Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mottagaren kan välja att le tillbaka, "säga" något eller ignorera. Jag hade inte sett något fel med en sådan inledning. Om din spontana reaktion är tre bajshögar så kanske det börjar bli läge för en dejtingpaus?
Vet du @TygerTyger , jag tycker inte det är du som ska bedöma när jag ska ta en dejtingpaus! Du har inte med det att göra helt enkelt.

Jag tycker att man kan engagera sig lite mera än skicka en simpel liten smiley om man vill ta kontakt. Min åsikt.

Vad är idén med att bara skicka en :)?
:turd::turd::turd:

Måste hålla med @tott här. En snubbe som inte ids anstränga sig mer än att skriva :) är bannemig inte värd mer besvär än just :turd::turd::turd:.

Hade ju lika gärna kunnat vara "Hej :)" tänker jag, det är ju lika informativt.

Han kanske bara såg profilen och ville skicka något innan han gick av tåget eller nåt. Jag håller med om att det inte är den mest imponerande inledningen men för min egen del hade jag inte dömt ut någon bara på en lite halvdan hälsning.

Senast ändrad:

Han kanske bara såg profilen och ville skicka något innan han gick av tåget eller nåt. Jag håller med om att det inte är den mest imponerande inledningen men för min egen del hade jag inte dömt ut någon bara på en lite halvdan hälsning.
Själv får jag så många "Hej :)" att jag mest vill lägga in "hejdå" som autocorrect... :p

Inte så konstigt. När man har ansträngt sig otaliga gånger med en längre presentation och man aldrig får svar så förstår jag faktiskt mannen. I början skev jag ordentliga presentationer men ingen svarade.

Själv får jag så många "Hej :)" att jag mest vill lägga in "hejdå" som autocorrect... :p

Ja men vad ska en skriva då? Alltså, det är ju inte den mest originella inledningen men det är ju ändå en hälsningsfras och jag tänker att artiga människor hälsar på okända de tar kontakt med. Om jag pratar med någon i verkligheten, inte väntar jag mig att de ska komma med värsta serenaden som kontaktförsök? Det är ju snarare åt det konstiga hållet tycker jag. Visst att det går att återkoppla till presentationer etc på nätet som inte finns irl men ändå, att döma ut någon på ett "hej" tycker jag är hårt :p

Killen jag fortfarande träffar (tyvärr för sällan pga tidsbrist...) skickade "Hej, hur är läget" i sitt första mail. Inte så himla originellt men jag svarade ändå! Och det ångrar jag inte! ;)

Hej :) är ju ett ord iallafall.. Har inga krav på långa utläggningar men nog är det kul om människan iaf försöker starta ett samtal..

Ja men vad ska en skriva då? Alltså, det är ju inte den mest originella inledningen men det är ju ändå en hälsningsfras och jag tänker att artiga människor hälsar på okända de tar kontakt med. Om jag pratar med någon i verkligheten, inte väntar jag mig att de ska komma med värsta serenaden som kontaktförsök? Det är ju snarare åt det konstiga hållet tycker jag. Visst att det går att återkoppla till presentationer etc på nätet som inte finns irl men ändå, att döma ut någon på ett "hej" tycker jag är hårt :p
Haha det beror på skulle jag vilja säga. Har karln en profil så kan hej duga, då händer det att jag faktiskt svarar ;) Men majoriteten som bara drar till med hej har ju inte ens fyllt i profilen (alternativt dragit till med "fråga om ni vill veta nåt" vilket ger typ klåda för egen del, så jäkla allergisk mot den repliken) och då känner jag bara att nej, tänker han inte ens försöka så får det vara.

Och ja, i de fall det finns en profil och jag svarar så slutar det bara med att det rinner ut i sanden för att karln är helt oförmögen att samtala... Varenda jävla gång. Har således inte speciellt bra erfarenheter av folk som inte kan komma med något bättre än hej - och det är liksom rätt illa när det kommer från en aspie som har tröttnat på att få ta på sig att få samtal att flyta framåt jämt :p

Gårdagens bästa (eller sämsta...). Man, 49 inleder med "Ja? Jobbar du kommunalt?" Funderade länge på vad det inledande "Ja?" egentligen betydde....så jag svarade "Nej....."

Fick tillbaka att jag nog jobbade på Samhall eftersom jag bara hade förmågan att producera enstaviga svar....svarade att det var en intressant taktik att börja med någon slags förolämpning som första intryck...och sen var det igång...fick höra att jag inte hade förmågan att kommunicera, att jag borde ta min medicin, att jag inte alls var vad han trodde etc etc. Just ja...Schyman var en idiot också fick jag som svar när jag skrev att maktspråk var rätt tråkigt...

Han är nu blockerad :wtf:
Charmigt:meh:
Jag jobbar ju på Samhall, självklart har han rätt att vi bara är miffon där.
:up:

Senast ändrad:
@MiniLi @gul_zebra Ja jag fattar i och för sig att det blir tradigt efter ett tag, speciellt om det är samma slags personer (ointresserade av samtal?) gång efter gång som skriver på samma sätt.

Jag hade nog dock skrivit några rader mer med personen. Dock under förutsättning av det du var inne på, gul_zebra, att personen har ett ordentligt konto. Hade inte heller bemödat mig med någon som skrev ":)" och hade tomma uppgifter.

Senast ändrad:
Så länge det finns en trevlig profil, bilder som tilltalar mig så föredrar jag helt klart ett Hej framför en hel novell. Det är bara jobbigt, jag föredrar det korta nåde när jag läser och skriver med någon.

Min kk sa i fredags att jag är en lightversion av Saga Norén från Bron, och lite kunde jag väl hålla med även om jag tyckte att han överdrev (såå fyrkantig är jag inte, men jag brukar veta vad jag vill). Men sen igår snackade jag med en kille på Badoo som till slut suckade och tyckte att jag inte förstod hans subtila förslag på att ses och skrev sen "Insåg att man är tvungen att göra såhär: Tigerflicka! Vill du ses?"
Är det fler än jag som är blind för antydningar och är en Saga Norén?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 880
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka