Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Poängen är väl att rökning inte är en egenskap, utan något man gör? På det viset är det ju något ytligt (alltså utan att lägga någon värdering i ordet ytlig). Något man gör är ytligt till skillnad från något man är, något inre.[/QUOTE

Fast för mig speglar rökningen ngt inre. Alltså har jag svårt att se det som ngt ytligt. Ytligt för mig är sånt som är just yta, inte ngt en gör, för det en gör speglar i allmänhet ngt slags inre egenskaper.

F ö har jag nog bestämt mig för att ta en paus från nätdejtingen ett tag. Känner att jag mest blir lätt cynisk av den...

Fast för mig speglar rökningen ngt inre. Alltså har jag svårt att se det som ngt ytligt. Ytligt för mig är sånt som är just yta, inte ngt en gör, för det en gör speglar i allmänhet ngt slags inre egenskaper.
Tänker du att allt man gör speglar inre egenskaper, eller gäller det på något särskilt sätt för just rökning? (Jag är nyfiken, bara!)

Fick ett minst sagt grinigt meddelande av en snubbe med denna press

Jag är trött på att bli behandlad som skit härinne. I verkligheten är det helt annorlunda.

Då jag själv är en 8 poängare minst
Vill jag inte ha någon sämre.
Dvs:
Ej rökning
Gärna utbildning eller åtminstone smart.
Inte för överviktig eller smal
Inte kort hår
Fina händer och naglar
Inte egoist, ytlig eller skadat självförtroende.

Självklart har han ingen bild.

Jag blev sådär imponerad :D

En beroendepersonlighet och en mindre vilja att ta hand om sin hälsa t ex. Ska kanske tillägga att min farfar rökte ihjäl sig, inser att det starkt färgar mina åsikter.

Jag är också en sån person som inte klarar av att umgås närmare med någon som röker. Jag mår helt enkelt inte bra av cigarettröken! Så har det varit under hela mitt liv ända sedan jag var liten och min mamma, pappa och storasyster rökte inomhus!! Jo, på den tiden rökte folk inomhus...tro det eller ej:crazy: Jag har aldrig haft ett förhållande med en man som rökt och har inga nära kompisar som röker heller. Även om folk numera inte röker inomhus så luktar det mycket rök efter de har rökt och jag har svårt för lukten överhuvudtaget kan jag säga:crazy: Men så funkar jag!! Och alla är vi olika!!

När min pojkvän sa till mig under första veckan vi var tillsammans: Jag har något att berätta! Jag har inte varit helt ärlig!! Tänkte jag direkt: Han röker!! Shit hur ska jag göra då:confused: Men det visade sig att han snusade! Snusare funkar bättre för mig. Bla snusade min exman under de 25 åren vi var tillsammans. Så både jag och pojkvännen blev lättade i slutändan :love:

Mvh anaby:)

Jag är trött på att bli behandlad som skit härinne. I verkligheten är det helt annorlunda.

Dvs:
Ej rökning
Inte kort hår
Fina händer och naglar

Han hade ju blivit överöst med mail om han haft bild, vem som helst fattar att han är Guds gåva till kvinnorna!

Dvs:
Ej rökning
Inte kort hår
Fina händer och naglar

Är det hans presentation alltså? Underbart :rofl::rofl::rofl:

Jag är inte igång och nätdejtar, men bläddrade på en kompis Tinder häromdagen och jäkla. Snacka om att den där appen tar fram det värsta i mig ;)
Hann inte bläddra mer än några sekunder innan jag satt och skrattade åt folks fula bilder :o
Ytlighetsappen nr 1 :D

En beroendepersonlighet och en mindre vilja att ta hand om sin hälsa t ex. Ska kanske tillägga att min farfar rökte ihjäl sig, inser att det starkt färgar mina åsikter.
Ok, då förstår jag hur du menar. Jag tycker det är ett hårt sätt att döma någon och skulle själv inte resonera så. Men jag är ju inte du :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 991
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023