Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man förstod ju vad människan har för intressen iaf :D

Japp! Och det "roliga" var att han tyckte att vi verkade passa SÅ bra ihop... Jag har inte nämnt nåt om konst, kultur eller museum, som han hade nämnt som sina intressen. Just det, bakning oxå! Och nej, det överensstämde inte heller... :banghead:

Men är inte du 28 eller nåt? (Inte så alarmerande stor åldersskillnad, menar jag.)
Haha jo, det är bara 3 år.. Men 25 känns jätteungt! :D Då är man ju liksom född på 90-talet ;)

Jag tänker inte att det är så stor åldersskillnad egentligen.. Men ibland får jag åldersnoja :angel:

Senast ändrad:
Haha jo, det är bara 3 år.. Men 25 känns jätteungt! :D Då är man ju liksom född på 90-talet ;)

Jag tänker inte att det är så stor åldersskillnad egentligen.. Men ibland får jag åldersnoja :angel:
Om det kan trösta dig är jag tre år äldre än min partner. Vi var 30 resp 33 när vi träffades, vill jag minnas. (I händelse av olikkönat förhållande, är det ju lämpligt att mannen är yngre med tanke på mäns kortare medellivslängd.)

Jag tänker inte att det är så stor åldersskillnad egentligen.. Men ibland får jag åldersnoja, och nu som singel har jag plötsligt börjat oroa mig för att jag kommer bli för gammal för att få barn och liknande (löjliga) katastroftankar. Då känns 25 plötsligt jätteungt :p

Men äsch så fånigt :p 17 och 20 och kan köpa men 25 och 28 är ju samma ålder tycker jag. Hade inte ens funderat på att kalla en 23-åring lammkött (är 26 själv).

Om det kan trösta dig är jag tre år äldre än min partner. Vi var 30 resp 33 när vi träffades, vill jag minnas. (I händelse av olikkönat förhållande, är det ju lämpligt att mannen är yngre med tanke på mäns kortare medellivslängd.)
Men äsch så fånigt :p 17 och 20 och kan köpa men 25 och 28 är ju samma ålder tycker jag. Hade inte ens funderat på att kalla en 23-åring lammkött (är 26 själv).
I know, superfånigt :D
Jag var äldre än min förra kille också, var aldrig ett problem. Jag ser dessutom ut som om jag vore 14 så :rofl:

I know, superfånigt :D
Jag var äldre än min förra kille också, var aldrig ett problem. Jag ser dessutom ut som om jag vore 14 så :rofl:

Haha började skriva så många inlägg som svar på det här och funderade på vilken ingång jag skulle ha. Om jag skulle berätta om mina vänner och dejter i olika åldrar eller om jag skulle skriva om människors utveckling (eller brist därpå) eller olika personlighetstyper eller olika utseenden.

Det blev ingenting av nånting men: jag tycker du ska träffa 25-åringen om det känns bra! :)

Jag är likadan :D Fast jag umgås nog inte med någon (inte ens som vän) som är yngre än mig. Jag är alltid yngst, ändå känner jag mig som en tant många gånger...

Haha började skriva så många inlägg som svar på det här och funderade på vilken ingång jag skulle ha. Om jag skulle berätta om mina vänner och dejter i olika åldrar eller om jag skulle skriva om människors utveckling (eller brist därpå) eller olika personlighetstyper eller olika utseenden.

Det blev ingenting av nånting men: jag tycker du ska träffa 25-åringen om det känns bra! :)
Det tänker jag absolut göra! Åldersnojan ska inte komma här och styra :D

Jag har inte haft någon åldersnoja innan, men sen jag separerade har det dykt upp.. Märkligt egentligen ;)

Äh 25åringar går ju, det är ju liksom ingen 20åring du har på kroken :p. Har avverkat några 23åringar, gäller att komma över det faktum att de inte är småbarn.

Jag hade tänkt fråga 25-åringen om vi skulle ses, men nu har inte människan svarat på meddelande sedan i förrgår :cautious:
Nu velar jag kring om jag ska kasta ut frågan ändå eller om jag bör känna mig dissad ;)

Jag har en 23-åring som skrivit till mig på Badoo. Nämnde för honom att jag är lite för gammal för honom, och frågan tillbaka ifall jag tycker att han är för ung. Svarade att ja, lite för ung, även om han säkert är både snäll och söt (han ser väldigt bra ut på 23-årsvis, men för pojkig för min smak) och fick svar tillbaka där han frågar var skon klämmer. Hmm, jag började ju med att åldern var problemet men han kanske ignorerade det?

Spontant känns det som jag har lika lite/mycket gemensamt med en 23-åring som en 41-åring (9 år yngre resp. äldre).

Hur stora åldersskillnader är okej för er?

Jag har en 23-åring som skrivit till mig på Badoo. Nämnde för honom att jag är lite för gammal för honom, och frågan tillbaka ifall jag tycker att han är för ung. Svarade att ja, lite för ung, även om han säkert är både snäll och söt (han ser väldigt bra ut på 23-årsvis, men för pojkig för min smak) och fick svar tillbaka där han frågar var skon klämmer. Hmm, jag började ju med att åldern var problemet men han kanske ignorerade det?

Spontant känns det som jag har lika lite/mycket gemensamt med en 23-åring som en 41-åring (9 år yngre resp. äldre).

Hur stora åldersskillnader är okej för er?

Jag har funderat en del på detta och tror att det viktiga för mig är att man är på samma "plats i livet" oavsett åldern. För mig kan det tex handla om att jag snart blir 29 och kommer vilja skaffa barn. Jag kan inte bli tillsammans med någon som vill ha barn tidigast om 10 år, därav går väldigt unga män bort. Likaså vill jag heller inte bli tillsammans med någon som är mkt äldre och som kanske känner att barntiden är förbi.
Men det är ju egentligen inte åldersrelaterat, mer än att man måste veta vart den andra står i frågan.

I övrigt spelar väl åldern ingen roll, det viktiga är ju att man vill leva sitt liv på samma sätt. Jag skulle inte kunna vara med någon som vill supa skallen av sig varje helg, nu kanske det beteendet är vanligare bland unga människor men det kan ju likagärna förekomma hos betydligt äldre. Och tvärt om.

Folk kan ju kännas mogna eller omogna oavsett hur gamla de är..

Jag har funderat en del på detta och tror att det viktiga för mig är att man är på samma "plats i livet" oavsett åldern. För mig kan det tex handla om att jag snart blir 29 och kommer vilja skaffa barn. Jag kan inte bli tillsammans med någon som vill ha barn tidigast om 10 år, därav går väldigt unga män bort. Likaså vill jag heller inte bli tillsammans med någon som är mkt äldre och som kanske känner att barntiden är förbi.
Men det är ju egentligen inte åldersrelaterat, mer än att man måste veta vart den andra står i frågan.

I övrigt spelar väl åldern ingen roll, det viktiga är ju att man vill leva sitt liv på samma sätt. Jag skulle inte kunna vara med någon som vill supa skallen av sig varje helg, nu kanske det beteendet är vanligare bland unga människor men det kan ju likagärna förekomma hos betydligt äldre. Och tvärt om.

Folk kan ju kännas mogna eller omogna oavsett hur gamla de är..
Du har såklart rätt i hela ditt resonemang. :)
Jag tror att jag omedvetet tänker yngre som för omogna och äldre som gamla och tråkiga. Typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX