligga då de ansett att det var underförstått.
Då får man väl ta det därifrån, om den situationen uppstår. Att säga att jag (eller du eller någon annan) "ska förstå" att det kan vara det han menar från början, är feltänkt för mig. Snarare är det (i det här fallet) mannen som "ska förstå" att om han säger film så är det rimligt att anta att det betyder film.

Det vill säga, varför ska kvinnan ha en beredskap för hans outtalade avsikter? Menar du att du borde ha fattat i förväg så att mannen slapp bli förvånad?

Och behövs den beredskapen, ens? Jag tror att vi ska se på film, och så börjar han hångla. Jag ser inte riktigt problemet. Antingen nappar jag eller så nappar jag inte.

Då får man väl ta det därifrån, om den situationen uppstår. Att säga att jag (eller du eller någon annan) "ska förstå" att det kan vara det han menar från början, är feltänkt för mig. Snarare är det (i det här fallet) mannen som "ska förstå" att om han säger film så är det rimligt att anta att det betyder film.

Det vill säga, varför ska kvinnan ha en beredskap för hans outtalade avsikter?

Och behövs den beredskapen, ens? Jag tror att vi ska se på film, och så börjar han hångla. Jag ser inte riktigt problemet. Antingen nappar jag eller så nappar jag inte.
Jag säger bara att jag gillar när man säger rakt ut vad man menar. Och att man inte tar för givet att "dricka te" ska betyda något annat än just dricka te.

Orkar inte leta upp giffen du använde mot mig i boktråden, men ... :angel:
giphy.gif

:D

Jag säger bara att jag gillar när man säger rakt ut vad man menar. Och att man inte tar för givet att "dricka te" ska betyda något annat än just dricka te.
Där är vi på samma spår.

Det var det där med "måste förstå" som ställde till det. Jag tänker väl mer att om dejten säger något annat än hen menar, så är det dejten som får ta hand om problemet. Inte jag som ska vara förberedd på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 644
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 694
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka