Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte ifall jag är för oengagerad i det här med nätdejting, men jag blir så trött på en del.
Dom vill älta minska lilla egenskap man kanske möjligtvis har någon gång i ett annat årtioende, som aldrig blir nöjd med svaren, som skickar flera frågetecken om man inte svarat på några timmar. Alltså, jag har ju ett liv utanför mobilen?

Hur engagerade är ni? Beskriver ni er själva in i minsta detalj, typ vad ni kan erbjuda denna vilt främmande man i en relation? I min värld är det sådant som kommer fram allt eftersom när man dejtar och umgås? Men jag vet inte...
Alltså, jag tycker i allmänhet att folks beskrivningar av sig själva och sina egenskaper är rätt meningslösa. Du kan tex säga hundra gånger att du är tex generös, jag kanske ändå inte tycker det om vi lär känna varandra.

nsta detalj, typ vad ni kan erbjuda denna vilt främmande man i en relation? I min värld är det sådant som kommer fram allt eftersom när man dejtar och umgås? Men jag vet inte...

Jag håller helt med Petruska här. Om jag börjar beskriva mig själv för andra handlar det ju väldigt lite om hur de kommer uppfatta mig utan snarare om hur jag vill att de ska uppfatta mig.

Hade tyckt presentation på dejtingsida varit jättesvårt. En måste ju skriva något för att få till någon slags beskrivning men jag vet faktiskt inte hur jag skulle få till den. Just med tanke på ovannämnda fenomen.

Jag vet inte ifall jag är för oengagerad i det här med nätdejting, men jag blir så trött på en del.
Dom vill älta minska lilla egenskap man kanske möjligtvis har någon gång i ett annat årtioende, som aldrig blir nöjd med svaren, som skickar flera frågetecken om man inte svarat på några timmar. Alltså, jag har ju ett liv utanför mobilen?

Hur engagerade är ni? Beskriver ni er själva in i minsta detalj, typ vad ni kan erbjuda denna vilt främmande man i en relation? I min värld är det sådant som kommer fram allt eftersom när man dejtar och umgås? Men jag vet inte...
Jag skrev om vad jag hade för framtidsvisioner vad gällde hur jag ville bo och vad för slags förhållande jag var ute efter.
Mer detaljerat blev det först när jag lärde känna min nuvarande sambo.

som skickar flera frågetecken om man inte svarat på några timmar. Alltså, jag har ju ett liv utanför mobilen?

Jag fattar inte det där. Jag aktiverade mitt konto på HP en kväll jag hade tråkigt. Fick flera idiotmeddelanden men ett meddelande från en kille som verkade vettig så vi skrev lite fram och tillbaka. Sen gick det ett dygn innan jag svarade igen, jag hade varit inne och läst men då på mobilen samtidigt som jag gick hem från min vän = orkade inte skriva då. När jag då efter ett dygn skulle svara hade jag fått ett nytt meddelande från honom där det bara stod "hepp". Jag "?" och då var han tydligen sur för att jag inte svarat när jag varit inne och läst. Jag skrev som det var men då tyckte han att man ska skriva "svarar sen" så att han vet. Charmigt att han uppfostrar mig :up:. Jag tog bort kontot igen, pallar inte.

Det är lite så jag känner med. Om någon frågar mig ifall jag är empatisk svarar ju jag ja, men samtidigt behöver det ju inte innebära att jag faktiskt är det i alla situationer. Känns som att det mer är egenskaper som man märker allt eftersom.
Även om jag blir tveksam till att ens träffa någon som är så detaljerad, som att det är en lista av egenskaper som måste matcha.

Det är lite så jag känner med. Om någon frågar mig ifall jag är empatisk svarar ju jag ja, men samtidigt behöver det ju inte innebära att jag faktiskt är det i alla situationer. Känns som att det mer är egenskaper som man märker allt eftersom.
Även om jag blir tveksam till att ens träffa någon som är så detaljerad, som att det är en lista av egenskaper som måste matcha.
Det du beskriver ger mig varningssignaler iaf :crazy:

Det du beskriver ger mig varningssignaler iaf :crazy:

Alla mina klockor ringer med! Bäst att avstyra.
Var så osäker på om det fortfarande är jag som är dum. Jag vet att jag har en tendens till att dissa personer fort och se varningar i allt dom skriver. Som han som skrev att "jag längtar tills du är min". Mina vänner tyckte det var jättecharmig, jag tyckte mest att det lät illa och bäst att aldrig ses.

Jag håller helt med Petruska här. Om jag börjar beskriva mig själv för andra handlar det ju väldigt lite om hur de kommer uppfatta mig utan snarare om hur jag vill att de ska uppfatta mig.

Hade tyckt presentation på dejtingsida varit jättesvårt. En måste ju skriva något för att få till någon slags beskrivning men jag vet faktiskt inte hur jag skulle få till den. Just med tanke på ovannämnda fenomen.
Sånt som man kan säga om sig själv är ju tex att man har en häst, är tandläkare, gillar matlagning men inte kött etc. Att man gärna reser till New York när man kan. Det handlar ju om rätt konkreta saker som inte kan tolkas på så många sätt.

Däremot tex empatisk är ju bara ett nonsensord i sammanhanget, som jag ser det. Och vem skulle kalla sig själv oempatisk?

@Petruska Absolut, håller helt med. I sammanhang där jag ska beskriva mig själv, på kurser eller sådant så säger jag just sånt.

Var medlem på en dejtingsite för ett par år sedan. En del personer tycker jag har en förmåga att beskriva sig själva så jag nästan får en liten glimt om vem de är genom texten och det hade jag nog inte lyckats med. Dock vet jag ju inte om de är just den personen de ger sken av eller om de ändå lyckats beskriva sig själv som de vill vara men försöken har varit bra! :D

Var medlem på en dejtingsite för ett par år sedan. En del personer tycker jag har en förmåga att beskriva sig själva så jag nästan får en liten glimt om vem de är genom texten och det hade jag nog inte lyckats med. Dock vet jag ju inte om de är just den personen de ger sken av eller om de ändå lyckats beskriva sig själv som de vill vara men försöken har varit bra! :D

En nätdejtare hade stött på en bukefalist på en av sajterna för några år sedan Profilen närmast bågnade av positiva adjektiv - som inte direkt bekräftade den bild bukefalisten gett här. ;)

Det sådan där självuppskattning främst visar är väl brist på självkännedom.

@mandalaki Ja nä jag menar inte adjektivfyllda texter med "jag är snäll och behaglig" (tenderar vara motsatsen tänker jag) eller "jag är givmild och uppmärksam" utan mer.. En text utan sådant som lyckas ge en glimt av humor och självdistans utan att bli kletig eller för mycket. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det!

@mandalaki Ja nä jag menar inte adjektivfyllda texter med "jag är snäll och behaglig" (tenderar vara motsatsen tänker jag) eller "jag är givmild och uppmärksam" utan mer.. En text utan sådant som lyckas ge en glimt av humor och självdistans utan att bli kletig eller för mycket. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det!
Men det förstod jag! Och jag håller med. Det jag beskrev var närmast motsatsen, eller exempel på "jag är snäll och behaglig".

Själv har jag lagt dejtandet lite på hyllan då det börjat hända lite i livet och jag vet inte vart det kommer ta vägen. Känner att jag inte har någon panik att hitta någon pronto, så får se vart de leder i livet först. Skiter det sig totalt och inte blir något, ja då kan jag ta upp dejtandet igen. :)

Dessa ex, det är en sak jag troligen aldrig kommer förstå. De har säkert blivit ex av en anledning och om man dessutom "dejtar" någon annan och sen för att ens ex kommer tillbaka kan man inte fortsätta dejta... alltså va faaan rent ut sagt. Jag hade blivit asförbannad och riktigt besviken, hade nog aldrig kunnat lita på den killen igen. :rage: :banghead:

Skickar en stor styrkekram till dig:
glomp.gif
glomp.gif

Håller fullkomligt med!

"Taking your ex back it's like trying to put poop back into your butt"

Alltså, jag tycker i allmänhet att folks beskrivningar av sig själva och sina egenskaper är rätt meningslösa. Du kan tex säga hundra gånger att du är tex generös, jag kanske ändå inte tycker det om vi lär känna varandra.

Upplever att det folk måste säga om hur de är, snarare är hur de skulle vilja vara. Eller det kan vara ännu värre, det är det de säger är det som de behöver jobba för att bli för att komma till rätta med andra tillkortakommanden.

Hur man är, det är som är i betraktarens ögon. Ganska lite mening då att sätta etikett på det själv. Eller inte, om etikettens överensstämmande med verkligheten skulle kunna vara ett sätt att bedöma vilken självkännedom personen har - möjligtvis.

Kommer allt på mig själv då och då att trampa i sörjan! Kanske lär man sig så småningom.

Nu har ju min nätdejtskarriär inte pågått så länge men jag hade tröttnat totalt om man ska messa hit och dit om småsaker. Tycker överlag att det är svårt att få hum om folk via meddelanden, kommer nog föredra att träffas ganska snart. Den dagen jag vågar gå på dejt :D

Trots att jag svajpar vänster mest hela tiden på tinder så har jag lyckats få till några få matchningar. Tycker den där första kontakten känns lite stel.. Och rinner lätt ut i sanden.

Tyckte också att presentationen var lite svår.. Till slut höll jag det kort. Skrev vad jag jobbar med och att jag ägnar resten åt min tid åt hundarna och att se på serier :p
Och att jag inte gillar att laga mat eller städa, fast på ett lite roligt sätt liksom. Tyckte jag iaf :D

Kändes viktigt för mig att direkt sålla bort konstiga människor som inte tycker om hundar eller ojämnställda puckon som vill att kvinnan ska sköta hemmet. Sånt gör inte jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka