Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte direkt nån lyckad date att berätta om, men jag kan berätta om en ganska misslyckad...

Fick kontakt med en kille i somras som bor alldeles för långt bort. Drygt 50 mil... Han verkade dock trevlig och skrev "bra" (det är viktigt...) så vi mailade lite. Han ville gärna komma och hälsa på, och efter att ha pratat flera dagar, många timmar i telefonen så bestämde vi att han skulle komma hit. Han var lite allergisk mot katter, men det skulle inte vara nån fara enligt honom.

Vi möttes på stan en lördagkväll och han kändes inte alls som den självsäkra kille jag pratat med innan. Lite blyg och tafatt men ändå trevlig. Tog några glas öl/cider och åkte hem till mig. Det var en ganska trevlig kväll på det stora hela, men inget "wow". Men kompisar kan ju oxå vara trevligt, liksom! Dagen efter åkte vi till en skivbutik. Hans stora intresse är gamla LP-skivor. Där var vi nån timme... Sen åkte vi till Liseberg, och där började det komma fram lite mindre smickrande drag... Han blev irriterad i köerna och tyckte att folk i allmänhet var konstiga. Jag höll god min... Han hade biljett hem först på onsdagen tror jag, och han var inte värre än att jag kunde stå ut med honom. Tyckte jag då...

På kvällen/natten blev han jätteallergisk mot min katt. Kunde knappt andas. Men åka till sjukhuset ville han inte. Nej då! Han kunde ju typ sitta på balkongen... När klockan var ett på natten fick jag ändå köra honom till akuten. Där blev vi kvar till fem på morgonen, och han visade återigen riktigt tråkiga sidor. Det var fel på allt på akuten. Dom jobbade fel, prioriterade fel och det var fel på allt. :banghead:

På väg hem så frågade jag hur han tänkte med hemresa, och han insåg att han ju var tvungen att åka hem. Tack och lov!!!

Vi hade kontakt ett tag efter, men han blev bara konstigare och konstigare. Jag har blockat hans nummer och såg sen att han var avstängd på HP. Han fixade nyss ett nytt nick där och skickade en flirt. Jag har inte svarat...

Så kan en misslyckad date gå till! ;)

Oj vad långt det blev... Sorry!

Jag har inte direkt nån lyckad date att berätta om, men jag kan berätta om en ganska misslyckad...

Fick kontakt med en kille i somras som bor alldeles för långt bort. Drygt 50 mil... Han verkade dock trevlig och skrev "bra" (det är viktigt...) så vi mailade lite. Han ville gärna komma och hälsa på, och efter att ha pratat flera dagar, många timmar i telefonen så bestämde vi att han skulle komma hit. Han var lite allergisk mot katter, men det skulle inte vara nån fara enligt honom.

Vi möttes på stan en lördagkväll och han kändes inte alls som den självsäkra kille jag pratat med innan. Lite blyg och tafatt men ändå trevlig. Tog några glas öl/cider och åkte hem till mig. Det var en ganska trevlig kväll på det stora hela, men inget "wow". Men kompisar kan ju oxå vara trevligt, liksom! Dagen efter åkte vi till en skivbutik. Hans stora intresse är gamla LP-skivor. Där var vi nån timme... Sen åkte vi till Liseberg, och där började det komma fram lite mindre smickrande drag... Han blev irriterad i köerna och tyckte att folk i allmänhet var konstiga. Jag höll god min... Han hade biljett hem först på onsdagen tror jag, och han var inte värre än att jag kunde stå ut med honom. Tyckte jag då...

På kvällen/natten blev han jätteallergisk mot min katt. Kunde knappt andas. Men åka till sjukhuset ville han inte. Nej då! Han kunde ju typ sitta på balkongen... När klockan var ett på natten fick jag ändå köra honom till akuten. Där blev vi kvar till fem på morgonen, och han visade återigen riktigt tråkiga sidor. Det var fel på allt på akuten. Dom jobbade fel, prioriterade fel och det var fel på allt. :banghead:

På väg hem så frågade jag hur han tänkte med hemresa, och han insåg att han ju var tvungen att åka hem. Tack och lov!!!

Vi hade kontakt ett tag efter, men han blev bara konstigare och konstigare. Jag har blockat hans nummer och såg sen att han var avstängd på HP. Han fixade nyss ett nytt nick där och skickade en flirt. Jag har inte svarat...

Haha, men gud, vilken mardröm! :D

:up:

Jag vill läsa om lyckade dejter och förälsker och sånt där som gör att man blir glad i hjärtat! :)

Jag har inget sådär himlastormande att komma med. Men pratade med herr pälsdjursallergiker i telefonen häromdagen, och då sa han att han förstod om jag inte ville träffa honom längre, eftersom han har så svårt att få tillfällen att träffas. Men han sa också att han tycker väldigt, väldigt mycket om mig, och att han hoppades att jag ville fortsätta träffas. Och det vill jag ju (för det klaffar så himla bra mellan oss). Jag kan inte säga att jag är förälskad, orkar inte med det just nu. Men vi verkar båda vara på "tycka väldigt mycket om"-nivå :D

Men det kan jag väl inte ha? Alltså bilder på mig i onepiece och träningskläder? Har ju läst lite här och var att alla säger sig älska träning, oavsett hur det faktiskt är med den saken. Och att träningsbilder inre uppsattas?
Varför inte? Iaf träningskläder. Jag hade bla en i regnkläder där jag satt med hunden efter att ha gått ett spår. Båda blöta och skitiga:)
Det är ju sånt jag gör till vardags. Hade bara en lite "fixad" bild (midsommarkort) resten var från olika vardagsituationer. Tror jag hade 5-6 bilder.

Hjälp!:crazy:

Men det kan jag väl inte ha? Alltså bilder på mig i onepiece och träningskläder? Har ju läst lite här och var att alla säger sig älska träning, oavsett hur det faktiskt är med den saken. Och att träningsbilder inre uppsattas?
Kan och kan, men kan du inte ha en outfit som du typ skulle ha på dig på dejt eller som du har om du skulle gå ut med vänner?
Jag skäms inte på något sätt över att jag hänger i mjukisbyxor när jag slappar hemma, men om jag skulle lägga ut bild någonstans där jag fick få napp så skulle jag ändå lägga ut en bild jag tycker visar mig på min snyggare sida :up:

Jag skulle ju kunna berätta om den mycket märkliga daten med en snygg brandman oxå... I hyfsat korta drag!

En kille kontaktade mig på HP och vi mailade lite. Bestämde att vi ska träffas helgen efter. Tror det var en söndag vi mailade. Vi bytte nummer och skickade några sms. Under natten hann han ändra sig. Han tyckte inte att "det klickade riktigt"...? Jag svarade nåt i stil med att jag förstod precis hur han menade men att jag samtidigt tyckte det var synd. Man måste ju inte ta allt så seriöst i början liksom. Då ändrade han sig. Velig typ... ;)

Fick några sms under dagen och plötsligt så frågar han om vi kan ses samma kväll. Visst, han verkade inte så farlig! Och så såg han jäkligt snygg ut på bilderna... :angel:

Han kom hem till mig på kvällen, med rosor och choklad! :o Vi pratade nån timme, om lite allt möjligt. Han berättade att han hade varit ihop med sin fd i 21 år och var helt ny på detta med dating. Han kom in på lite andra typer av förhållande och frågade om jag hade haft nån kk nångång och om jag trodde det fungerade. Och hur man gjorde om man blev kär i nån annan än sin kk. Många tankar... ;)

Efter typ en timme konstaterade han att nä, det klickade inte. (Detta jäkla klickandet!!!) Han frågade även vad jag tyckte. Jag sa som det var, att jag tyckte han var snygg och trevlig men att det är svårt att veta efter en timme. Nånstans där frågade han om jag ville ligga med honom... :confused: Öh... Jag sa att jag inte hade några planer på att ligga med honom då, men gärna nån annan gång! :p

Jag fick en låååång kram när han skulle gå... Och när han hade gått ångrade jag lite att jag inte låg med honom... :angel:

Tyckte lite synd om honom! Så himla snygg, men så förvirrad! Han visste inte riktigt vad han ville, eller hur han skulle vara.

Jag skulle ju kunna berätta om den mycket märkliga daten med en snygg brandman oxå... I hyfsat korta drag!

En kille kontaktade mig på HP och vi mailade lite. Bestämde att vi ska träffas helgen efter. Tror det var en söndag vi mailade. Vi bytte nummer och skickade några sms. Under natten hann han ändra sig. Han tyckte inte att "det klickade riktigt"...? Jag svarade nåt i stil med att jag förstod precis hur han menade men att jag samtidigt tyckte det var synd. Man måste ju inte ta allt så seriöst i början liksom. Då ändrade han sig. Velig typ... ;)

Fick några sms under dagen och plötsligt så frågar han om vi kan ses samma kväll. Visst, han verkade inte så farlig! Och så såg han jäkligt snygg ut på bilderna... :angel:

Han kom hem till mig på kvällen, med rosor och choklad! :o Vi pratade nån timme, om lite allt möjligt. Han berättade att han hade varit ihop med sin fd i 21 år och var helt ny på detta med dating. Han kom in på lite andra typer av förhållande och frågade om jag hade haft nån kk nångång och om jag trodde det fungerade. Och hur man gjorde om man blev kär i nån annan än sin kk. Många tankar... ;)

Efter typ en timme konstaterade han att nä, det klickade inte. (Detta jäkla klickandet!!!) Han frågade även vad jag tyckte. Jag sa som det var, att jag tyckte han var snygg och trevlig men att det är svårt att veta efter en timme. Nånstans där frågade han om jag ville ligga med honom... :confused: Öh... Jag sa att jag inte hade några planer på att ligga med honom då, men gärna nån annan gång! :p

Jag fick en låååång kram när han skulle gå... Och när han hade gått ångrade jag lite att jag inte låg med honom... :angel:

Tyckte lite synd om honom! Så himla snygg, men så förvirrad! Han visste inte riktigt vad han ville, eller hur han skulle vara.

Lika bra att du inte tog på dig det projektet! Låter som han lätt hade utvecklats till en gummibandsigel! :rofl:

Fast helt ärligt, bjuder du killar på drinkar på krogen? Jag har nästan alltid betalat mina drinkar själv och har inte haft några problem med att hitta killar på krogen eller andra ställen, däremot så har jag väldigt svårt att falla för någon men det beror inte på att jag hellre betalar själv.

Seriöst, jag har väldigt svårt att ta emot en drink från någon okänd, är vi vänner turas vi om att bjuda, men jag låter mig inte köpas för en drink. Jag har aldrig förstått varför en kille ska köpa drinkarna bara för att han är kille? :yuck:
Jadu -otaliga är de gånger man frågat nån trevlig vid bardisken "vad vill du ha? " - när dom fått sin drink försvinner dom om man råkar vända sig om - otack är världens lön - jag själv har aldrig fått frågan om jag vill ha nåt från baren ............. men det är väl jag det haha

Jadu -otaliga är de gånger man frågat nån trevlig vid bardisken "vad vill du ha? " - när dom fått sin drink försvinner dom om man råkar vända sig om - otack är världens lön - jag själv har aldrig fått frågan om jag vill ha nåt från baren ............. men det är väl jag det haha
Nja, jag tycker det är märkligt att killar förutsätts bjuda när de flesta tjejer har egen inkomst och kan betala själv. Är sånna kvinnor intresserade av ett ojämställt förhållande i övrigt med, eller är det bara när det "passar" som han ska en mossig fossil?

Kan och kan, men kan du inte ha en outfit som du typ skulle ha på dig på dejt eller som du har om du skulle gå ut med vänner?
Jag skäms inte på något sätt över att jag hänger i mjukisbyxor när jag slappar hemma, men om jag skulle lägga ut bild någonstans där jag fick få napp så skulle jag ändå lägga ut en bild jag tycker visar mig på min snyggare sida :up:

Så har jag också resonerat. De bilder jag har haft är bilder jag tagit på jobbet :) alltså min vardagsoutfit. Jag jobbar på kontor så iofs är en ju lite tillfixad, men å andra sidan ungefär så jag ser ut om jag går på dejt. Jag hänger oftast i mjukisbyxor eller i stallkläder privat, osminkad och ofixat hår. Men såna bilder känns sådär att lägga upp i dejtingsammanhang.

Funderade iofs på just bilderna eftersom jag fick en del svar som var på linjen "du verkar intressant" fast jag inte hade någon pres. De har alltså bara fastnat för utseendet...vilket ju är en väldigt liten del av det som är jag.

Det där har jag tänkt på! Hur man snyggar upp sig inför att ta bilder till dejtingsajter. Kläder, frisyr, smycken och smink är ju sociala signaler, som säger något och som tolkas. Och frågan är om de signaler man sänder ut när man är uppsnyggad är så att säga rätt? Kommer de att uppskattas av rätt personer? Eller om man borde vara så vardaglig som möjligt?

Jag hade en väldig variation av bilder. Väldigt många där jag ser ut som ett troll, bad hairday, högst vardagliga osv varvat med sminkade och uppklädda bilder.

Dom allra flesta som kommenterade mina bilder tyckte att det var en "skön blandning" av bilder. Och det var definitivt inte dom uppsminkade bilderna som fick alla likes.

Jag tror nog att det är bra att ha lite av varje. Det är klart - är man alltid sminkad och piffad spelar det kanske inte så stor roll, då kommer man ju se ut så när man ses också. Men jag är ju nästan aldrig sminkad så för mig skulle det kännas som falsk marknadsföring att bara ha såna bilder.

Jag tror dock att man ska lägga lite krut på en bra profilbild.

MEN jag har å andra sidan inte hittat min match... :meh:

Senast ändrad:

Där tycker jag att du var väldigt snäll mot någon som var väldigt osäker! :)

En annan grej som hände mig när jag va ute i dejtingsvängen...
När jag skulle betala för min drink i baren (på ett ställe vi ofta besökte)
Så säger barkillen -Nej du behöver inte betala du har en "välgörare" här ikväll som betalar alla dina drinkar...
Jag har aldrig hört talas om något som "välgörare" tidigare och blev totalt utskrattad av mina kompisar
Är det någon annan som har varit med om samma sak?
Det låter väldigt mossigt och gammalt på nåt vis :confused:
Begrep du inte att det var barkillen som var intresserad ? ;)

Hej tråden!
Jag har insett att jag nig måste ta tag i det här med nätdejtande om jag vill träffa någon.

Vilka sidor är ni medlemmar i och kan rekommendera?

Jag skaffade tinder men det kändes så sjukt att säga ja eller nej till någon utifrån en bild eller två, jag tycker liksom inte att det säger så mycket. Raderade appen efter att ha swipat nej på typ 10 stycken på 5 min :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 975
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka