Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du inte att det vara var så att han blev besviken och kände sig dissad och svarade utifrån det? För mig låter det inte allvarligare än så, inget som säger något om han "personliga mognad".

Några av er är så himla hårda i era bedömningar, de ni har kontakt med får :yuck: och :turd: för minsta lilla. (Nu pratar jag inte om rökning, utan att det allmänt verkar vara ett väldigt smalt nålsöga man ska igenom för att duga).

Jo, förmodligen...jag resonerar nog alldeles för mkt utifrån hur jag själv skulle ha hanterat en sån situation.

Och som svar på ditt sista stycke så känner jag att det är lätt att hamna där när en nätdejtar. För att en börjar i tvärtom ände mot vad en normalt sett kanske gör när en träffar ngn.

Nej absolut inte. Jag förstår totalt att vi avslutar där, och blocka är inte otrevligt. Men hade jag varit han hade jag kanske sagt det på ett annat sätt, lite mer vuxet kanske...:) Speciellt med tanke på att vi precis diskuterat mental stabilitet och mognad...
Ok jag förstår.
Som någon annan nämnde kanske hans reaktion snarare var besvikelse eller något annat. Eller så menade han inget alls. Han kanske bara tänkte att "ok då går jag vidare. "
Ibland blockade jag för mig egen skull. Dvs att jag skulle slippa få upp profiler som jag ändå inte ville gå vidare med.

Haha..det här påminner mig om hur bökigt jag tyckte nätdejtingen kunde vara. Kul ibland men också bökigt
Ska jag dejta igen så skulle jag nog inte orka med dejtingsida,
Skulle nog gå på träffar som jag sett finns, singelträffar där man gör någon aktivitet och pratar med folk.

Och som svar på ditt sista stycke så känner jag att det är lätt att hamna där när en nätdejtar. För att en börjar i tvärtom ände mot vad en normalt sett kanske gör när en träffar ngn.

Ja, precis så tror jag också. Det blir för mycket anställningsintervju över det hela, allting ska stämma för den lediga tjänsten. Säg att man jobbar med en person som man så småningom får upp ögonen för, man blir intresserad för att man fått så bra hjärnkontakt med den andre - då kanske man inte längre tänker på om han har fula jeans, som exempel på något som hamnat på minuslistan i de här trådarna.

Samtidigt: med tanke på hur många fullblodsidioter ni berättar om här, så borde vanliga, vettiga män ha gräddfil på de där sajterna. En helt vanlig kille framstår ju som en tiopoängare i relation till bautapuckona som kontaktar er.

Samtidigt: med tanke på hur många fullblodsidioter ni berättar om här, så borde vanliga, vettiga män ha gräddfil på de där sajterna. En helt vanlig kille framstår ju som en tiopoängare i relation till bautapuckona som kontaktar er.
Det tydde ju också svaren som den där profilen som jag gjorde för min väns räkning på. "Han" fick svar från vad som uteslutande verkade vara helt ok kvinnor. Helt annorlunda sorters personer än många av de stolpskott till män som diskuteras här.

Det tydde ju också svaren som den där profilen som jag gjorde för min väns räkning på. "Han" fick svar från vad som uteslutande verkade vara helt ok kvinnor. Helt annorlunda sorters personer än många av de stolpskott till män som diskuteras här.
Bara nyfiken men dejtade han några av dem?

Ja det tänkte jag också.
Jag såg trevliga män på jobbet, bland vänner och vänners män,
Varför fanns de inte på dejtingsidan eller betedde de sig annorlunda där?

Ja det undrade jag också.
Jag såg trevliga män på jobbet, bland vänner och vänners män,
Varför fanns de inte på dejtingsidan eller betedde de sig annorlunda där?
När någon berättat något riktigt gräsligt här så har jag kommit på mig själv med tänka: Finns det någon i min omgivning som skulle kunna vara så jävla vidrig? Jag hoppas innerligt att svaret är nej. :meh:

Aha, jag fattade det som att han faktiskt hoppades på resultat den vägen.
Nej. Han var helt övertygad om att den vägen var helt körd. Mitt experiment visade väl att grovsorteringen den vägen verkar fungera minst lika som det vanliga livet - plus det faktum att träffytan är större eftersom de flesta av oss inte träffar på särskilt många nya människor i vårt vardagsliv stup i kvarten.

Det där påminner mig om dejt jag hade en gång. Det gick bra tills vi skulle hoppa i säng, för innan kläderna hann åka av så släcker han lampan. För att JAG inte skulle behöva känna mig obekväm och skämmas. :arghh:

Alltså, jag hade inte uttryckt någonting form av att jag skulle skämmas för min kropp. Alls. En riktig turn-off. När jag drog sen deklarerade samme man att han skulle bli sjukt sur om han såg mig med någon annan snubbe. Då blev det lätt obehagligt, men kontakten bröts och det blev tack och lov inte fler problem.
:eek:O_o

Vad tänker de med egentligen? :arghh: och vad tänker de med när de berättar sådant? O_o
Alltså, helt ärligt tror jag att de tror att de är omtänksamma. När denna dejten inträffade så hade jag pga omständigheter gått ner en del i vikt, så visst, jag var lite mager, men det var inte extremt på något sätt och inte så jag skämdes.
Jag är ju så dum jag, så jag anser att om det går så långt att man ska hoppa i säng med någon så är jag så pass säker på att jag är "tillräckligt attraktiv" att jag inte behöver skämmas. Allt annat för mig är någon slags grottmänniskomentalitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 991
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023