Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får en del mail. Mest från män med låsta bilder, som inte öppnar dom fast dom mailat till mig. Vilket jag tycker är ett väldigt märkligt beteende.
Jag menar, visst kan man ha låsta bilder av någon anledning men om nu blir så pass intresserad av någon att man mailar den personen - borde det inte vara mest rimligt att också öppna bilderna för att se om det finns ett ömsesidigt intresse??

Jag får en del mail. Mest från män med låsta bilder, som inte öppnar dom fast dom mailat till mig. Vilket jag tycker är ett väldigt märkligt beteende.
Jag menar, visst kan man ha låsta bilder av någon anledning men om nu blir så pass intresserad av någon att man mailar den personen - borde det inte vara mest rimligt att också öppna bilderna för att se om det finns ett ömsesidigt intresse??
En annan variant som förekommer är att de öppnar bilderna, jag öppnar profilen, hinner inte se bilderna för att jag måste göra ngt annat. Går in en halvtimme senare och då är bilderna låsta igen :banghead: åh, tack liksom jag fick tillgång till dina bilder i en halvtimme :crazy:

I övrigt har jag troligen en dejt på tisdag. Med en karl som verkar helt ok, fast kanske lite....tråkig....

En annan variant som förekommer är att de öppnar bilderna, jag öppnar profilen, hinner inte se bilderna för att jag måste göra ngt annat. Går in en halvtimme senare och då är bilderna låsta igen :banghead: åh, tack liksom jag fick tillgång till dina bilder i en halvtimme :crazy:

I övrigt har jag troligen en dejt på tisdag. Med en karl som verkar helt ok, fast kanske lite....tråkig....

Aha! Jag kanske är för långsam, helt enkelt! Fast om man nu har öppnat bildern, vad spelar det för roll om dom förblir olåsta?? :confused:
Jag begriper mig inte på folk!

Har mailat med en man som angett att han inte har husdjur och inte heller vill ha. Jag skrev att jag inte bara har ett stort djurintresse, jag har faktiskt djur också.
Då svarade han att det inte spelar någon roll eftersom det inte är mina djur han ska falla för!? Jag tror inte riktigt att han har förstått det här... :sneaky:

Aha! Jag kanske är för långsam, helt enkelt! Fast om man nu har öppnat bildern, vad spelar det för roll om dom förblir olåsta?? :confused:
Jag begriper mig inte på folk!

Har mailat med en man som angett att han inte har husdjur och inte heller vill ha. Jag skrev att jag inte bara har ett stort djurintresse, jag har faktiskt djur också.
Då svarade han att det inte spelar någon roll eftersom det inte är mina djur han ska falla för!? Jag tror inte riktigt att han har förstått det här... :sneaky:
Nä, jag fattar inte heller det. Som att om en inte svarar dem snabbt och positivt så är en inte värdig att ha tillgång till bilderna :meh: eller nåt...

En sån med husdjursbiten mailade jag också med. Tror inte han förstod heller. Djur var väl kanske ok....tyckte han. Försökte förklara att jag nog funkar dåligt ihop med någon med den inställningen. Verkade inte gå in...:banghead:

Vilken märklig typ!

Här försökte en man få mig intresserad av honom genom att säga att han kunde hjälpa mig med hundarna... Alltså. Jag är så petig med dem att jag knappt låter mina hundvana vänner vara hundvakter och har aldrig påstått mig vara i behov av hjälp med dem. Att jag då skulle falla för en man jag inte känner, som inte är hundvan osv bara för att han erbjuder sig att hjälpa till... :rofl: Självklart var jag också otrevlig som vänligt men bestämt tackade nej till erbjudandet.

Snubben som inte ska dejta mina husdjur verkar vara rätt så vettig ändå. Nu har djurfrågan inte ventilerats mer, men i övrigt verkar han ha väldigt sunda och vettiga värderingar.

Däremot vill han prata i telefon nu - jag hatar att prata i telefon!! :arghh:

Var på dejt igår som faktiskt var riktigt trevlig. Trodde att han kanske skulle vara lite tråkig...kändes så när vi skrev, men han gjorde sig betydligt bättre "IRL" faktiskt. I alla fall i första mötet, Vi ska ses igen, men som vanligt är det bökigt med barn hit och dit så vi får se när det blir :) (Jag har också gjort något troligen dumt och bestämt att träffa mitt ex, som jag trodde att jag kommit över men uppenbarligen inte har helt. Får väl se vad som händer där, det finns ju anledningar till att det tog slut.) Så, mycket nu! :cool:

Däremot vill han prata i telefon nu - jag hatar att prata i telefon!! :arghh:

Usch ja, jag avskyr det. Jag har inga problem med att prata i telefon men jag ser ingen som helst vits med att småprata med okända människor "privat" på telefon. Lära känna varandra vill jag göra live så jag ser kroppsspråk och annat.
---
Var för övrigt även jag på en dejt igår, började väl inte så bra med lite rörigt med hur/var/när etc, sedan blev han sen (bussens fel dock, inte hans) och jag var trött, hungrig och med en begynnande huvudvärk så det var väl inte de bästa förutsättningarna.

Men det blev nog rätt okej ändå, mycket trevligare än helgens stropp i alla fall! Sen är det väl det där med att det finns barn med i ekvationen och.. tja. Optimalt önskar jag mig en barnfri en, men försöker att inte begränsa mig så vi får väl se.

Senast ändrad:
Usch ja, jag avskyr det. Jag har inga problem med att prata i telefon men jag ser ingen som helst vits med att småprata med okända människor "privat" på telefon. Lära känna varandra vill jag göra live så jag ser kroppsspråk och annat.
---
.
Det här håller jag verkligen med om. Ser inte heller vitsen med att prata i telefon innan en ens har träffats (mer än för att bestämma plats och tid för dejt möjligen). Men det verkar väldigt viktigt för en del karlar att prata i telefon innan dejt. Fick förklaringen från en att han träffat en tjej som visade sig ha världens "whiskey-röst" och det tyckte han var väldigt avtändande, så han ville gärna stämma av det innan. Har svårt att se att någons röst skulle vara så avgörande (men inser iofs att jag helst ser att David Beckham håller tyst för hans röst tar bort all snygghet :laugh:).

Här händer det inte mycket för mig på dejtingfronten, träffar grannen lite då och då och har trevligt men inte så mycket mer än så :)

Men dagens bästa var ändå att en liten 17 åring skrev till mig idag och undrade om jag ville ses och se vart det leder :laugh: åldern var bara en siffra (vilket förvisso är sant) men jag blir ju liksom 31 i år och har satt yngre gräns som 29... vad ska man säga liksom.. :banghead::p

Jag har skaffat Tinder :nailbiting:

Tycker iofs den där appen tar fram dåliga sidor i mig, sjukt ytligt. Jag bara "nej, nej, ful, nej, ful bild, ser puckar ut, nej, nej, nej, usch, nej, hmm kanske" :rofl:
Råkade svaja höger av misstag och fick en matchning, paniiiik innan jag upptäckte hur man kunde ta bort :D
Sen svajpade jag höger med flit och fick matchning igen, nu blev jag jättenervös. Har gått över ett halvår sedan jag separerade men har mest legat hemma och kollat på serier och hängt med hundarna sedan dess ;)

Jag har skaffat Tinder :nailbiting:

Tycker iofs den där appen tar fram dåliga sidor i mig, sjukt ytligt. Jag bara "nej, nej, ful, nej, ful bild, ser puckar ut, nej, nej, nej, usch, nej, hmm kanske" :rofl:
Råkade svaja höger av misstag och fick en matchning, paniiiik innan jag upptäckte hur man kunde ta bort :D
Sen svajpade jag höger med flit och fick matchning igen, nu blev jag jättenervös. Har gått över ett halvår sedan jag separerade men har mest legat hemma och kollat på serier och hängt med hundarna sedan dess ;)

Haha, det här inlägget beskriver min första tid på tinder på pricken :rofl: (Och okej då, det där om det ytliga hänger kvar fortfarande... listan över saker som gör att jag automatiskt swipar vänster är pinsamt lång)

Jag vet inte ifall jag är för oengagerad i det här med nätdejting, men jag blir så trött på en del.
Dom vill älta minska lilla egenskap man kanske möjligtvis har någon gång i ett annat årtioende, som aldrig blir nöjd med svaren, som skickar flera frågetecken om man inte svarat på några timmar. Alltså, jag har ju ett liv utanför mobilen?

Hur engagerade är ni? Beskriver ni er själva in i minsta detalj, typ vad ni kan erbjuda denna vilt främmande man i en relation? I min värld är det sådant som kommer fram allt eftersom när man dejtar och umgås? Men jag vet inte...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka