Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat med en karl från HP på Kik ett tag. Vi hade bestämt att träffas så fort båda var barnlediga samtidigt. Insåg att jag glömt att fråga om han röker (det är verkligen en total turn-off för mig, inte kompromissbart). Fick till svar jo? Jag svarade att det tyvärr inte funkar för mig...varpå han skickar: ditt val, adjö! Och sen blockar mig på HP... Kort stubin eller what? Är ju glad att vi inte hann ses i alla fall :yuck:
Alltså, jag får nog hålla med @Petruska här. Ni hade bestämt för att träffas, och sen backar du pga något som han varit öppen med sen tidigare. Det har du självklart all rätt att göra, men att han blockar dig när han gissningsvis blivit lite besviken tycker inte jac är konstigt. Dessutom vet han ju att du inte är intresserad, och då kan det ju vara smidigt för honom om du inte dyker upp igen bland sökbara personer tänker jag :)

Sen vet jag ju inget om hans faktiska motiv till att blocka, men ser inget upprörande i det.

Alltså, jag får nog hålla med @Petruska här. Ni hade bestämt för att träffas, och sen backar du pga något som han varit öppen med sen tidigare. Det har du självklart all rätt att göra, men att han blockar dig när han gissningsvis blivit lite besviken tycker inte jac är konstigt. Dessutom vet han ju att du inte är intresserad, och då kan det ju vara smidigt för honom om du inte dyker upp igen bland sökbara personer tänker jag :)

Sen vet jag ju inget om hans faktiska motiv till att blocka, men ser inget upprörande i det.

Alltså nej, han hade inte alls varit öppen med det. Då hade jag ju inte frågat. Hade han varit öppen med det från början hade jag aldrig ens börjat prata med honom :)

Jag har full förståelse för att han blockar mig, av det skäl du anger. Det var bara sättet han gjorde det på, vi hade en trevlig konversation, jag frågar om han röker, han svarar ja, jag säger att det inte funkar för mig. Han säger ditt val, adjö! Och blockar mig inom typ två sekunder. Och upprörd...nä, jag är inte upprörd, tyckte bara det var ett lite konstigt beteende. Vi har ju liksom inte ens träffats, så att bli besviken på det stadiet fanns väl inte på min karta. Jag har full förståelse för att alla är olika, men jag tror att nätdejting blir väldigt jobbigt om en blir besviken så lätt.

Vaaa a? Menar du alla mejl från honom på DS är sånt han skickar till alla? :( Jag som trodde jag var speciell :cry::confused::D
Jag råkade slumpa in på hans profil, så jag fick ett nytt.

your lips

Igår 09:50

…I would renounce to my Italian cappuccino and coffee…. if just your juicy lips and thee ...I could taste as breakfast … in the early morning dawning ..with the sky adorned with a sweet kisses storming ♥

Nuovo Cinema Paradiso - Scena Finale
https://www.youtube.com/watch?v=r6G_TOaH…
(Du mottog detta meddelande eftersom: Du tillåter alla att skriva till dig. Sociala inställningar)

Jag tror egentligen att det är oss det är fel på. Som inte förstår HUR HAN DYRKAR OSS.
(Dvs dumma brudar som inte går efter Den Schysta Killen.)

Alltså nej, han hade inte alls varit öppen med det. Då hade jag ju inte frågat. Hade han varit öppen med det från början hade jag aldrig ens börjat prata med honom :)

Jag har full förståelse för att han blockar mig, av det skäl du anger. Det var bara sättet han gjorde det på, vi hade en trevlig konversation, jag frågar om han röker, han svarar ja, jag säger att det inte funkar för mig. Han säger ditt val, adjö! Och blockar mig inom typ två sekunder. Och upprörd...nä, jag är inte upprörd, tyckte bara det var ett lite konstigt beteende. Vi har ju liksom inte ens träffats, så att bli besviken på det stadiet fanns väl inte på min karta. Jag har full förståelse för att alla är olika, men jag tror att nätdejting blir väldigt jobbigt om en blir besviken så lätt.
Jag kan hålla med om att hans reaktion känns lite överdriven. Och som sagt, lika bra att han blev sån redan nu.

Jag måste erkänna att jag inte tycker det var så konstigt.
Du säger att det inte funkar för dig.
Då säger han att det är ditt val och blockar.
Varför är det konstigt? Skulle ni fortsatt maila och prata om att det inte funkar för dig eller är det otrevligt att blocka?

Ah, då läste jag fel! Tyckte du sa att du hade "hade för dig" att han rökte, typ som att han skrivit det tidigare.. Men då förstår jag absolut att du backade :)

Det har du rätt i, och jag kanske inte ska skriva på honom en massa känslor heller ;)

Men lätt? Du lämnade ju inga öppningar. Du säger att rökning inte funkar och han röker. Jag har aldrig i mitt liv blivit avvisad med hänvisning till en enda sådan liksom ytlig egenskap, ändå känner jag det som att ditt svar om rökningen är en stängd dörr i hans ansikte. Vilket är din sak. Du gör som du vill. För mig framstår det som en rimlig reaktion på det att säga "skit i det då" och gå vidare. Någon djupare besvikelse från hans sida vet vi däremot inget om. Jag tycker inte att det krävs för att tolka händelsen. Snarare sa du att det här inte var förhandlingsbart och då avslutades förhandlingen.

Ett av de värsta meddelanden jag fått på en dejtingsajt måste nog ha varit det som löd:
"Måste bara säga att jag tycker att du är SÅ SNYGG. Känns som att nittio procent av brudarna på den här sidan är antingen feta, fula eller både och. Dig hade man ju kunnat visa upp för polarna utan att skämmas. Fika??"

Kände mig inte så sugen.

Jag måste erkänna att jag inte tycker det var så konstigt.
Du säger att det inte funkar för dig.
Då säger han att det är ditt val och blockar.
Varför är det konstigt? Skulle ni fortsatt maila och prata om att det inte funkar för dig eller är det otrevligt att blocka?

Nej absolut inte. Jag förstår totalt att vi avslutar där, och blocka är inte otrevligt. Men hade jag varit han hade jag kanske sagt det på ett annat sätt, lite mer vuxet kanske...:) Speciellt med tanke på att vi precis diskuterat mental stabilitet och mognad...

Men lätt? Du lämnade ju inga öppningar. Du säger att rökning inte funkar och han röker. Jag har aldrig i mitt liv blivit avvisad med hänvisning till en enda sådan liksom ytlig egenskap, ändå känner jag det som att ditt svar om rökningen är en stängd dörr i hans ansikte. Vilket är din sak. Du gör som du vill. För mig framstår det som en rimlig reaktion på det att säga "skit i det då" och gå vidare. Någon djupare besvikelse från hans sida vet vi däremot inget om. Jag tycker inte att det krävs för att tolka händelsen. Snarare sa du att det här inte var förhandlingsbart och då avslutades förhandlingen.

Ok, i min värld kan man säga "skit i det då" på ett mer moget sätt. Men jag håller helt med om att jag stängde dörren.

Att det är en ytlig egenskap får stå för dig. Ska vi vara helt ärliga så kunde jag ju ha varit astmatiker (vilket han inte vet att jag inte är). För mig står rökning för rätt mkt som i slutänden inte blir så ytligt, men bortsett från det så får jag kräkkänslor av rökandedräkt.

Ok, i min värld kan man säga "skit i det då" på ett mer moget sätt. Men jag håller helt med om att jag stängde dörren.

Att det är en ytlig egenskap får stå för dig. Ska vi vara helt ärliga så kunde jag ju ha varit astmatiker (vilket han inte vet att jag inte är). För mig står rökning för rätt mkt som i slutänden inte blir så ytligt, men bortsett från det så får jag kräkkänslor av rökandedräkt.

Och just där visar du ju önskemål på en sorts "vuxen mognad" som du själv inte visar. Nu får jag inte kräkkänslor av gröna ögon eller fotboll, men tänk OM - skulle grönögda och fotbollsintresserade då vara skyldiga mig att visa vuxen mognad?

Och just där visar du ju önskemål på en sorts "vuxen mognad" som du själv inte visar. Nu får jag inte kräkkänslor av gröna ögon eller fotboll, men tänk OM - skulle grönögda och fotbollsintresserade då vara skyldiga mig att visa vuxen mognad?
Fast det är väl stor skillnad om någon röker eller är fotbollsintresserad? Rökare utsätter både sig själva och sin omgivning för en hälsorisk när de röker. Jag tycker inte det är ytligt att välja bort någon som röker, snarare tvärtom.

Fast nä, självklart sa jag ju inte det till honom. Så jo, det tycker jag att jag gjorde.

Plus att det nog är olika sorters kräkkänslor i dina exempel, mer psykologiska isf.

Fast det är väl stor skillnad om någon röker eller är fotbollsintresserad? Rökare utsätter både sig själva och sin omgivning för en hälsorisk när de röker. Jag tycker inte det är ytligt att välja bort någon som röker, snarare tvärtom.
Jag har inte skrivit att det är ytligt att välja bort någon därför, även om både du och @Bubbla tydligen tog åt er och tolkade det så. Jag skrev att det var en ytlig egenskap av ett slag som jag aldrig blivit bortvald för - och tänkte mig då jämfört med att bli bortvald för att man på det hela taget inte passar ihop eller så.

Fast nä, självklart sa jag ju inte det till honom. Så jo, det tycker jag att jag gjorde.

Plus att det nog är olika sorters kräkkänslor i dina exempel, mer psykologiska isf.
Men i er kommunikation blev väl poängen att DU stängde förhandlingen. Och då avslutade även han. Oavsett vad frågan gällde, är väl det det enda rimliga. Som rökare vet han ju mycket väl hur fanatiska många icke-rökare är. Varför ska han tjafsa om det (en gång till, det har han säkert gjort tillleda)?

Jag har inte skrivit att det är ytligt att välja bort någon därför, även om både du och @Bubbla tydligen tog åt er och tolkade det så. Jag skrev att det var en ytlig egenskap av ett slag som jag aldrig blivit bortvald för - och tänkte mig då jämfört med att bli bortvald för att man på det hela taget inte passar ihop eller så.

Nä, nu läser du som du vill. Jag skrev att jag inte tyckte det var eller speglade en ytlig egenskap för mig.

Men i er kommunikation blev väl poängen att DU stängde förhandlingen. Och då avslutade även han. Oavsett vad frågan gällde, är väl det det enda rimliga. Som rökare vet han ju mycket väl hur fanatiska många icke-rökare är. Varför ska han tjafsa om det (en gång till, det har han säkert gjort tillleda)?

Men var har jag sagt att han skulle tjafsa?

Fast öppen med det?
Har du innan skrivit att rökning är ett big no no för dig?
Han svarade ju ärligt när du frågade.
Jag drar inte upp det direkt heller, Hej jag heter Bison och jag feströker och snusar när jag har tråkigt eller är trött.
Det kommer med tiden eller som i ditt fall när någon frågar.

Sen tycker jag väl inte att det är så ytligt. Jag skulle själv aldrig vilja ha en rökare. Ser inga konstigheter med det.

På tal om ytliga så skulle jag och kollegan kunna bilda klubb. Jag dissade en kille häromdagen för att han var för kort och kollegan dissade en tjej för att hon var för lång :p

Men var har jag sagt att han skulle tjafsa?
Tror du inte att det vara var så att han blev besviken och kände sig dissad och svarade utifrån det? För mig låter det inte allvarligare än så, inget som säger något om han "personliga mognad".

Några av er är så himla hårda i era bedömningar, de ni har kontakt med får :yuck: och :turd: för minsta lilla. (Nu pratar jag inte om rökning, utan att det allmänt verkar vara ett väldigt smalt nålsöga man ska igenom för att duga).

Fast öppen med det?
Har du innan skrivit att rökning är ett big no no för dig?
Han svarade ju ärligt när du frågade.
Jag drar inte upp det direkt heller, Hej jag heter Bison och jag feströker och snusar när jag har tråkigt eller är trött.
Det kommer med tiden eller som i ditt fall när någon frågar.

Sen tycker jag väl inte att det är så ytligt. Jag skulle själv aldrig vilja ha en rökare. Ser inga konstigheter med det.

På tal om ytliga så skulle jag och kollegan kunna bilda klubb. Jag dissade en kille häromdagen för att han var för kort och kollegan dissade en tjej för att hon var för lång :p

Fast det går ju att fylla i under information på HP. De flesta gör ju det. Insåg att det var den enda raden han lämnat tom där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 991
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023