Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bara jag som känner -> :wtf: :yuck: :meh: :mad: inför allt pluttinutt romantiskt?
Har vid flera tillfällen börjat snacka med killar i åldern 20-26 år som till synes varit vettiga, men som sen när man börjat prata om träffar kommit in på detta pluttinutt romantiska. Det har varit tal om bokade hotellrum (fast vi bott i Sthlms-trakten båda två!), stora fång med röda rosor, chokladaskar, han ska gå och bära runt på mig, titta på Disneyfilm tillsammans. osv. osv. :wtf: :banghead:
Alltså förlåt, men jag har bara två ord för ovanstående: löjligt och överdrivet!
Känner mig sjukt onormal, men tycker inte ovanstående är minsta gulligt eller mysigt.

Så, nu har jag fått spy lite galla över detta fenomen! :laugh:
Jag är så oromantisk av mig så det där hade verkligen aldrig fått igång mig...
När exet t.ex. köpte blommor undrade jag alltid "jaha, vad har han gjort nu då...?" :D

Nej, verkligen inte. Jag blir så himla nyfiken på var killarna får uppfattningen att detta är vad tjejer önskar. Föreläser de dig på fel bloggerskor eller?
Jag tror att det är samma grej som med de där överdrivna komplimangerna som några beskrev. De här männen har någon grottmansuppfattning om att "öh, tjejer vill ha komplimanger och romantik, om jag säger att hon är snygg och köper blommor så ligger jag bra till."

Det är så torftigt att man rodnar.

Jag tror att det är samma grej som med de där överdrivna komplimangerna som några beskrev. De här männen har någon grottmansuppfattning om att "öh, tjejer vill ha komplimanger och romantik, om jag säger att hon är snygg och köper blommor så ligger jag bra till."

Det är så torftigt att man rodnar.
Det där är så svårt, tycker jag, rent allmänt alltså. Jag brukar ofta säga när jag gillar något hos någon. Bara för att jag vill. Har inte förrän på senare tid förstått att mottagaren kan tycka att det är obekvämt eller t o m kännas som en belastning eller ett krav. Fast, det är klart, jag pratar inte om rosor och hotellövernattningar då :)

Det där är så svårt, tycker jag, rent allmänt alltså. Jag brukar ofta säga när jag gillar något hos någon. Bara för att jag vill. Har inte förrän på senare tid förstått att mottagaren kan tycka att det är obekvämt eller t o m kännas som en belastning eller ett krav. Fast, det är klart, jag pratar inte om rosor och hotellövernattningar då :)
Men det beror ju på vad man säger. Det som beskrevs var att några fick meddelanden från okända med "du är så jävla vacker" osv. Det är inte att se någon, i mina ögon. Att se någon är att uppfatta något särskilt med den personen - och att uttrycka det har jag bara goda erfarenheter av. Alla vill vara sedda.

Att se någon är att uppfatta något särskilt med den personen - och att uttrycka det har jag bara goda erfarenheter av. Alla vill vara sedda.
Nej, inte alltid, är min erfarenhet. Eller så säger jag fel saker eller vid fel tillfälle eller till fel personer eller all of the above.

Jag tror det är objektifieringen. Kvinnor är inte personer utan ting som ska förföras och vördas. Överdrivet smörande får mig verkligen att dra öronen åt mig, tycker ofta de killarna har lite halvrisig kvinnosyn. Det tycker jag också gäller för fenomenet som @Dressyrtjejen_97 beskriver.

Tror det ligger mycket i det du säger! För ofta när jag när jag lite trevligt och försiktigt sagt att "nää, det där är nog inte riktigt min grej tyvärr" eller så åt det, har de ofta svarat i stil med "Men va?! Vad är det för fel på dig?! Alla tjejer gillar ju det!" Därefter har jag bara känt :wtf: och slutat skriva...

Nej, inte alltid, är min erfarenhet. Eller så säger jag fel saker eller vid fel tillfälle eller till fel personer eller all of the above.

Det har jag också märkt. Men jag är väl lika finkänslig som en krokodil så jag försöker tänka mig för även om det inte alltid går så bra.

Jag tror vissa män säger att man är snygg, söt för de har lärt sig att det är så de ska göra.,,
Att det funkar.,,,typ.,

Ja och kanske också för att kvinnans främsta egenskap ska vara att vara vacker och behaglig att se på? Vad som finns inuti är inte lika noga.

(Jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera det här inlägget utan att låta som en foliehattbärare men jaja jag körde ändå :p, pga intressant ämne.)

Tror vissa män försöker komma med nån tafflig komplimang för att de fått på pälsen för att de inte gjort det vid tidigare tillfällen. Ju mindre bekväma de är att hitta lagom nivå desto taffligare blir det och för vissa slår det över till något som närapå kan liknas vid trakasseri.
Det finns de som förutsätter att man ska se ytan på dem och tala om att man ser den, men att gissa vilka det är är inte lätt. Men det ger sig nog så snart.
Skippa dem så är det bra med det, är inte på samma nivå i alla fall.

Ja och kanske också för att kvinnans främsta egenskap ska vara att vara vacker och behaglig att se på? Vad som finns inuti är inte lika noga.

(Jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera det här inlägget utan att låta som en foliehattbärare men jaja jag körde ändå :p, pga intressant ämne.)

För vissa män är det nog så, på samma sätt som att vissa kvinnor tycks vilja vara "flickvän" mycket mer än egna personer.
Båda varianter är tråkiga att se, och skulle dessa mötas och få ihop det så är det nästan ännu tråkigare att se.

Ska på dejt ikväll. Med en kille från Tinder. Har aldrig träffat nån från Tinder innan, så vet inte riktigt vilka förväntningar jag bör ha ; ) Vi ska alltså ses kvällstid och "ta en öl". Så, är det nåt Tinderspeciall jag bör känna till?
Hälsningar bruden som tog lång tid på sig att förstå vad som menades med Netflix & chill ;)

För vissa män är det nog så, på samma sätt som att vissa kvinnor tycks vilja vara "flickvän" mycket mer än egna personer.

Åh absolut, det gäller för båda könen!

Min huvudsakliga poäng var dock att kvinnors värde ofta, direkt och indirekt, tenderar att ligga i hennes utseende. Män bedöms såklart också efter det men inte riktigt på samma sätt enligt min uppfattning.

Tror det ligger mycket i det du säger! För ofta när jag när jag lite trevligt och försiktigt sagt att "nää, det där är nog inte riktigt min grej tyvärr" eller så åt det, har de ofta svarat i stil med "Men va?! Vad är det för fel på dig?! Alla tjejer gillar ju det!" Därefter har jag bara känt :wtf: och slutat skriva...
"Alla" :wtf:
Nä det är det värsta jag vet. Men det finns tydligen tjejer som gillar det. Så då är det väl bättre att dom hittar en sån då, om det är det dom vill ha.

Jag fick ett mail i september förra året från en 56-årig man. Jag svarade inte eftersom han ligger 10 år över min övre gräns och han saknar bild. Idag mailade han igen och konstaterade att jag var lite svårflirtad... Öh... Nej, det handlade knappast om det, men att det skulle kunna bero på honom verkade inte gå in. :banghead:

Jag fick ett mail i september förra året från en 56-årig man. Jag svarade inte eftersom han ligger 10 år över min övre gräns och han saknar bild. Idag mailade han igen och konstaterade att jag var lite svårflirtad... Öh... Nej, det handlade knappast om det, men att det skulle kunna bero på honom verkade inte gå in. :banghead:
:rofl: Vilken härlig slutsats!
Intresset sköt i taket antar jag? :angel:

Ska på dejt ikväll. Med en kille från Tinder. Har aldrig träffat nån från Tinder innan, så vet inte riktigt vilka förväntningar jag bör ha ; ) Vi ska alltså ses kvällstid och "ta en öl". Så, är det nåt Tinderspeciall jag bör känna till?
Hälsningar bruden som tog lång tid på sig att förstå vad som menades med Netflix & chill ;)
Haha eller nåt. Han ställde in, eller snarare jag frågade om vi skulle ses, han sa att han var tveksam. Jaha, hade du tänkt öppna käften och säga det eller? Eller skulle jag stå och vänta utan att han tänkte komma? Han sa att tveksamheten inte berodde på mig och ville ses i veckan, men det skiter jag nog i...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 644
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 980
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka