Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen hindrar dig från att uttrycka dina åsikter. Däremot finns det personer som bemöter dem, men det är ju själva poängen med diskussionsforum. Att uttrycka dina åsikter utan att någon reagerar alls, skulle du verkligen föredra det?
Ni gör det iaf väldigt olustigt för mig att överhuvudtaget vara här på forumet. Jag har skrivit mycket mindre den senaste tiden av en orsak...
Och jag menar inte att jag tycker att alla ska tycka som jag eller att alla ska hålla med om det jag skriver. Men...:crazy: ja...

Ni gör det iaf väldigt olustigt för mig att överhuvudtaget vara här på forumet. Jag har skrivit mycket mindre den senaste tiden av en orsak...
Och jag menar inte att jag tycker att alla ska tycka som jag eller att alla ska hålla med om det jag skriver. Men...:crazy: ja...
Jag är ledsen, men jag har länge tyckt att du verkar ha en helt orimlig hang up på mig. Flera andra har ju också noterat det. Jag fattar inte varför du inte bara sätter mig på Ignore, det gör jag när jag retar mig på någon som du tycks göra på mig.

Jag tycker att du ska sätta @Petruska och @mandalaki på ignore. Jag har haft några här inne som jag har upplevt har hackat mycket på mig och då har jag helt enkelt bara satt dem på ignore. Det är roligare att vara på Buke om man tar bort såna störningsmoment, oavsett vem som har rätt eller fel i huruvida det är nåt hackande eller ej. Jag la inte särskilt mycket energi på att försöka förklara för dem hur jag känner utan ignorerade bara istället :up:.

Jag är ledsen, men jag har länge tyckt att du verkar ha en helt orimlig hang up på mig. Flera andra har ju också noterat det. Jag fattar inte varför du inte bara sätter mig på Ignore, det gör jag när jag retar mig på någon som du tycks göra på mig.
Då undrar jag varför du inte har mig på ignore? ...och @Jeffery och @Lampan

Men sätt folk du inte gillar på ignore då. Det är ju du som jagar Petruska i diverse trådar, inte hon som jagar dig. Jag har flera gånger sett dig dyka upp i någon tråd där hon är aktiv och så skriver du någon syrlig kommentar OM henne, inte ens TILL henne. Ignorera i stället för att framställa dig som ett offer.

Men @Petruska verkar inte tycka att det är jobbigt med de här användarna, bara att hon inte håller med dem? Du däremot verkar ta det hela väldigt personligt och ta åt dig liksom.

Jag börjar för övrigt fatta nu att du förmodligen har mig på ignore med tanke på att du inte svarar på nåt jag skriver :D. Så släng in petruska där också och bli done with it :) :up:.

Men sätt folk du inte gillar på ignore då. Det är ju du som jagar Petruska i diverse trådar, inte hon som jagar dig. Jag har flera gånger sett dig dyka upp i någon tråd där hon är aktiv och så skriver du någon syrlig kommentar OM henne, inte ens TILL henne. Ignorera i stället för att framställa dig som ett offer.
I den bedömningen tror jag inte du är 100% objektiv...

Men @Petruska verkar inte tycka att det är jobbigt med de här användarna, bara att hon inte håller med dem? Du däremot verkar ta det hela väldigt personligt och ta åt dig liksom.

Jag börjar för övrigt fatta nu att du förmodligen har mig på ignore med tanke på att du inte svarar på nåt jag skriver :D. Så släng in petruska där också och bli done with it :) :up:.

Dig hade jag på ignore för typ 2 år sedan, men jag tycker du har blivit snäll efter det :)

Jag retar mig inte. I de här dejtingtrådarna skriver jag enbart till dig när du har kommenterat något av mina inlägg, aldrig annars, aldrig "oomebdd" så att säga.

Om du tittar tillbaka ett par sidor nu i den här tråden, från det första inlägget om "smitningen" så ser du hur det ser ut, och det är det vanliga mönstret.

55001850.jpg

Inte sedan en tid tillbaka (jag minns verkligen inte hur länge), nej. Det är som @mandalaki skriver, jag kommenterar till dig när du direkt och indirekt hugger mot mig på olika vis. Det är du som retar dig, inte jag. Man retar sig ibland.

Jag hade en tråd häromåret om att jag retade mig på en överordnad. Alla som skrev i den visade sig väl bekanta med fenomenet "reta sig på någon" och fattade att man inte är särskilt smart när man gör det, och föreslog olika strategier som utgick från just det - att jag retade mig, oavsett om den överordnade så att säga "förtjänade" att jag retade mig eller inte. (Jag hade tur, gubben gick i pension.)

Jag retar mig inte. I de här dejtingtrådarna skriver jag enbart till dig när du har kommenterat något av mina inlägg, aldrig annars, aldrig "oomebdd" så att säga.

Om du tittar tillbaka ett par sidor nu i den här tråden, från det första inlägget om "smitningen" så ser du hur det ser ut, och det är det vanliga mönstret.
Bukefalos är mycket mera än "från det första inlägget om "smitningen""

Jag förstår Tott...
Har några stycken jag tycker har helt andra synsätt än jag... Men skulle jag sätta dessa på ignore så skulle halva trådarna försvinna då dessa är väääääldigt aktiva (speciellt för att inte va singlar i tex denna dejtingtråd) .. SÅ jag läser deras inlägg skakar på huvet men skriver ju å andra sidan inte lika mkt längre heller så nu kan de ju inte tycka att jag gör fel :P För de vet jag ju redan att de tycker :p

Ignore är en alldeles underbar funktion. Det är ett sätt att slippa säga till folk att en tycker att de är frustrerande och meningslösa att diskutera med, och samtidigt slippa blodtryckshöjningen det innebär att läsa deras inlägg. Poängen går lite förlorad om en gör en dramatisk scen av det hela "Nu tycker jag att du är så korkad att jag tänker ignorera dig!!"

Att öppet i tråd efter tråd hacka på folk är inte heller så snällt.

En fördel med det vore ju också att inte bara jag behöver se den här irritationen, utan framförallt att alla andra slipper det.

En fördel med det vore ju också att inte bara jag behöver se den här irritationen, utan framförallt att alla andra slipper det.
Fast det finns ju uppenbarligen en del som är inne på mitt spår också, men jag förstår att de inte vill/orkar/vågar uttrycka det i tråden/trådarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka