Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller, om man har med sin hund på sina bilder: "Åh fy fan, jag hatar hundar men vi kan väl ses utan hunden?"

Fast det vore nästan att föredra framför "Jag ser att du har hund, min mormor hade en hund när jag var liten så jag är väldigt hundvan, säg bara till om du behöver hjälp med att dressera den. En gång jag minns är när mormors hund bara drog i kopplet men jag fick den att gå fot med hjälp av riktigt kort koppel. Så säg bara till!"
De. Är. Så. Vanliga.

Jag har bilder på mig själv totalt nerstänkt med lera efter en dragtur med hundspannet, flera iförd arbetsbyxor stående dubbelvikt fixandes hästhovar, ett par där jag är skitig, svettig och klipper får och nån från tiden jag höll på med lajv. Och några från div vandringsturer med hundarna, där jag bott i skogen och har en 20 kg ryggsäck på mig.

Så dösexigt:D:nailbiting:

Sambon gillade mina regnkläder och den skitiga hunden. Han tänkte "Hon kommer inte gnälla på alla tusentals hundpromenader och hon har iaf regnkläder" :D
Välfriserade plutläppar i söta blusar hade han undvikit noggrant :p

Han jag var på dejt med ikväll verkade först inte jätteintresserad, men när vi sa hejdå ville han gärna att vi skulle bestämma när vi ska ses igen (gissar att han var väldigt nervös), medan han jag var på dejt med igår som verkade jätteintresserad inte hört av sig/svarat (än åtminstone). Nätdejting är spännande :p

Han jag var på dejt med ikväll verkade först inte jätteintresserad, men när vi sa hejdå ville han gärna att vi skulle bestämma när vi ska ses igen (gissar att han var väldigt nervös), medan han jag var på dejt med igår som verkade jätteintresserad inte hört av sig/svarat (än åtminstone). Nätdejting är spännande :p
Och det är pirrigt bara att följa era med- och motgångar :p

Att vara artig och trevlig är min profession så det är inga problem.
Tas det upp är jag dock väldigt rak och ärlig om vart jag står i den frågan.

Han bor som sagt i en liten håla och i den lilla hålan bor även hand föräldrar så håller man sig inte inomhus hela tiden är det rätt troligt att man stöter på varandra.
Sen tycker inte jag att det är något konstigt. Han träffade min morbror första gången han var här och nästa gång vi ses ska vi äta middag hos min brorsa.
Jag gillar att du resonerar avslappnat kring det där. Själv är jag lite allergisk mot det där man ser så ofta, att NU ÄR VÅRT FÖRHÅLLANDE SÅ SERIÖST ATT JAG SKA TRÄFFA HANS FÖRÄLDRAR. Jag har svårt för att statusen på ett förhållande skulle bedömas efter såna där steg.

Att träffas för att han bor i en liten håla, eller för att föräldrar ringer och vill bjuda på en fika - det känns mycket mer naturligt för mig. Men det bygger förstår på att föräldrarna inte tar emot en som En Blivande Svärdotter. Då blir det jobbigt.

Jag gillar att du resonerar avslappnat kring det där. Själv är jag lite allergisk mot det där man ser så ofta, att NU ÄR VÅRT FÖRHÅLLANDE SÅ SERIÖST ATT JAG SKA TRÄFFA HANS FÖRÄLDRAR. Jag har svårt för att statusen på ett förhållande skulle bedömas efter såna där steg.

Att träffas för att han bor i en liten håla, eller för att föräldrar ringer och vill bjuda på en fika - det känns mycket mer naturligt för mig. Men det bygger förstår på att föräldrarna inte tar emot en som En Blivande Svärdotter. Då blir det jobbigt.

Så tänker jag med.
Vi ska ju inte på middag hos min brorsa för att jag vill visa upp min blivande livskamrat utan för att jag tycker M är en schysst snubbe.

Samma som nät morbror tittade förbi och lämnade julklapparna. Det blev ju bara hej hej och inget mer.
Vi är rätt avspända i min lilla familj.

Jag mailar just nu med två stycken, som faktiskt verkar vettiga! :up: Hittills! ;)
Båda två har barn på halvtid, vilket jag oxå har, och det begränsar möjligheterna till att ses. Får se om vi lyckas få ihop nåt eller om nån av oss hinner tröttna innan vi lyckas hitta nån dag som passar...

Så tänker jag med.
Vi ska ju inte på middag hos min brorsa för att jag vill visa upp min blivande livskamrat utan för att jag tycker M är en schysst snubbe.

Samma som nät morbror tittade förbi och lämnade julklapparna. Det blev ju bara hej hej och inget mer.
Vi är rätt avspända i min lilla familj.

Så där resonerar jag också (och min familj och kompisar med). Men när jag frågade han jag dejtar om han ville följa med mig på en fest om ett par veckor frågade han mig om han då officiellt skulle bli presenterad som min pojkvän...jag blev lite ställd, tänkte mest att han följer med, jag presenterar honom som det han heter och inget mer med det.

Så där resonerar jag också (och min familj och kompisar med). Men när jag frågade han jag dejtar om han ville följa med mig på en fest om ett par veckor frågade han mig om han då officiellt skulle bli presenterad som min pojkvän...jag blev lite ställd, tänkte mest att han följer med, jag presenterar honom som det han heter och inget mer med det.

Jag funderar på om jag någonsin presenterat någon som min partner.
Jag tror inte det, det brukar ge sig av sig självt.
M har jag ju släpat runt lite överallt och han presenterar sig själv med sitt namn.
Kanske beror på vad man umgås i för kretsar?
Min vänner är som jag, du tog med någon, vad trevligt :D
No further questions liksom.

Jag funderar på om jag någonsin presenterat någon som min partner.
Jag tror inte det, det brukar ge sig av sig självt.
M har jag ju släpat runt lite överallt och han presenterar sig själv med sitt namn.
Kanske beror på vad man umgås i för kretsar?
Min vänner är som jag, du tog med någon, vad trevligt :D
No further questions liksom.

Precis så är mina vänner. Och familj. Men så är tydligen inte alla :p

En annan reflektion är ordet "pojkvän". Jag är 40...pojkvän känns inte helt rätt. Men vad säger en istället? (Inte för att det är jätteviktigt, och det ger sig säkert alldeles naturligt det med men det bara slog mig.)

En annan reflektion är ordet "pojkvän". Jag är 40...pojkvän känns inte helt rätt. Men vad säger en istället? (Inte för att det är jätteviktigt, och det ger sig säkert alldeles naturligt det med men det bara slog mig.)

Jag säger "min käraste" i såna fall.

Jag säger "min käraste" i såna fall.

Det känns inte alls rätt för mig. Men jag förstår temat, det blir säkert nåt åt det hållet fast inte just det ordet då :)

För övrigt kallade han mig precis "älskling" i telefonen :o han är iofs lite strösslig med såna typer av ord (vilket jag hade stört mig på med de flesta andra men han får det att låta helt naturligt).

Det känns inte alls rätt för mig. Men jag förstår temat, det blir säkert nåt åt det hållet fast inte just det ordet då :)

För övrigt kallade han mig precis "älskling" i telefonen :o han är iofs lite strösslig med såna typer av ord (vilket jag hade stört mig på med de flesta andra men han får det att låta helt naturligt).

Min älskling funkar ju också... eller min pudding, beroende på sammanhang.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 972
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 684
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka