Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat med en karl från HP på Kik ett tag. Vi hade bestämt att träffas så fort båda var barnlediga samtidigt. Insåg att jag glömt att fråga om han röker (det är verkligen en total turn-off för mig, inte kompromissbart). Fick till svar jo? Jag svarade att det tyvärr inte funkar för mig...varpå han skickar: ditt val, adjö! Och sen blockar mig på HP... Kort stubin eller what? Är ju glad att vi inte hann ses i alla fall :yuck:
Men tycker du att det är en konstig reaktion om nu han hade hunnit börja bli lite hoppfull?

fa.png

Hej jag heter gul_zebra och jag är tjock. Personlighet och sånt? Tjock sa jag ju. Tjooooooooooock.

:yuck:

Hej jag heter gul_zebra och jag är tjock. Personlighet och sånt? Tjock sa jag ju. Tjooooooooooock.

Men visst blir man såååå smickrad av att bli reducerad till ett fetishobjekt. :yuck:

Blockade du honom sen eller hann han komma med "men du borde faktiskt vara TACKSAM!"-argumentet som brukar följa när man säger tack men nej tack till en sådan?

Jaha, nu har jag råkat få en man att vilja träffa mig, troligen på ett "dejtliknande vis". En man som visserligen är trevlig, gillar hundar, kanske ser bra ut, men som börjat slarva så mycket med hur han skriver att det blir jobbigt att ens besvara hans meddelanden. Jag måste läsa vad som är skrivet flera gånger för att få klart för mig vad som menas och vad som kan vara ett lämpligt svar :meh:

En annan man har även han visat sig vara jättetrevlig, uttrycker sig på ett sätt jag verkligen gillar och skulle inte ha något emot att ses, men jag vet inte om han faktiskt vill ses. Dessutom, även om han vill så vet jag inte om jag själv vill. Han verkar vara så väldigt mycket bättre än mig på i princip allt att jag nog kommer känna mig som en idiot.

Nä. Jag får kanske hålla fast vid att inte träffa någon förrän jag flyttat, fått ordning på livet osv. Det känns som om människor nu antingen är "för bra" eller så är de skitstövlar som gör sig bäst på många mils avstånd. Det borde ju dyka upp trevliga människor även senare i livet, förhoppningsvis.

Men visst blir man såååå smickrad av att bli reducerad till ett fetishobjekt. :yuck:

Blockade du honom sen eller hann han komma med "men du borde faktiskt vara TACKSAM!"-argumentet som brukar följa när man säger tack men nej tack till en sådan?
Jamen gud ja! Det är ju inte så att jag har en hyfsat utförlig presentation som visar rätt klart och tydligt att jag är bra mycket mer än ett utseende och som därtill ger flera möjligheter att spinna vidare från vid inledande kontakt, absolut inte för jag är bara tjock :cautious:

Haha nä, han har inte läst än. Jag har slagit vad för mig själv om att han kommer bli butthurt så just nu avvaktar jag bara och ser vad som händer. Jag är inte bara tjock, jag är lättroad också ;)

Jaha, nu har jag råkat få en man att vilja träffa mig, troligen på ett "dejtliknande vis". En man som visserligen är trevlig, gillar hundar, kanske ser bra ut, men som börjat slarva så mycket med hur han skriver att det blir jobbigt att ens besvara hans meddelanden. Jag måste läsa vad som är skrivet flera gånger för att få klart för mig vad som menas och vad som kan vara ett lämpligt svar :meh:

Börjat slarva? Menar du att han skrev bättre innan?
Isf kanske han inte är nykter. Jag råkade ut för en sån. I bland skrev han bra. I bland obegripligt. Efter ett tag frågade jag om han hade druckit vid ett par av tillfällena och jo då.... Tackade för mig.
Skriver han dåligt jämt kan han ju vara dyslektiker. Min sambo stavar som en kråka men är fantastisk ändå :p
(Men han särskriver inte iaf:up:)

fa.png

Sådant är så avtändande. Eller som killen som en gång skrev "för mig gör det inget att du är överviktig"

Det hade varit en sak om jag kritiserat min vikt. Men helt spontant nämna det som om det hade kunnat vara ett problem. Det var jag inte bekväm med.

Börjat slarva? Menar du att han skrev bättre innan?
Isf kanske han inte är nykter. Jag råkade ut för en sån. I bland skrev han bra. I bland obegripligt. Efter ett tag frågade jag om han hade druckit vid ett par av tillfällena och jo då.... Tackade för mig.
Skriver han dåligt jämt kan han ju vara dyslektiker. Min sambo stavar som en kråka men är fantastisk ändå :p
(Men han särskriver inte iaf:up:)

Han skrev väldigt ordentligt först, sedan har det blivit slarvigare och slarvigare. Vi sitter inte och chattar utan skriver på en sida där vi har kontakt på ett sätt som liknar bukes PM, så det blir lite mer som att skicka mail till varandra och vi har haft kontakt på det viset i ungefär en vecka nu. Jag har försökt styra upp det till mer ordentligt skrivande men han verkar inte riktigt haka på... Tror dock inte att han är full, det känns mer som "vardagsslarv".

Men tycker du att det är en konstig reaktion om nu han hade hunnit börja bli lite hoppfull?

Eeeh...ja, det tycker jag. Jag tycker att det var en klart överdriven reaktion när vi inte ens träffats utan bara haft mail/chattkontakt. Dessutom tycker jag nog nånstans att en som röker kanske får ha viss förståelse för att det är en faktor som spelar roll, det är 2016 liksom.

Sådant är så avtändande. Eller som killen som en gång skrev "för mig gör det inget att du är överviktig"

Det hade varit en sak om jag kritiserat min vikt. Men helt spontant nämna det som om det hade kunnat vara ett problem. Det var jag inte bekväm med.
Ja men gud, såna är ju ännu värre. Way to make one feel bad liksom.

Personligen skulle jag inte kunna ha en karl som säger så ens som svar om jag själv kritiserat min vikt. Det kanske är en nackdel hos mig men jag vill och behöver ha en snubbe som bekräftar mig och faktiskt tycker om hur jag ser ut, inte bara nöjer sig med det. En snubbe som säger att det inte gör något skulle göra mig fruktansvärt osäker på såväl honom som mig själv för det låter verkligen mer som typ "nä men det är lugnt att du är ful, jag gillar dig ändå".

För i sådana fall har jag två till från honom:

“CHRISTMAS TENDERNESS FROM NAPLES

Have you ever seen the snow
Falling down on Christmas time in Naples
It’s an event so rare and really magical
That when we see it happening out of our window
we just can’t believe to our eyes
full of astonished stupor
And everybody ...like kids... goes outside
we run in the streets ...
In the gardens ...in the parks
On the beaches sands
To catch the flakes while they are still flying
Just to feel their tenderness
when they softly touch our hands
..our faces .. our lips...
filling the air up of infinite sweetness
before melting in few seconds
deeply inside our hearts
their simple candour

Poetic happy ending of Christmas month
& joyful New Year’s eve From Naples

Elisa - "Una poesia anche per te" (official video - 2005)
https://www.youtube.com/watch?v=Ol8pdwcP…"

samt:
“THE WARMTH WITHIN… “

Let me hold you in my arms …
And my love body melting love with yours
your accelerated heartbeat giving me the time
The time of love
Touch me with your lips ...
Swing my lips with yours ..
let my tongue dance you
to the edge of your love sin
Let my hands caress you
Caress lightly your naked heart
blowing my breath
along your silky shoulders
and your navel groove through
feeling each of your soul shivers
slipping my fingers in you …inside
..feeling the warmth
the warmth within you ...
becoming fire
fire that burns my male skin
into the flames of hell
ascending to heaven
just with a your spell
whispered with a flickering kiss
making me reach the sweetest bliss

Happy Saint Valentine weekend ♥
Francesco :)

''Je T'Aime...Moi Non Plus'' (Romantic music video)-(Jane Birkin & Serge Gainsbourg)

https://www.youtube.com/watch?v=kP9RDO7V…

Eller ja, det är de som ligger kvar i min mejlbox i alla fall. Han är den där typen som skriver med jämna mellanrum under flera år.
Vaaa a? Menar du alla mejl från honom på DS är sånt han skickar till alla? :( Jag som trodde jag var speciell :cry::confused::D

Det där påminner mig om dejt jag hade en gång. Det gick bra tills vi skulle hoppa i säng, för innan kläderna hann åka av så släcker han lampan. För att JAG inte skulle behöva känna mig obekväm och skämmas. :arghh:

Alltså, jag hade inte uttryckt någonting form av att jag skulle skämmas för min kropp. Alls. En riktig turn-off. När jag drog sen deklarerade samme man att han skulle bli sjukt sur om han såg mig med någon annan snubbe. Då blev det lätt obehagligt, men kontakten bröts och det blev tack och lov inte fler problem.

Åh men så fint @Ceta :love: så glad jag blir för din skull att du känner så (jag tänker att oavsett vad det utvecklas till är det fint att få känna sådana känslor ibland :) )
Tack vännen! Och ja, det är härligt med lite pirr emellanåt även om tron att det kan bli mer än så inte är så stor :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 985
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka