Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men så dumt. Det är väl självklart att man kan vilja vara tillsammans igen, även om man brutit någon gång. Ser man automatiskt sina ex som poop så borde man se över sin urvalsförmåga.

Oj,då tolkar vi det olika. Jag tar det "bara" som det tagit slut av en anledning, och det blir inte bättre av att försöka igen. Inte att någon av mina ex är poop (förutom en då).

Sen kan det såklart funka för andra igen med exen om dom skulle vilja prova igen, men för min egen del så räcker det när det räcker. Att vi kan fortsätta vara bra vänner är en helt annan femma, men har vi provat ett förhållande, och det gick inte,då ser jag det som högst osannolikt att det skulle funka bättre nästa gång.

Alla mina klockor ringer med! Bäst att avstyra.
Var så osäker på om det fortfarande är jag som är dum. Jag vet att jag har en tendens till att dissa personer fort och se varningar i allt dom skriver. Som han som skrev att "jag längtar tills du är min". Mina vänner tyckte det var jättecharmig, jag tyckte mest att det lät illa och bäst att aldrig ses.

Där är jag lite likadan. Män som uttrycker sig i stil med "du ska bli min" eller att jag ska "behandlas som en prinsessa" eller något om att andra män ska hålla sig undan eller vad som helst som antyder att jag inte ska få bestämma själv över mig och mitt liv... Där bryter jag kontakten.

Har hänt mer än en gång att killar på datingsiter blivit sura och använt otrevliga ord när man sagt att man inte är intresserad.

När jag då svarat *du skriver i din pres. att du är en snäll och omtänksam person, men jag upplever inte att det du skrev till mig stämmer in på den beskrivningen*

Då har det antingen kommit en ny tirad av otrevligheter eller så har jag blivit blockad.

Det här håller jag verkligen med om. Ser inte heller vitsen med att prata i telefon innan en ens har träffats (mer än för att bestämma plats och tid för dejt möjligen). Men det verkar väldigt viktigt för en del karlar att prata i telefon innan dejt. Fick förklaringen från en att han träffat en tjej som visade sig ha världens "whiskey-röst" och det tyckte han var väldigt avtändande, så han ville gärna stämma av det innan. Har svårt att se att någons röst skulle vara så avgörande (men inser iofs att jag helst ser att David Beckham håller tyst för hans röst tar bort all snygghet :laugh:).

Hatar att prata i telefon med okända, har en väldigt speciell röst så folk skulle nog välja bort mig så fort dom pratat med mig i telefon, utan att ha träffat mig IRL. Varit med om det en gång i yngre ålder :(

@Fibusen Jag har aldrig fattat vad folk menar med "ex är ex av en anledning". Liksom ja, givetvis men den anledningen kan ju vara något som kan ändras i framtiden så att man kan bli tillsammans igen.

Hatar att prata i telefon med okända, har en väldigt speciell röst så folk skulle nog välja bort mig så fort dom pratat med mig i telefon, utan att ha träffat mig IRL. Varit med om det en gång i yngre ålder :(

Nä, usch vad tråkigt :( har svårt att se att det skulle vara avgörande med rösten. Men uppenbarligen är det det för en del.

Fy så tråkigt att folk väljer bort någon pga att man låter konstigt i telefon.

Jag pratar aldrig i telefon med nån innan dejt. Ingen som frågat om det heller.

F ö är det just nu nästan bara killar i åldern 20-23 som kontaktar mig på badoo. Jag som är 32 känner att det är på tok för ungt... :)

Jag har matchat på tinder och pratat lite, verkar jättetrevlig. Och nu inser jag att han är FB-vän med mitt ex :meh:
Hate when that happens..

När du lägger upp det så, ja, då hade jag väl också föredragit en kompis kompis framför exets kompis.
Haha ja. Men nu ser jag inga gemensamma vänner längre. Så jag håller tummarna för att Tinder-appen fick hjärnsläpp och rörde ihop det på ngt sätt ;)
Brukar annas svajpa vänster på alla som är FB-vän med exet, för säkerhets skull :D

("brukar" som om jag är så himla tinder-rutinerad- Typ två dagar!)

Haha ja. Men nu ser jag inga gemensamma vänner längre. Så jag håller tummarna för att Tinder-appen fick hjärnsläpp och rörde ihop det på ngt sätt ;)
Brukar annas svajpa vänster på alla som är FB-vän med exet, för säkerhets skull :D

("brukar" som om jag är så himla tinder-rutinerad- Typ två dagar!)

Det är en ganska vanlig bugg, ofta stämmer det inte om det står att man har gemensamma vänner :)

Det är en ganska vanlig bugg, ofta stämmer det inte om det står att man har gemensamma vänner :)
Jag blev nyligen informerad om att 1st på Tinder betyder vän med och 2nd betyder att han har gemensamma vänner med exet tex.
Trodde också först att "alla" var vänner med mitt ex

Jag förstår verkligen inte vad män tror att de ska få ut av att skriva Tjena snygging eller liknade och sedan varken ha presentation eller bild. ☹️
Har dessutom skrivit ingen bild = inget svar. Blir så himla less....

Hur menar du? Fattar inte..
När det står en etta på den gemensamma vännen på tinder så betyder det att ni har den vännen gemensam. Står det en tvåa betyder det att ni båda har vänner som är gemensamma vänner med den personen :) Kan inte förklara det tydligare för jag är lite trött :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX