Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det är knappast troligt att vi kommer göra, om du inte skaffar mer skäggväxt och ett maskformat bihang mellan benen. :D
Haha nä, och har icke planer på att lämna min kära MAKE för nån bukefalist :D.

Hör vad jag säger istället för att tolka in en massa annan skit bara för att andra kvinnor inte kan tala klarspråk.
Fast jag tror faktiskt att båda män och kvinnor använder sig av det som i tråden kallas för koder. Det är väl lite så det funkar socialt liksom. Jag skulle tycka att det var enormt jobbigt att leva i en värld där folk alltid till 100% sa exakt vad de menade och tyckte. Men - det är en diskussion som i alla fall jag nog inte orkar gå in på en gång till i och med att det avhandlats så många gånger redan.

Haha nä, och har icke planer på att lämna min kära MAKE för nån bukefalist :D.

Fast jag tror faktiskt att båda män och kvinnor använder sig av det som i tråden kallas för koder. Det är väl lite så det funkar socialt liksom. Jag skulle tycka att det var enormt jobbigt att leva i en värld där folk alltid till 100% sa exakt vad de menade och tyckte. Men - det är en diskussion som i alla fall jag nog inte orkar gå in på en gång till i och med att det avhandlats så många gånger redan.
Visst finns det gott om koder, men ibland måste man inte tolka allt utan kan faktiskt lyssna på vad som sägs. ;)

Suck, nej, det är inte vad jag säger. Du får tacka ja eller nej till vad du vill, jag är övertygad om att det går finfint att gå och titta på film med nån utan att ligga.

Alltså det jag skriver i tråden är lite skämtsamt min syn på vad "vill du titta på film?" kan betyda. Det är inte någon form av lag som jag uppmuntrar alla att följa. Det är liksom inte så himla seriöst. Chillax.
Oj, inte trodde jag att du skulle tolka det så bokstavligt och bli upprörd. Har inte fått det intrycket innan så ber om ursäkt.

Vad jag menar är att det är en himla skillnad på att som du (och många andra så du är absolut i gott sällskap) påstå att en filmkväll är samma sak som att man ska ha sex som att en filmkväll med en person man dejtar mycket väl kan leda till sex.

Visst finns det gott om koder, men ibland måste man inte tolka allt utan kan faktiskt lyssna på vad som sägs. ;)
Hade helt seriöst ingen aning om att det var så bökigt för många att dejta! Jag seglade igenom ett år av dejting utan några större bekymmer faktiskt, och då var det rätt många män under det året som jag hann med :D. Jag nätdejtade förvisso inte så det kanske berodde på det?

Oj, inte trodde jag att du skulle tolka det så bokstavligt och bli så upprörd.
Jag är inte det minsta upprörd! Däremot kändes det märkligt att jag ska svara på huruvida du ska gå och titta på film med nån när du har mens, det är ju liksom ingenting jag kan säga så himla mycket om.

Hade helt seriöst ingen aning om att det var så bökigt för många att dejta! Jag seglade igenom ett år av dejting utan några större bekymmer faktiskt, och då var det rätt många män under det året som jag hann med :D. Jag nätdejtade förvisso inte så det kanske berodde på det?
Ja, jag har nog aldrig upplevt så mycket språkförbistring som sedan jag testade nätdejting, IRL är helt klart mer i min smak. :banghead:

Ja, jag har nog aldrig upplevt så mycket språkförbistring som sedan jag testade nätdejting, IRL är helt klart mer i min smak. :banghead:
Mm kan tänka mig att det definitivt är en bökigare dejtform! Av vad jag förstått härifrån, och från en del vänner, så tycker jag spontant att det verkar både krångligare och lite mer ytligt. Men eftersom jag inte testat själv kan jag ju inte säga så mycket.

Men jag är nog definitivt en IRL-dejtare hellre än nätdejtare.

Jag är inte det minsta upprörd! Däremot kändes det märkligt att jag ska svara på huruvida du ska gå och titta på film med nån när du har mens, det är ju liksom ingenting jag kan säga så himla mycket om.
Hört talas om retoriska frågor? Om man menar att filmkväll är samma sak som att fråga om någon vill ha sex så bör ju svaret om man inte vill ha sex vara nej, även om man gärna ser på film. Men vi är nog olika, om någon frågar om att gå och ta ett drink utgår jag inte att det kommer sluta i en helkväll där vi super oss redlösa. Det kan bli så, eller så blir det bara ett glas för någon måste arbeta imorgon. Jag väljer att inte anta en massa.

Men vi är nog olika, om någon frågar om att gå och ta ett drink utgår jag inte att det kommer sluta i en helkväll där vi super oss redlösa
Haha va? Vem har pratat om att supa sig redlös? :confused:

Jag fattar inte dina hugg mot mig här faktiskt.

Ah, du tänker på 3-5 drinkar? Alltså det var bara ett exempel, du får gärna läsa det som 2-5 drinkar :). Jag tycker inte att två eller tre drinkar för en vuxen människa är att supa sig redlös, men tycker du det så låter det klokt att du håller dig till en :).

Senast ändrad av en moderator:
Haha va? Vem har pratat om att supa sig redlös? :confused:

Jag fattar inte dina hugg mot mig här faktiskt.
Okey, jag ger upp. För jag hugger verkligen inte alls även om du tolkar det så.

Menade bara att om någon frågar om en drink antar jag att i minimum nivån är att man tar en drink och sedan kan det såklart utvecklas till vad som helst, upp till att att supa sig redlös (som en ytterlighet absolut ingen känga mot någon). Att man frågar om att gå och ta en drink betyder inte att allt annat är uteslutet (såklart) men man kan heller inte förvänta sig att personen vill något annat än just den där drinken. Och det är väl ungefär så jag ser på filmkvällar.

Och med det släpper jag diskussionen åtminstone med dig, jag vill inte tjafsa.

De som nätdejtat vet att nätdejting och vanlig dejting är fullständigt väsensskilt.
Det kanske är något att fundera på för de som tycker till angående nätdejting, men som saknar egen erfarenhet.

@Viva Ja, nej, det fanns ju givetvis inget minimikrav på drinkar på våra dejter, allt skedde så att säga helt frivilligt och efter eget huvud. Ville man dricka en drink så drack man en drink, no questions asked. Men nu råkade både jag och dejterna var typen som 1) uppskattade att dricka mer än en drink och 2) att ligga efteråt. Nemas problemas.

Och ja, låter utmärkt att släppa diskussionen tycker jag, finns ju långt trevligare saker att ägna en fredagkväll åt :).

De som nätdejtat vet att nätdejting och vanlig dejting är fullständigt väsensskilt.
Det kanske är något att fundera på för de som tycker till angående nätdejting, men som saknar egen erfarenhet.
Jag har inte testat nätdejting och skrev just precis såhär:

"Mm kan tänka mig att det definitivt är en bökigare dejtform! Av vad jag förstått härifrån, och från en del vänner, så tycker jag spontant att det verkar både krångligare och lite mer ytligt. Men eftersom jag inte testat själv kan jag ju inte säga så mycket."

Kan inte se att det är någon i tråden som hävdar att nätdejting och vanlig dejting är samma sak och har åsikter om det utifrån det?

Slutligen: Tråden heter, återigen, "Inte bara nätdejting" varför det rimligtvis borde vara OK att diskutera även vanlig dejting.

@Viva Ja, nej, det fanns ju givetvis inget minimikrav på drinkar på våra dejter, allt skedde så att säga helt frivilligt och efter eget huvud. Ville man dricka en drink så drack man en drink, no questions asked. Men nu råkade både jag och dejterna var typen som 1) uppskattade att dricka mer än en drink och 2) att ligga efteråt. Nemas problemas.

Och ja, låter utmärkt att släppa diskussionen tycker jag, finns ju långt trevligare saker att ägna en fredagkväll åt :).
Exakt vad jag skrev. Man tackar ja till att gå ut och ta en drink och sen dricker man såklart hur mycket eller lite man vill och avslutar med sex så mycket eller lite man vill. Då avslutar vi här.

Jag har inte testat nätdejting och skrev just precis såhär:

"Mm kan tänka mig att det definitivt är en bökigare dejtform! Av vad jag förstått härifrån, och från en del vänner, så tycker jag spontant att det verkar både krångligare och lite mer ytligt. Men eftersom jag inte testat själv kan jag ju inte säga så mycket."

Kan inte se att det är någon i tråden som hävdar att nätdejting och vanlig dejting är samma sak och har åsikter om det utifrån det?

Slutligen: Tråden heter, återigen, "Inte bara nätdejting" varför det rimligtvis borde vara OK att diskutera även vanlig dejting.
Jag talade generellt, och inte direkt riktat till dig.
Även om du också är välkommen att ta åt dig av mina visdomsord.

Jag talade generellt, och inte direkt riktat till dig.
Även om du också är välkommen att ta åt dig av mina visdomsord.
Haha tack hörrudu! Tänkte bara eftersom jag väl är den enda som sagt bu eller bä om nätdejting utan att ha testat det? (nyligen i alla fall).

Wow, vad mycket den här tråden nu handlar om icke-dejtande personers åsikter om olika aspekter kring DEJTING ;) :D
Vilket ju i sig är intressant på sitt sätt, men innebär ibland rejält djupa sidospår..
Vet inte om jag kan kalla mig en dejtande person eftersom jag inte varit på en enda dejt i år ;) Men på onsdag verkar det bli en dejt faktiskt :) MEN jag tror inte att dejten är liggbar för mig... Men däremot verkar han väldigt trevlig och rolig. Är det fel att gå på dejt med nån och typ hopas bli kompis?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 699
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka