Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för att hon arbetar på förskola behöver det ju inte betyda att hon kommer prata barn på en gång.

Håller med. Har två vänner som jobbar på förskola resp som lärare åk 1-3. De har inga barn, vill inga heller ha och har inget intresse av att prata barn. Dock tycker de väldigt mycket om barn och älskar sina jobb.

Har även vänner i dessa yrken som HAR barn och de pratar inte ungar mer än andra yrkesgrupper :)

@Bison Jamen dåså, då går det nog bra. Tar hon upp frågan om huruvida du tycker om barn första gången ni ses så är hon ju helgalen så då kan du ju svara hur rakt och ärligt du vill tycker jag.

Alla är vi olika. Börjar dock förstå problemet med hans hemstad, hade fan aldrig velat dejta nån om den bodde så att jag asap var tvungen att träffa familjen ;) :D

Så asap är det ju inte heller. Vi har hört drygt en månad nu och eftersom vi bara kan ses varannan helg pga mitt jobb och allt annat jag gör så ligger detta minst en månad fram i tiden.
Vi pratar I telefon minst två timmar per dag :)

Håller med. Har två vänner som jobbar på förskola resp som lärare åk 1-3. De har inga barn, vill inga heller ha och har inget intresse av att prata barn. Dock tycker de väldigt mycket om barn och älskar sina jobb.

Har även vänner i dessa yrken som HAR barn och de pratar inte ungar mer än andra yrkesgrupper :)

Jag har nog haft otur då med barnhetsande svärmödrar.

@Bison För mig är det asap, oavsett hur mycket man pratar i telefon. Men spela roll, det är ju du som ska göra det, inte jag. Och som sagt, tror knappast att barnfrågan kommer upp på en gång så det behöver du nog inte oroa dig för.

@Bison För mig är det asap, oavsett hur mycket man pratar i telefon. Men spela roll, det är ju du som ska göra det, inte jag. Och som sagt, tror knappast att barnfrågan kommer upp på en gång så det behöver du nog inte oroa dig för.

För mig är det ingen bigie att träffa någons familj faktiskt. Känner jag mig bekväm med personen kan jag träffa dem direkt.
Det är just barnhetsen jag inte gillar.

Spånar :)
Kan det vara skillnad på vad man vill ha för typ av förhållande? Du har väl ett samboförhållande? @Bison vill inte ha en sambo utan särbo att tex gå på middagar med, om jag inte fattat helt fel, isf ber jag om ursäkt!
I ett dejtande med ev. Blivande sambo kan det kanske tänkas tidigt att träffa ev. svärfamilj?
Och dejtar man någon som man vill vara social med, middagar, resor osv. så faller det sig naturligare i ett tidigare skede?

"älska livet" och "glädje" sagt i samma utandning får inte bara varningsklockor att ringa, utan även brandlarmet, perkulatorbryggarn och äggklockan att fullständigt go berserk.

Jag är uppvuxen i frikyrkobygd, dock inte i ett frikyrkohem, och jag kunde inte undgå att se markörerna. Jag är så formad av det där att troende kristna personer brukar ta mig för troende kristen, trots att jag inte alls är det. :p

Ursäkta OT.
Tack! Nu har jag verkligen lärt mig någonting nytt! :D
Dags att trimma varningsklockorna :p
Buke är fullt av nyttig kunskap :cool:

Du har väl ett samboförhållande? @Bison vill inte ha en sambo utan särbo att tex gå på middagar med, om jag inte fattat helt fel, isf ber jag om ursäkt!
Jaha nej gud nej. alltså när jag och min sambo först träffades så hade jag ju inte "Mål: Samborelation" i huvudet utan jag träffade ju honom på samma vis som jag träffat vem som helst: vi umgås, vi gör saker, vi har kul etc. Jag är dock inte typen som vill börja träffa föräldrar und shit på en gång, för mig känns det som att jag blir nån form av flickvän långt innan jag är bekväm med det.

Och dejtar man någon som man vill vara social med, middagar, resor osv. så faller det sig naturligare i ett tidigare skede?
Alltså jag och min partner reser mycket, umgås med vänner, umgås med familj. Vi har ett högst "socialt" förhållande. Är inte det rätt normalt när man är med någon? :confused:

Jaha nej gud nej. alltså när jag och min sambo först träffades så hade jag ju inte "Mål: Samborelation" i huvudet utan jag träffade ju honom på samma vis som jag träffat vem som helst: vi umgås, vi gör saker, vi har kul etc. Jag är dock inte typen som vill börja träffa föräldrar und shit på en gång, för mig känns det som att jag blir nån form av flickvän långt innan jag är bekväm med det.

Alltså jag och min partner reser mycket, umgås med vänner, umgås med familj. Vi har ett högst "socialt" förhållande. Är inte det rätt normalt när man är med någon? :confused:
Säkert, jag bara spånade på orsaker till att det kan vara olika :)

Nu har jag svårt att formulera det här på ett sätt som inte låter som kraxande olycksfågel, men du får helt enkelt tro mig när jag säger att det inte är så jag menar, OK? :D

Jag är av åsikten att även om något skulle ta slut senare så var det inte nödvändigtvis fel innan dess. Så man kan alltså ha "hittat rätt" utan att det behöver handla om "för evigt".

Just du och din sambo kan dock, så klart, handla om just för evigt. :D

När jag säger sånt till potentiella dejter så flyr de jämt. Jag fattar inte varför långvarighet i sig är ett självändamål. Kvalitet framför kvantitet, ffs! ;)

Säkert, jag bara spånade på orsaker till att det kan vara olika :)

Hade inte mitt liv varit så tillkrånglat just nu hade jag inte haft några problem med att bli presenterad som hans flickvän redan nu :)
Har aldrig varit med om att det känns så självklart med någon tidigare och jag är riktigt kär i killen.
Vi har inte setts jättemånga gånger men det beror ju på att det inte går att få ihop det bättre än såhär, däremot har vi spenderat rätt många timmar ihop.

Sen att jag inte är så förtjust i hans boende är en annan sak.
Men det är ofta så med mig, första reaktionen är NEJ! Sen blir det kanske och sen riktigt bra.
Första ordet jag lärde mig var nej :p

Varför inte? Iaf träningskläder. Jag hade bla en i regnkläder där jag satt med hunden efter att ha gått ett spår. Båda blöta och skitiga:)
Det är ju sånt jag gör till vardags. Hade bara en lite "fixad" bild (midsommarkort) resten var från olika vardagsituationer. Tror jag hade 5-6 bilder.

Jag har bilder på mig själv totalt nerstänkt med lera efter en dragtur med hundspannet, flera iförd arbetsbyxor stående dubbelvikt fixandes hästhovar, ett par där jag är skitig, svettig och klipper får och nån från tiden jag höll på med lajv. Och några från div vandringsturer med hundarna, där jag bott i skogen och har en 20 kg ryggsäck på mig.

Så dösexigt:D:nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 972
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 684
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka