Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tackar min lyckliga stjärna att jag kom lindrigt undan. Inte en person jag vill ha i min vardag.
Vet inte hur mycket jag vågar skriva här, men jag kan erkänna att jag är lite orolig faktiskt.
Är inte vidare sugen på att fortsätta nätdejta, känner mest för att stänga ner alla konton och leva ensam med mina djur.

Vilket stolpskott. Efter en sådan vända förstår jag om det inte känns särskilt lustfyllt att fortsätta.

Stäng ner och gör något annat ett tag. Det går ju alltid att återkomma.

Det här håller jag verkligen med om. Ser inte heller vitsen med att prata i telefon innan en ens har träffats (mer än för att bestämma plats och tid för dejt möjligen). Men det verkar väldigt viktigt för en del karlar att prata i telefon innan dejt. Fick förklaringen från en att han träffat en tjej som visade sig ha världens "whiskey-röst" och det tyckte han var väldigt avtändande, så han ville gärna stämma av det innan. Har svårt att se att någons röst skulle vara så avgörande (men inser iofs att jag helst ser att David Beckham håller tyst för hans röst tar bort all snygghet :laugh:).

Jag vill helst prata i telefon innan, dock inte för att jag bryr mig om hur personens röst låter. Jag tycker det känns som att jag får en bättre uppfattning av personen då, än om man bara har skrivit till varandra. Ok om man bor jättenära och ska träffas på allmän plats, då behöver jag inte prata i telefon innan. Men som i sommar ska en person komma hit och bo hos mig en vecka (!), då vill jag gärna ha snackat lite innan. Vet dock inte om han ogillar telefonprat för det verkar vara svårt att få till.

Nu bombar jag tråden...
Om man preliminärt bestämt ett datum om tre veckor för en dejt, men ju mer man skriver så känns det bara mer och mer nej. Det känns inte bra att träffa personen och det är en person där känslan redan innan finns att det kommer inte bli något. Är det en synd av avboka dejten då?

Jag tänkte att det var bra att göra det så snart som möjligt, men har nu tilldelats det ena efter det andra påhoppet om min person, hur hemsk jag är, ouppfostrad,opålitlig, att jag som normalintelligent och myndig borde förstå bättre.
Om min opålitlighet och att jag nu ges chansen att förbättra mig som en vuxen människa (alltså ångra mig och träffa personen på dejt ändå). Söka hjälp för att kunna bete mig bättre. Avlutades nu med att det är tråkigt att behöva uppfostra vuxna människor.

Jag vill uppriktigt veta hur jag ska bete mig i framtiden, preliminärt bokad dejt gäller även om det inte känns bra?
Självklart ska du avboka dejten med den där typen, om du känner att det är fel. ...och som han skriver så låter det verkligen inte bra!

Jag hade också planerat in en date några veckor i framtiden med en man...som plötsligt började verka svartsjuk och "inte bra". Jag avbokade. Kändes skönt!

Angående beskrivning av hur man ska vara som person.
Svarade en gång en kille som mailade mig med: Jag uppfyller inte dina krav.
Han har i sin presentation en kravlista på liknande egenskaper som bla. fördomsfri. Så perfekt är inte jag.

Nu bombar jag tråden...
Om man preliminärt bestämt ett datum om tre veckor för en dejt, men ju mer man skriver så känns det bara mer och mer nej. Det känns inte bra att träffa personen och det är en person där känslan redan innan finns att det kommer inte bli något. Är det en synd av avboka dejten då?

Jag tänkte att det var bra att göra det så snart som möjligt, men har nu tilldelats det ena efter det andra påhoppet om min person, hur hemsk jag är, ouppfostrad,opålitlig, att jag som normalintelligent och myndig borde förstå bättre.
Om min opålitlighet och att jag nu ges chansen att förbättra mig som en vuxen människa (alltså ångra mig och träffa personen på dejt ändå). Söka hjälp för att kunna bete mig bättre. Avlutades nu med att det är tråkigt att behöva uppfostra vuxna människor.

Jag vill uppriktigt veta hur jag ska bete mig i framtiden, preliminärt bokad dejt gäller även om det inte känns bra?
Klart man ska avboka om det inte känns bra! Låter som en riktig idiot, tur du slapp människan!

Jag har tagit slut på människor på tinder. Verkar dyka upp ett gäng till efter ett tag, men sen tog de slut också.
Förundras över att så många män:
- Lägger ut halvnakna spännisbilder från badrummet
- Enbart har bilder med solglasögon
- Enbart har typ skid/snowboardbilder på avstånd så man inte ser minsta lilla av människan

Jag menar, funkar det verkligen? Spelar ingen roll hur snygg människan är, finns det halvnaken-badrums-spännis-bild åker de vänster direkt :D

Jag har tagit slut på människor på tinder. Verkar dyka upp ett gäng till efter ett tag, men sen tog de slut också.
Förundras över att så många män:
- Lägger ut halvnakna spännisbilder från badrummet
- Enbart har bilder med solglasögon
- Enbart har typ skid/snowboardbilder på avstånd så man inte ser minsta lilla av människan

Jag menar, funkar det verkligen? Spelar ingen roll hur snygg människan är, finns det halvnaken-badrums-spännis-bild åker de vänster direkt :D

Munplutande tjejer som fotat sig genom badrumsspegeln är det likadant med. Inte Tinder, men väl andra sidor.
Men det är väl bra de lägger upp sådana sidor så de kan sorteras bort direkt. (inte ytligt alls - närå inte ett dugg!)

Munplutande tjejer som fotat sig genom badrumsspegeln är det likadant med. Inte Tinder, men väl andra sidor.
Men det är väl bra de lägger upp sådana sidor så de kan sorteras bort direkt. (inte ytligt alls - närå inte ett dugg!)
Finns en hel del män som också plutar med munnen i nån slags puss :wtf:. Äckligt!! Bortbortbort!!

• Gilla
Reactions: ptr
Jag ser ju inte kvinnorna på tinder så vet inte riktigt vad andra än mig själv har för bilder ;)

Hela grejen är ju ytlig, tinder alltså. Men de där halvnakna bilderna är ju bara helt weird.

Skaffade konto på en sida i början på månaden och blev direkt kontaktad av en man. Han är egentligen ett par år äldre än min övre maxgräns men jag vart ganska fort intresserad av honom (som människa, inte nödvändigtvis som potentiell partner). Efter ett tag tyckte jag allt var lite för bra och började till och med skriva ett inlägg här om hur man gör om man tror personen är en bedragare, sen hittade jag honom på facebook och tja, det fanns tydliga bevis på att det han sagt stämmer så jag har slappnat av lite. :D

Vi har messat ganska flitigt under hela perioden och hunnit med ganska tunga ämnen och vi verkar stå nära varandra i värderingar och syn på livet. Nu ska vi ses en snabbis på onsdag. :nailbiting:

Jag förstår inte hur ni lyckas swipea nej på så många på Tinder, jag lyckas fan swipea ja på majoriteten istället. Fjortis-spännisar med duckface går förvisso skitbort direkt men annars blir jag lite "jamen han KAN ju vara trevlig trots obefintlig text och KANSKE inte ser ut som en potatis under snowboardhjälmen" :p

Jag förstår inte hur ni lyckas swipea nej på så många på Tinder, jag lyckas fan swipea ja på majoriteten istället. Fjortis-spännisar med duckface går förvisso skitbort direkt men annars blir jag lite "jamen han KAN ju vara trevlig trots obefintlig text och KANSKE inte ser ut som en potatis under snowboardhjälmen" :p
Haha, jag blir alldeles för ytlig och dissar de flesta :o
Ska jag nu använda den här jäkla ytliga appen ska den iaf hjälpa mig att träffa en kille som är jäkligt het :D:angel:

Sen svajpar jag även vänster om de har en konstig presentation, om de bara har en bild, om personen verkar vara vän med mitt ex på FB, om de röker eller snusar på bilderna, om de har partybilder från någon sunkig fest/camping med en ölburk i näven, om de verkar vara superhurtiga och sportiga eller.. Så lätt svajpar man vänster på de flesta ;)
Men ibland känner jag att jag får skärpa mig lite, och då kanske jag svajpar höger på någon som iaf ser väldigt gullig ut!

Ska jag nu använda den här jäkla ytliga appen ska den iaf hjälpa mig att träffa en kille som är jäkligt het :D:angel:

Sen svajpar jag även vänster om de har en konstig presentation, om de bara har en bild, om personen verkar vara vän med mitt ex på FB, om de röker eller snusar på bilderna, om de har partybilder från någon sunkig fest/camping med en ölburk i näven, om de verkar vara superhurtiga och sportiga eller.. Så lätt svajpar man vänster på de flesta ;)
Men ibland känner jag att jag får skärpa mig lite, och då kanske jag svajpar höger på någon som iaf ser väldigt gullig ut!
Alltså de där bilderna då de dricker vin/öl whatever - glaset till munnen liksom. Vad är idén med dem? Kryllar av sådana på Tinder, tycker jag. De hamnar till vänster. Jag vill inte ha en man som tycker en sån bild är en cool bild :crazy:

Haha jag är nästan lite avis, nääästan! Tror det är bristen på riktig profiltext som gör det, tänker skylla på det iaf. Annat är det på glada pannkakan, där har jag bra mycket högre krav för respons :angel:

Det naturliga är att du svarar: oj vad jag blev Pilsk! Ses när, var och hur?

Alternativt: hej mannen i mitt liv! Jag inser att du är den jag kommer gifta mig med. Älskar verbala, känsliga män som läser av mig direkt! Jag tänkte ett midsommarbröllop på en brygga i skärgården. Vi bör matcha våra kläder, jag gillar småblommigt.
Ska vi ses innan så det inte blir nåt missförstånd? Kommer du i fel typ av blommigt flippar jag.
Jag tänkte vi ska bo nära mina föräldrar, och vill ha minst tre barn. Tiffany är ett fint namn!
Har redan beställt min klänning från Kina, på lördag pker vi till new york och shoppar ringar! Älskar dig innerligt!

Den andra var helt underbar, jag kanske använder den. .

Det är lite spännande med en del män, jag kommenterade att han borde vara intresserad och fråga mer efter att jag hade fått dra ur honom allt jag velat veta och tvingat på honom information om mig. Han började trots allt maila till mig och ville träffas... Då skriver han att han inte vill spela några sociala spel.. Hur är det ett socialt spel att vilja lära känna en potentiell partner?

Jag upplever att många bara vill ha en kvinna utifrån en specifik mall och inte är intresserade av att lära känna kvinnan bakom denna mall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX