Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Det är ju möjligt att pressen i övrigt var skitkonstig och då gäller ju inte ovanstående, men jag utgår från att personen i övrigt verkar normal/vettig. :))

Ni kan få texten i sin helhet (tog dock bort ålder och kön på barnet och vilka husdjur eftersom texten ligger i en sluten fb-grupp):
Hej! Finns det nån lugn, tålmodig, harmonisk, fridfull, kreativ, , frisk o sund (gärna raw) rörlig (iallafall milen under 50 min) singelkvinna. Jag har barn x år på halvtid. x husdjur.

Sen i kommentarerna framgår det att det är 60-års åldern som gäller. Jag tycker det låter mer som han ska köpa häst, typ "jag söker en lugn och trygg läromästare som bör ha gått minst 1,40, erbjuder fint hem med hästkompisar". Om nån känner sig sugen kan jag förmedla kontakt :angel:

Jo. Men jag tror att vi läser det lite olika. Du kanske uppfattar det som att hon måste ha klarat en viss prestation, jag uppfattar det mer som att han vill ha nån att kuta med i rätt tempo.

Men då söker man väl träningskompis? Såna efterlysningar har jag sett i träningsgrupper.

Men då söker man väl träningskompis? Såna efterlysningar har jag sett i träningsgrupper.

Chanserna till framgång i gruppen som hunnit fylla 60 och gör milen på under 50? Tja, jag skulle rekommendera honom att köpa en trisslott, eller börja ringa runt enligt resultatlistorna i lopp Det finns ett par-tre stycken som lever upp till de kraven i de stora loppen. Någon kanske är singel och sugen?

På ett sätt tror jag det är bra att inte ha höga krav på intresse hos eventuell partner.
Men samtidigt tyckte jag det var jätteroligt när jag förut träffade en kille som också höll på med musik. Det var ett roligt sätt att umgås och ha ett intresse ihop.
Vi spelade ihop, sen hade vi sex, spelade lite igen, åt middag etc,

Dejten igår var riktigt trevlig faktisk! Vi bowlade, och jag förlorade så jag fick stå för maten. :grin::rofl:

Vi satt och pratade säkert 2 timmar på pizzerian efter bowlingen, det bara flyter på så jäkla bra, och vips så har tiden gått. :up:

Han är verkligen en toppenkille, och även om det aldrig skulle bli något mer mellan oss så kan den tjejen som fångar hans hjärta verkligen vara lycklig, han är ärligt talat hur bra som helst. Vi ska fortsätta som vi gör,sen får vi se vad som händer i framtiden helt enkelt. Han gillar mig, och jag gillar han.

När jag kom hem så fick jag ett meddelande "Tack för ikväll,det var verkligen supertrevligt. Och du är jättefin!" :)

Ikväll ska jag ut och fira av en kollega, och han lovade att köra hem oss,så idag kommer vi ses igen. :D

Inga smaskiga detaljer, och det kommer inte heller bli det innon den närmaste tiden (om ens någonsin?) men en kram när jag kom och åkte iallafall.

Här är det iskallt just nu.
Jag gissar att grannen skäms en aning, jag tror inte jag träffat en mer besvärad människa.
Det sista han sa till mig när jag gick var, lycka till på tågen.
Kanske inte låter så märkligt men i den situationen blev det väldigt konstigt.

Jag tror nog jag ska låta honom fortsätta dejta sina tjejer i lugn och ro. Det blir säkert bäst så, lugnast om inte annat.

Men alltså, bjöd han hem dig för att se på film, i så fall är det väl helt solklart vad han ville? Såvitt jag vet finns det bara en betydelse av "att se på film", och det är inte att se på film... :p

Haha! Det beror väl på vem och hur man umgås. Bjuder jag över en kompis på att se på film så ser vi just på film.
Iom att han visade noll intresse tidigare på kvällen och pratade väldigt engagerat om sitt dejtande så tolkade jag det just som att se på film.

Haha! Det beror väl på vem och hur man umgås. Bjuder jag över en kompis på att se på film så ser vi just på film.
Iom att han visade noll intresse tidigare på kvällen och pratade väldigt engagerat om sitt dejtande så tolkade jag det just som att se på film.

Javisst, precis som att om man bjuder hem en kompis på en kopp te så brukar man också just dricka en kopp te, men om en flirt, tinderperson, krogragg etc frågar om man vill "hem och dricka en kopp te" så är det knappast förtäring som åsyftas. :D

Utifrån vad du skrivit i tråden - och mina fantastiska analytiska förmågor ;) - så tror jag att han uppfattat dig som väldigt på och därmed bjöd hem dig för att ligga (aka "se på film"). Dejtingsnacket var ett osmidigt sätt att checka av var du står eller förmedla var han står (att han redan dejtar och bara vill ha lite tillfälligt sex). När ni sedan bara satt rakt upp och ner och faktiskt kollade på film och du inte alls var så på som han förväntat sig blev han obekväm och osäker, och panikhånglet på slutet var för att försöka rädda situationen (dvs ändå få ligga). Uttalandet om att man kanske inte borde strula till det med grannen var också för att du skulle försäkra honom om att det inte kommer bli några problem av att ni ligger. Ta-da!

Javisst, precis som att om man bjuder hem en kompis på en kopp te så brukar man också just dricka en kopp te, men om en flirt, tinderperson, krogragg etc frågar om man vill "hem och dricka en kopp te" så är det knappast förtäring som åsyftas. :D

Utifrån vad du skrivit i tråden - och mina fantastiska analytiska förmågor ;) - så tror jag att han uppfattat dig som väldigt på och därmed bjöd hem dig för att ligga (aka "se på film"). Dejtingsnacket var ett osmidigt sätt att checka av var du står eller förmedla var han står (att han redan dejtar och bara vill ha lite tillfälligt sex). När ni sedan bara satt rakt upp och ner och faktiskt kollade på film och du inte alls var så på som han förväntat sig blev han obekväm och osäker, och panikhånglet på slutet var för att försöka rädda situationen (dvs ändå få ligga). Uttalandet om att man kanske inte borde strula till det med grannen var också för att du skulle försäkra honom om att det inte kommer bli några problem av att ni ligger. Ta-da!

Fast jag vet inte, jag har inte varit särskilt på alls när vi setts. Det är mest han som pratat och det var han som tog kontakt och sen bjöd över mig på kaffe. Jag har faktiskt inte tagit några initiativ alls efter att jag såg honom dejta kollegan.

Men klart att du kan ha rätt. Jag skulle absolut kunna ligga med honom men där och då var jag inte förberedd öht på att det skulle bli så.
Han var ju mest intresserad av Ruben :p

Jag tänkte på lura-hunden-grejen, gömma sig bakom gardinen i köket, behöva låna en korkskruv, like:a honom på tinder osv. :) Men vad vet jag! :D

Haha! Fast det vet ju inte han :p
Även då var det han som pratade, jag uppfattas nog rätt utåtriktad här men i verkligheten är jag väldigt reserverad.
Korkskruven behövde jag faktiskt :p

Han gav mig en like på Tinder först och tog kontakt.

Fast jag vet inte, jag har inte varit särskilt på alls när vi setts. Det är mest han som pratat och det var han som tog kontakt och sen bjöd över mig på kaffe. Jag har faktiskt inte tagit några initiativ alls efter att jag såg honom dejta kollegan.

Men klart att du kan ha rätt. Jag skulle absolut kunna ligga med honom men där och då var jag inte förberedd öht på att det skulle bli så.
Han var ju mest intresserad av Ruben :p
Jag har märkt att många tolkar saker utifrån de själva.
Tex en kollega som bestämt hävdade att Tinder använder man bara för att hitta någon att ligga med.
Det vet alla.

Jaha.. Vet alla det?

Så jag har märkt att många tolkar in saker etc utifrån sig själva.

Tex en kollega som bestämt hävdade att Tinder använder man bara för att hitta någon att ligga med.
Det vet alla.

Jaha.. Vet alla det?

Det är tydligt.
Jag tycker tvärtom att de flesta på Tinder skriver att de vill ha ett seriöst förhållande

Det vet alla.

Jaha.. Vet alla det?

När jag bjuder in nån på kaffe så är det just det jag menar. Jäkla trött på allt tolkande och tassande kan inte folk bara säga vad de menar?

När jag bjuder in nån på kaffe så är det just det jag menar. Jäkla trött på allt tolkande och tassande kan inte folk bara säga vad de menar?
Samma här. "Kolla på film" tolkar jag som kolla på film. En puss tolkar jag som en puss. Livet blir så mycket enklare.

Sen kan jag så klart ändå undra vad folk vill, men då får jag antingen leva med obesvarad undran medan jag ser tiden an, eller fråga. Att börja tolka filmen och/eller pussen gör bara saker värre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 270
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 691
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI