Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer spännande meddelanden

Hmm, en häst tjej? Då gillar du att rida? Det är bra.. ;)
Privata bilder blir man ju alltid nyfiken på. Du är snygg.

Jag svarade inte och nu fick jag detta

Vadå? Inte ens ett svar? Får man inte skoja lite va?

Jag orkar inte med folk :arghh:
Suck.. Gillar att rida .. Höhö..
Går folk på högstadiet? Tror de att de är unika när de skriver så?
Och så ska man skratta och säga "boys Will be boys"

Jag orkar inte...

Sånt hände mig under den period jag ägnade mig åt att dejta knäppgökar.
Oj vad de klagade och kände sig bortprioriterade när jag inte gav upp mina djur och andra intressen för att träffa dem ständigt och jämt. Gah!

Det blir ju så när folk tycker att "soffäng med polarna" är ett intresse. Då är de också oförmögna att ta in hur mycket tid, energi och pengar en annan faktiskt vill lägga på det en är intresserad av.

Det blir ju så när folk tycker att "soffäng med polarna" är ett intresse. Då är de också oförmögna att ta in hur mycket tid, energi och pengar en annan faktiskt vill lägga på det en är intresserad av.

Du, de där hängarna och chillare och allt vad för obegripligt de håller på med, de lyckas inte bara göra av med omåttligt med tid på att göra - ingenting, som jag ser det. De lyckas göra av med en jädrans massa pengar med - på ingenting, eller kaffe och öl eller vad det nu är de gör av med.

Men vad är det som säger att man inte kan göra båda? Man kan väl ha intressen som tar massor med tid och energi men också värdera att ta det lugnt?
Jag hör definitivt till sorten "lägger enormt mycket tid på mina intressen" men jag älskar också att ligga och slöa i soffan framför ett seriemaraton när jag är ledig.

Det där med ridtjej, som @Bison beskriver, verkar förekomma även bland yngre killar (20-25 år) :banghead:
Får höra typ "Jasså, en ridtjej? Då kanske du kan rida mig bra också? ;) " typ varje vecka. Blir så less! :arghh:
Orkar oftast inte heller svara, gör jag det brukar jag ge de någon känga om att jag är oskuld och gärna behåller den för mig själv som de håller på...:grin:

Men vad är det som säger att man inte kan göra båda? Man kan väl ha intressen som tar massor med tid och energi men också värdera att ta det lugnt?
Jag hör definitivt till sorten "lägger enormt mycket tid på mina intressen" men jag älskar också att ligga och slöa i soffan framför ett seriemaraton när jag är ledig.
Jag hänger också i soffan en del. Men diskussionen gällde de som inte har några intressen alls och bara hänger i soffan.
Jag vet att han inte passar ihop med mig.

Om man faktiskt tillbringar tiden med polarna, så ser jag det som att man är en mycket social person. Nu har jag ju en häst, och min tid och mina pengar har därför en väldigt bestämd riktning, så att säga, men om jag inte hade häst skulle jag ägna mycket fritid åt att hänga på fik med kompisar och att äta ute och hemma med kompisar. Jag skulle ta rätt illa upp om det beskrevs som att jag inte gjorde något och som att jag la mina pengar på ingenting.

Om man faktiskt tillbringar tiden med polarna, så ser jag det som att man är en mycket social person. Nu har jag ju en häst, och min tid och mina pengar har därför en väldigt bestämd riktning, så att säga, men om jag inte hade häst skulle jag ägna mycket fritid åt att hänga på fik med kompisar och att äta ute och hemma med kompisar. Jag skulle ta rätt illa upp om det beskrevs som att jag inte gjorde något och som att jag la mina pengar på ingenting.

Absolut!

Du, de där hängarna och chillare och allt vad för obegripligt de håller på med, de lyckas inte bara göra av med omåttligt med tid på att göra - ingenting, som jag ser det. De lyckas göra av med en jädrans massa pengar med - på ingenting, eller kaffe och öl eller vad det nu är de gör av med.
För mig får folk göra precis vad de vill. I en relation orkar jag inte sitta med någon i soffan från fredag kväll till måndag morgon såsom ex har velat. Då hade jag uppskattat att han gick och hängde med polarna någon stund under helgen så jag kunde träna eller göra något annat en stund,
Ha något intresse bara förutom mig.

Nä. Men nu är det ju inte så att du måste förstå dem. De är ju inte sämre än någon annan för att de inte är passionerade flugfiskare liksom.
Men om @ptr vill förstå dem så är det väl bra om han gör det. Förstår inte varför han ska "jagas" i den här frågan :confused:

Jag önskar nog en man med egna intressen, och att "hänga med polarna" ser jag inte som ett intresse av den kalibern jag gärna ser hos en potentiell partner. Man kan ju "hänga med polarna" på jakt eller fiske eller på gym eller fotbollsplan eller så - och det tycker iaf jag att känns mera intressant.

Nä. Men nu är det ju inte så att du måste förstå dem. De är ju inte sämre än någon annan för att de inte är passionerade flugfiskare liksom.

Ser inte att de är sämre, förstår bara inte, men det är nog lite det där som att umgås enligt skrönan från norrbotten.

Provade faktiskt flugfiske för många år sen, just ron att sitta på en sten i forsen och - göra ingenting var fantastisk. Nån fisk blev det inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 985
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka