Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte typ kamma mig och kladda på lite smink, hitta rätt belysning och ta några bilder. Sen aktivera min Tinderapp. Vad har ni för bilder på Tinder? Vad brukar man ha? Har haft Tinder innan men appen funkade dåligt så minns ej riktigt hur man gör med bilderna. Har för mig att dom måste komma från Facebook? Men jag vill helst inte att Tinderbilder ska synas på Facebook...

Tänkte typ kamma mig och kladda på lite smink, hitta rätt belysning och ta några bilder. Sen aktivera min Tinderapp. Vad har ni för bilder på Tinder? Vad brukar man ha? Har haft Tinder innan men appen funkade dåligt så minns ej riktigt hur man gör med bilderna. Har för mig att dom måste komma från Facebook? Men jag vill helst inte att Tinderbilder ska synas på Facebook...

Det där har jag tänkt på! Hur man snyggar upp sig inför att ta bilder till dejtingsajter. Kläder, frisyr, smycken och smink är ju sociala signaler, som säger något och som tolkas. Och frågan är om de signaler man sänder ut när man är uppsnyggad är så att säga rätt? Kommer de att uppskattas av rätt personer? Eller om man borde vara så vardaglig som möjligt?

Mitt tips är att se ut som du brukar dvs inte fixa sig för mkt,
Min erfarenhet är att jag fick de bästa kontakterna när jag tog bort mina snyggaste bilder. Istället hade jag väldigt vardagliga bilder. Då fick jag kontakt med de som var aktuella för mig.

Det där har jag tänkt på! Hur man snyggar upp sig inför att ta bilder till dejtingsajter. Kläder, frisyr, smycken och smink är ju sociala signaler, som säger något och som tolkas. Och frågan är om de signaler man sänder ut när man är uppsnyggad är så att säga rätt? Kommer de att uppskattas av rätt personer? Eller om man borde vara så vardaglig som möjligt?
Precis! jag behöver hjälp! Mitt vardagliga jag är liksom onepiece eller träningskläder... och det är ju en väldigt rättvis bild av mig, jämfört med en massa smycken och snygg klänning och högklackade skor. Visst, det händer väl, tre-fyra gånger om året typ.

Gör ett nytt konto bara för tinder? :)

Precis! jag behöver hjälp! Mitt vardagliga jag är liksom onepiece eller träningskläder... och det är ju en väldigt rättvis bild av mig, jämfört med en massa smycken och snygg klänning och högklackade skor. Visst, det händer väl, tre-fyra gånger om året typ.
Men det kan jag väl inte ha? Alltså bilder på mig i onepiece och träningskläder? Har ju läst lite här och var att alla säger sig älska träning, oavsett hur det faktiskt är med den saken. Och att träningsbilder inre uppsattas?

Ja, dom måste finnas på facebook.

Just nu har jag fyra ansiktsbilder. Två jag tagit själv, två där jag figurerar med vän. Försökte välja bilder som är tagna från olika vinklar så man faktiskt ser hur jag ser ut. Med och utan glasögon. Prydligt beskurna och tydliga bilder tagna i dagsljus.
Har den mängd smink på bilderna som jag har till vardags, foundation, ifyllda bryn, lite mascara och någon färg på läpparna. Det är ju så jag kommer se ut på dejt också.

Har under den största delen av min tinderkarriär inte haft någon helkroppsbild. Det är ingen som frågat efter det heller, inte ens ONS. Vilket jag faktiskt tycker är lite oväntat, men jag kanske endast tindrat med killar som inte har någon särskild preferens gällande kroppstyp.

Men det kan jag väl inte ha? Alltså bilder på mig i onepiece och träningskläder? Har ju läst lite här och var att alla säger sig älska träning, oavsett hur det faktiskt är med den saken. Och att träningsbilder inre uppsattas?
Fast är du beredd att ständigt gå i klänning, högklackat och uppsnoffsad eller vill du träffa någon som gillar dig trots onepice och osminkad?

Ha vad du brukar ha på dig. Du ska ju inte behöva låtsas vara någon annan för att hitta en dejt.
Angående vad man gillar är det ju individuellt. Tinder har definitivt något för alla!

Det jag tänker är väl ungefär att de män som blir intresserade av dig i när du är mer tillfixad, inte nödvändigtvis tycker att tjejen i onepiece är så där galet attraktiv.

Och omvänt!

Sen gissar jag att du inte jobbar eller motsvarande i onepiece? En vanlig dag på jobbet är ju också en vardaglig bild, tänker jag.

Jag hade lite olika bilder, tillfixad, i uniform och någon i ridkläder med hästen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 975
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka