Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det trodde jag inte heller och det är inte enighet mellan oss jag är ute efter, om något. Det där var en del av mitt sätt att förstå hans reaktion, inte din.

Nej, det förstår jag såklart. Men i resonemanget om ytliga egenskaper kontra bortval utgick du från dig själv.

Såååå många män har skrivit "bara så du vet har jag inget problem med att du är stor/ mullig/ kurvig etc. "
Utan att jag skrivit något om det.
En gång svarade jag tillbaka att bara så du vet har jag inget problem med att du är vältränad"
Av svaret av dömma blev han förvånad över det :D

Senast ändrad:
Har upptäckt att de delar som brukar vara mindre uppskattade ofta blivit "glömda".
Rökning, barn, politik etc.

Japp. Jag håller med!

En som kontaktade mig hade fyllt i "inte intresserad", men ändå valt politik under intressen... Jag ifrågasatte det och fick nåt flummigt svar tillbaka, om att det var intressant att veta vad sim hände men att han inte var nöjd med hur det var. Typ... :confused:

Jag tycker fortfarande det är skillnad att träffas IRL än via nätdejting.
Träffar jag någon IRL som jag klickar med och det visar sig att den personen ex röker eller har barn så skulle det inte vara något jag skulle välja bort personen för.

I nätdejtingsammanhang så kan jag snabbt få den informationen och därmed välja bort denne, istället för att lägga tid på någon som har något jag helst undviker.

Sedan gällande @Bubbla s nätdejt som åtminstone för stunden var besviken, så beroende på hur Bubbla skrev så kan jag ändå tycka man kan skriva något mer trevligt tillbaka. Jag har personligen blivit dissad efter några veckors skrivande och även om jag i något enskilt fall blivit besviken så har jag ändå lyckats svara med att: "det är lugnt, lycka till i sökandet".

Japp. Jag håller med!

En som kontaktade mig hade fyllt i "inte intresserad", men ändå valt politik under intressen... Jag ifrågasatte det och fick nåt flummigt svar tillbaka, om att det var intressant att veta vad sim hände men att han inte var nöjd med hur det var. Typ... :confused:
...och allt var säkert feministernas och invandrarnas fel.:meh:

Träffar jag någon IRL som jag klickar med och det visar sig att den personen ex röker eller har barn så skulle det inte vara något jag skulle välja bort personen för.

I nätdejtingsammanhang så kan jag snabbt få den informationen och därmed välja bort denne, istället för att lägga tid på någon som har något jag helst undviker.

Sedan gällande @Bubbla s nätdejt som åtminstone för stunden var besviken, så beroende på hur Bubbla skrev så kan jag ändå tycka man kan skriva något mer trevligt tillbaka. Jag har personligen blivit dissad efter några veckors skrivande och även om jag i något enskilt fall blivit besviken så har jag ändå lyckats svara med att: "det är lugnt, lycka till i sökandet".

Jag har samma krav irl. Personen kan vara astrevlig och vi kan klicka jättebra men har han barn, är kort, röker osv så blir jag inte intresserad av något mer.

Jag kunde säkert lindat in det mer. Men jag var absolut inte otrevlig utan sa bara som det var att det inte funkar för mig. Jag sa också att jag tyckte det var tråkigt.

Har själv blivit dissad av betydligt luddigare anledningar och svarat ungefär som du.

Alltså, helt ärligt tror jag att de tror att de är omtänksamma. När denna dejten inträffade så hade jag pga omständigheter gått ner en del i vikt, så visst, jag var lite mager, men det var inte extremt på något sätt och inte så jag skämdes.
Jag är ju så dum jag, så jag anser att om det går så långt att man ska hoppa i säng med någon så är jag så pass säker på att jag är "tillräckligt attraktiv" att jag inte behöver skämmas. Allt annat för mig är någon slags grottmänniskomentalitet.

Jag är lika dum jag och är jag kåt så har jag inte tid att oroa mig över min kropp.

Visst jag blir säkert dissad för min övervikt av vissa killar. Men de jag skriver med/träffar de tar jag förgivet att de struntar i min vikt.

Jag har samma krav irl. Personen kan vara astrevlig och vi kan klicka jättebra men har han barn, är kort, röker osv så blir jag inte intresserad av något mer.

Och samma för mig :) skulle möjligen vara om det är ngt som inte märks förrän efter ett tag. (Men rökning hör ju inte dit.)

Jag brukar dra paralleller mellan hur jag gör när jag letar lägenhet och när jag nätdejtar.:D

Ett riktigt bra läge kan kompensera för en redigt kass planlösning, ett vackert brädgolv kan göra att jag bortser från fula, bytta fönster och med fantastiska ljusinsläpp kan jag stå ut med att det är för lite förvaring. En lista över allt jag vill ha är liksom varken intressant att göra eller försöka följa, även om det finns vissa saker som skulle göra ett köp otänkbart(dålig ekonomi i föreningen tex).

Nätdejtandet uppfattar jag bygga på att man vet i detalj vad man letar efter och att man har just en sån lista med egenskaper och tillgångar. Detta blir lite klurigt, för jag har liksom inte en lång lista med önskemål på hur en partner ska vara. Meningsskiljaktighet i vissa grundläggande värderingar(människosyn osv) är omöjliga att komma runt, men utöver det känner jag mig mest ganska vilsen när jag ska fylla i önskad längd, hårfärg, intressen och ursprung på min potentiella dejt.

Jag brukar dra paralleller mellan hur jag gör när jag letar lägenhet och när jag nätdejtar.:D

Ett riktigt bra läge kan kompensera för en redigt kass planlösning, ett vackert brädgolv kan göra att jag bortser från fula, bytta fönster och med fantastiska ljusinsläpp kan jag stå ut med att det är för lite förvaring. En lista över allt jag vill ha är liksom varken intressant att göra eller försöka följa, även om det finns vissa saker som skulle göra ett köp otänkbart(dålig ekonomi i föreningen tex).

Nätdejtandet uppfattar jag bygga på att man vet i detalj vad man letar efter och att man har just en sån lista med egenskaper och tillgångar. Detta blir lite klurigt, för jag har liksom inte en lång lista med önskemål på hur en partner ska vara. Meningsskiljaktighet i vissa grundläggande värderingar(människosyn osv) är omöjliga att komma runt, men utöver det känner jag mig mest ganska vilsen när jag ska fylla i önskad längd, hårfärg, intressen och ursprung på min potentiella dejt.
Bra liknelse :D
Vissa saker är big NO för mig. Andra är "no " dessa är lite som du är inne på, de är inte önskvärda men något kan väga tyngre. De går bort vid nätdejting, men irl så kan det ju hända att jag lär känna en person som jag sedan faller för, då är detta "no" inte avgörande om de inte är flera.

Senast ändrad:
Nej, det förstår jag såklart. Men i resonemanget om ytliga egenskaper kontra bortval utgick du från dig själv.
Det gör vi alla. Men jag sa alltså inget om att du skulle vara "ytlig", vad det nu är, utan att det är rätt rimligt att tänka sig att den där mannen ser att bli dissad för att han röker som att dissas för en enda ytlig egenskap, snarare än för den person han är. För mig är det väldigt begripligt att man då inte har något mer att tillägga, utan det blir rätt mycket som att säga "dåså" till en stängd dörr.

Att du sedan tog åt dig och trodde att jag skrev att du var ytlig, kan jag inte göra mycket åt.

Det gör vi alla. Men jag sa alltså inget om att du skulle vara "ytlig", vad det nu är, utan att det är rätt rimligt att tänka sig att den där mannen ser att bli dissad för att han röker som att dissas för en enda ytlig egenskap, snarare än för den person han är. För mig är det väldigt begripligt att man då inte har något mer att tillägga, utan det blir rätt mycket som att säga "dåså" till en stängd dörr.

Att du sedan tog åt dig och trodde att jag skrev att du var ytlig, kan jag inte göra mycket åt.

Fast återigen...jag har inte tagit åt mig att vara ytlig. Det har du läst in själv. Jag diskuterade vad du ansåg vara ytliga egenskaper och höll inte med dig om att rökning är en sådan egenskap. Men du och mannen kan mycket väl ha samma resonemang angående ytligheten i egenskapen rökning, som alltså är det jag inte är ense med dig om :)

Fast återigen...jag har inte tagit åt mig att vara ytlig. Det har du läst in själv. Jag diskuterade vad du ansåg vara ytliga egenskaper och höll inte med dig om att rökning är en sådan egenskap. Men du och mannen kan mycket väl ha samma resonemang angående ytligheten i egenskapen rökning, som alltså är det jag inte är ense med dig om :)
Poängen är väl att rökning inte är en egenskap, utan något man gör? På det viset är det ju något ytligt (alltså utan att lägga någon värdering i ordet ytlig). Något man gör är ytligt till skillnad från något man är, något inre.

Det är intressant att rökning har blivit en sådan vattendelare!

Apropå vad vi skrev i en av mattrådarna häromdagen, så tänkte jag på att det här med att "lukta vitlök" var en stor grej när jag var barn på 70-talet. Att "lukta rök" var däremot inte en stor grej då.

Sedan dess har det blivit tvärtom! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 652
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 999
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025