Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, nu snubblade jag över en persons presentation.
"hej är en snäll kille som gillar det mesta
fråga om ni vill veta mer"
Följt av en rad eh... visdomsord, där han konstant skriver "mej" "dej" osv. En lång presentation utan en enda stor bokstav, inga skiljetecken, ingen ordning alls... Charmigt!

Jag förstår din tveksamhet. Jag vet inte om jag vill ha barn och hade helst träffat någon utan barn.
Anledningen är att jag tror att jag då skulle få göra alla kompromisser. Och jag undrar om jag skulle få plats i en småbarnspappas liv?
Jag ser ju hur folk stressar som har barn.
Ja!
Här är barnen 6 och 10 år, så det är iaf inga småbarn längre. Och det är åtminstone positivt. :)

Jag förstår din tveksamhet. Jag vet inte om jag vill ha barn och hade helst träffat någon utan barn.
Anledningen är att jag tror att jag då skulle få göra alla kompromisser. Och jag undrar om jag skulle få plats i en småbarnspappas liv?
Jag ser ju hur folk stressar som har barn.

Jag tycker det är himla smidigt med barn varannan vecka :angel: jag är väldigt involverad i grabben så varannan vecka funkar vi som föräldrar (känner noll oro över den biten när det blir fler barn, vi är redan i det) och varannan vecka får vi tid för oss själva. Perfekt :D tycker inte att det är stressigt, men det är nog högst individuellt. Man får samarbeta för att få allt att rulla på med tvätt, städ, aktiviteter, matlagning och allt annat. Glider på rätt smärtfritt då.

Men är man tveksam till egna barn och kanske inte gillar barn förstår jag att det känns konstigt att kasta sig in i familjelivet. Det är en ganska stor omställning att gå från att bry sig om sig själv till att bry sig om partner och bonusbarn.

Jag räknar tills de klarar sig själva :p
För mig är spontanitet väldigtviktigt, ut och äta, boka en resa osv utan att behöva planera och pussla.

Man är spontan varannan vecka förstår du väl :angel: Små barn kan inte torka sig i rumpan än. Allt över det är barn och senare ungdomar (ungdomar klarar sig själva) :D

Och nu var det min tur att skriva till en som jag träffade för ungefär 3 år sedan... :angel: Jag minns honom som jättetrevlig, men blyg av sig. Lite för lång och tanig för min smak också. I alla fall, nu fick jag syn på en ny bild på honom och han verkar ha blivit toksnygg :o Han verkade bli glad åt att jag kontaktade honom igen. Tur det åtminstone, så att han inte blir lika skeptisk som jag blev av den man som skrev till mig igår.

Hehe... Jag fick pm häromdagen av, eh, let's call it ett gammalt ragg som blev, trodde jag då, en kompis. Han slutade dock vilja ses när jag inte ville ligga längre och efter ett tag var jag helt plötsligt bortplockad på Skype, Facebook osv. Nu föreslog han iaf att vi kunde hitta på nåt igen. Frågade varför vi skulle hitta på något nu när han trots allt bröt kontakten med mig förut och fick till svar typ "sant, sett deadpool?" :banghead: (vilket jag givetvis har och omg helt fantastisk film :heart). Jag kunde iaf inte låta bli utan frågade varför han bröt kontakten och fick till svar att han fick kontakt med ett ex och fick kapa kontakten med intressenter för att ha en chans. Höll visst ett år innan han dumpades på nytt.
Karma ftw. Douche möter douche :angel:

Annars ska jag iväg på en fika på måndag. Inte en dejt, men lite social interaktion med en likasinnad så att säga. Ska bli skitläskigt, intressant, och förhoppningsvis även trevligt :D

Efter att ha blivit dumpad av kärleken för en som är 20 år yngre och som fyller hans bekräftelsebehov i af för stunden, så har jag nu gett mig ut i nätdejtingträsket :nailbiting:

Inte för att jag har några stora förhoppningar, men då jag antingen jobbar eller bara är hemma så finns ju inte så många tillfällen att träffa nån direkt och hör och häpna så har jag faktiskt fått kontakt med en man som verkar både normal och ser bra ut.. Fast vi har inte träffats än då det är en bit emellan och sen ska ju båda vara lediga och ha tid för att se också och hade han inte åkt till fjälls på semester så hade vi nog setts till veckan.

Blev erbjuden att följa med och hade vi hunnit träffas några gånger så man fått lite känn på vad det är för en så kanske jag hade gjort det också ;)

Jag har träffat en snubbe som jag faktiskt gillar, på riktigt gillar :)
Han är lika gammal som jag, fin årgång :D
Vi är överlag väldigt lika, samma lätt vrickade humor.
Det är absolut inget seriöst men vi har jäkligt roligt ihop så jag hoppas vi kommer kunna fortsätta ha det ett tag till.

Så, då gav vi upp det där förhållandegrejjen. Kan väl sammanfatta det med att vi tycker om varann men vi har lite olika tankar om hur slipsten ska dras. Men vi provade i alla fall.

Får se när humöret återvänder för att prova igen. Känns nära på som det kan kvitta som det känns nu. Får väl se vart framtiden tar en.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 303
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 270
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 979
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut