Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens bästa (eller sämsta...). Man, 49 inleder med "Ja? Jobbar du kommunalt?" Funderade länge på vad det inledande "Ja?" egentligen betydde....så jag svarade "Nej....."

Fick tillbaka att jag nog jobbade på Samhall eftersom jag bara hade förmågan att producera enstaviga svar....svarade att det var en intressant taktik att börja med någon slags förolämpning som första intryck...och sen var det igång...fick höra att jag inte hade förmågan att kommunicera, att jag borde ta min medicin, att jag inte alls var vad han trodde etc etc. Just ja...Schyman var en idiot också fick jag som svar när jag skrev att maktspråk var rätt tråkigt...

Han är nu blockerad :wtf:

Gårdagens bästa (eller sämsta...). Man, 49 inleder med "Ja? Jobbar du kommunalt?" Funderade länge på vad det inledande "Ja?" egentligen betydde....så jag svarade "Nej....."

Fick tillbaka att jag nog jobbade på Samhall eftersom jag bara hade förmågan att producera enstaviga svar....svarade att det var en intressant taktik att börja med någon slags förolämpning som första intryck...och sen var det igång...fick höra att jag inte hade förmågan att kommunicera, att jag borde ta min medicin, att jag inte alls var vad han trodde etc etc. Just ja...Schyman var en idiot också fick jag som svar när jag skrev att maktspråk var rätt tråkigt...

:arghh::wtf::turd:

Vilken människa! :yuck:

Är det någon du har dissat tidigare?

Det låter som om han är sur över något

Men Lampan...... det är ju DU som tycker det är så märkligt och fel att dejta svågrar och vänners ex att du då lägger in att de som tycker det är normalt skulle tänka "allt för kärleken".
Jag tycker tex att andra saker är konstiga i människors urvalsprocesser. Att däremot min exman nu sedan flera år är lycklig sambo med en kvinna som jag anser är en bra vän är jag väldigt okej med! Lärde känna henne via buke dessutom och det hela var dessutom uträknat och fixat av mig! Du tycker ju nu säkert att vi är perversa knasbollar medans de två och jag är genuint lyckliga av detta!
Detta innebär inte att jag per automatik kan säga att jag är en " allt för kärleken person". Det finns alltså ANDRA saker och värderingar som jag finner märkliga. Dock har jag all respekt även för dem och deras värderingar eftersom jag inser att just MIN bild av hur det ska vara är varken sanning eller allmängiltig.

Jag tycker du ska läsa diskussionen

Budskapet va "allt för kärleken"
Men det blir helt omöjligt att diskutera om du försöker tvinga andra att utgå från din personliga tolkning i diskussionen.

Jag var en av dem som tyckte ungefär "visst, känns det ok med din fd svågers kusins grannes mormor så kör". Det är väldigt långt från "allt för kärleken" - ett uttryck som jag aldrig någonsin skulle använda och som jag knappt begriper vad det betyder.

Sådärja - nu tycker jag att det räcker med tjafset. Alla är individer och alla tänker och tycker olika. Bara att acceptera.

Men det blir helt omöjligt att diskutera om du försöker tvinga andra att utgå från din personliga tolkning i diskussionen.

Jag var en av dem som tyckte ungefär "visst, känns det ok med din fd svågers kusins grannes mormor så kör". Det är väldigt långt från "allt för kärleken" - ett uttryck som jag aldrig någonsin skulle använda och som jag knappt begriper vad det betyder.
Budskapet i den diskussionen va att
Alla skulle bejaka kärleken oavsett hur relationerna hade sett ut tidigare
Kärleken skulle inte missunnas någon öht
Ingen skulle bli ifrågasatt utifrån sitt val av partner

Hans lärare sa väl "kärlek börjar med bråk" till tjejerna när han slog dem i skolan. Han har hållit sig till den linjen. :p

Men Lampan...... det är ju DU som tycker det är så märkligt och fel att dejta svågrar och vänners ex att du då lägger in att de som tycker det är normalt skulle tänka "allt för kärleken".
Jag tycker tex att andra saker är konstiga i människors urvalsprocesser. Att däremot min exman nu sedan flera år är lycklig sambo med en kvinna som jag anser är en bra vän är jag väldigt okej med! Lärde känna henne via buke dessutom och det hela var dessutom uträknat och fixat av mig! Du tycker ju nu säkert att vi är perversa knasbollar medans de två och jag är genuint lyckliga av detta!
Detta innebär inte att jag per automatik kan säga att jag är en " allt för kärleken person". Det finns alltså ANDRA saker och värderingar som jag finner märkliga. Dock har jag all respekt även för dem och deras värderingar eftersom jag inser att just MIN bild av hur det ska vara är varken sanning eller allmängiltig.
Visst kan en diskutera frågan i sak
Där är jag helt med

Det jag menar är när INDIVIDER blir ifrågasatta utifrån sina val.
Det är då det blir fel

Jag har aldrig ifrågasatt en individ på forumet och dennes val

Det är stor skillnad

Budskapet i den diskussionen va att
Alla skulle bejaka kärleken oavsett hur relationerna hade sett ut tidigare
Kärleken skulle inte missunnas någon öht
Ingen skulle bli ifrågasatt utifrån sitt val av partner
Du säger det.

Jag tror du får besinna att du gör dina tolkningar, alla andra gör sina. Dina är inte giltiga för fler än dig. Det blir helt meningslöst att diskutera något utifrån att din tolkning är den enda korrekta. Så långt inne på din planhalva, vill de flesta av oss helt enkelt inte befinna sig.

Jag hade tänkt fråga 25-åringen om vi skulle ses, men nu har inte människan svarat på meddelande sedan i förrgår :cautious:
Nu velar jag kring om jag ska kasta ut frågan ändå eller om jag bör känna mig dissad ;)
Kanske överspelat nu, men vill du ses så fråga (tycker jag :) ) Är du "dissad" så spelar ju ett inlägg hit eller dit ingen roll, och har han inte svarat av någon annan anledning så blir han säkert inte sur för frågan. Tycker inte du har något att förlora!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka