Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har insett att jag kan aldrig säga vad jag anser om det här med åldrar. Jag ändrar mig hela tiden allteftersom föremålet för min förälskelse skiftar.
När jag var 28 bjöd jag en partner på resa för han skulle fylla jämt. 20 år. Min andra partner då i livet var 19 år äldre än jag.
Sen tänkte jag när jag dumpade Stefan Edberg typen nyss som var fyra år äldre att bara yngre nu tack. Eller hur.
Nu håller jag på att kära ner mig totalt i en 22 år äldre man. Problemet är bara att han har mycket tid och jag jobbar. Han kommer hela tiden med förslag på resor och aktiviteter och jag tackar mest nej för att jag jobbar.

Som jag redan har sagt tidigare
Denna sidan är full av motsägelsefulla människor...

En dagen så är det fel att dejta 25 åringar om en är över 40
Andra dagen är det helt rätt att dejta sin fd svåger/ väns ex med hänvisning till "allt för kärleken"

Åsikterna här på sidan är allt annat än logiska eller konsekventa
Är det inte bara olika människor som tycker olika saker?

Som jag redan har sagt tidigare
Denna sidan är full av motsägelsefulla människor...

En dagen så är det fel att dejta 25 åringar om en är över 40
Andra dagen är det helt rätt att dejta sin fd svåger/ väns ex med hänvisning till "allt för kärleken"

Åsikterna här på sidan är allt annat än logiska eller konsekventa
Men jag tror det handlar om olika saker att tycka att det är okej och normalt till att känna att det är något jag själv vill.

Det finns dom på sidan som har blivit kritiserade för att hen dejtar i "fel ålder"
Är det värre än att du själv kritiserar de som dejtar "fel" personer?
Folk har alltid åsikter, olika åsikter. Håller någon inte med om något en annan säger, då finns det några olika alternativ. Strunta i det och acceptera de olikheter som finns mellan människor, diskutera fram en lösning eller trassla och krångla så mycket som möjligt. Ett hett tips: försök använda första metoden ibland åtminstone.

Jag börjar tröttna på Tinder. Tar slut på folk hela tiden och ingen känns intressant. Eller jo, några enstaka. Men blir inte mkt matchningar. Uttråkad :meh:

Det finns dom på sidan som har blivit kritiserade för att hen dejtar i "fel ålder"
Okej. Ja det är konstigt tycker jag. Det är väl självklart att det finns personer som inte bryr sig om ålder alls och andra som vill ha en jämnårig. Det finns de som bara vill yngre och de som bara vill ha en smal partner och de som en attraheras bara av långa. Det är riktigt dåligt att tro att ens egen smak och värderingar ska gälla för alla. Var och tänder ju på och söker efter just sitt hjärta. Sedan tycker jag att en ska ha full förståelse för andras premisser så länge de är lagliga typ.

Är det värre än att du själv kritiserar de som dejtar "fel" personer?
Folk har alltid åsikter, olika åsikter. Håller någon inte med om något en annan säger, då finns det några olika alternativ. Strunta i det och acceptera de olikheter som finns mellan människor, diskutera fram en lösning eller trassla och krångla så mycket som möjligt. Ett hett tips: försök använda första metoden ibland åtminstone.
Lösning?

Okej. Ja det är konstigt tycker jag. Det är väl självklart att det finns personer som inte bryr sig om ålder alls och andra som vill ha en jämnårig. Det finns de som bara vill yngre och de som bara vill ha en smal partner och de som en attraheras bara av långa. Det är riktigt dåligt att tro att ens egen smak och värderingar ska gälla för alla. Var och tänder ju på och söker efter just sitt hjärta. Sedan tycker jag att en ska ha full förståelse för andras premisser så länge de är lagliga typ.
Ja just det
Så, det märkliga är när personer på forumet kritiserar en person för vem den gillar att dejta
I nästa tråd är det "allt för kärleken" som gäller

Ja just det
Så, det märkliga är när personer på forumet kritiserar en person för vem den gillar att dejta
I nästa tråd är det "allt för kärleken" som gäller

Men tror du på fullt allvar att det är en homogen massa du diskuterar med?!

Självklart har olika människor olika åsikter, och oavsett ämne kommer det att komma olika åsikter i ämnet.

Vad tycker du själv är konstigt i det?

Men tror du på fullt allvar att det är en homogen massa du diskuterar med?!

Självklart har olika människor olika åsikter, och oavsett ämne kommer det att komma olika åsikter i ämnet.

Vad tycker du själv är konstigt i det?
Det är samma personer som skriver "allt för kärleken" som sen kritiserar andra för att dejta fel ålder

Tycker du inte det är lite märkligt att det är helt acceptabelt att ifrågasätta en människa sexuella preferenser men inte andras?

Vem vill ha sina preferenser ifrågasatta öht?
Vem har rätt att ifrågasätta?

@Lampan Snälla säg vilka det är som säger "allt för kärleken" härinne. Jag är genuint intresserad av att veta vilka det är.
Läste du inte diskussionen om att dejta fd svåger/bästa väns ex?

Jag säger bara att det är mycket märkligt att dom som kritiserar en persons sexuella preferenser inte blir emotsagd här
När andras preferenser försvaras av drevet in absurdum

Jag börjar tröttna på Tinder. Tar slut på folk hela tiden och ingen känns intressant. Eller jo, några enstaka. Men blir inte mkt matchningar. Uttråkad :meh:
Samma känner jag. Får jättefå matchningar och då jag äntligen får, och skriver nåt så tar de bort mig :(
Skitapp!:turd:

Det är samma personer som skriver "allt för kärleken" som sen kritiserar andra för att dejta fel ålder

Tycker du inte det är lite märkligt att det är helt acceptabelt att ifrågasätta en människa sexuella preferenser men inte andras?

Jag delar inte alls din uppfattning.

Och din fråga förstår jag ö h t inte så den kan jag tyvärr inte svara på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka