Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och en kille har skickat meddelanden fram och tillbaks, nu öppnade han med (till min blivande flickvän) och jag känner mig så illa till mods. Vi har inte ens träffats ännu och han är så pass framfusig. Hur skulle ni se det?

Usch! Jag skulle nog förmodligen tacka för mig!

Hoppsan, min "icke-dejt" igår får väl kanske nog räknas som dejt ändå. Soffhångel som slutade med att jag sov över. Hade verkligen tänkt åka hem men tydligen går inte mina tåg på natten, trodde de gick dygnet runt.
Nu har jag iaf smitit därifrån och sitter på stationen.
Vad komplicerat det blev nu...
Smitit? Utan att han visste om det?

Jag och en kille har skickat meddelanden fram och tillbaks, nu öppnade han med (till min blivande flickvän) och jag känner mig så illa till mods. Vi har inte ens träffats ännu och han är så pass framfusig. Hur skulle ni se det?
Jag skulle säga åt honom att det är synnerligen olämpligt. Och att han verkar ha en underlig syn på ömsesidighet och kommunikation.
Och avsluta. Såvida han inte kommer med en otrooooligt begåvad förklaring...

Hoppsan, min "icke-dejt" igår får väl kanske nog räknas som dejt ändå. Soffhångel som slutade med att jag sov över. Hade verkligen tänkt åka hem men tydligen går inte mina tåg på natten, trodde de gick dygnet runt.
Nu har jag iaf smitit därifrån och sitter på stationen.
Vad komplicerat det blev nu...
Men du. :) Jag tänkte att din icke-dejt liksom var en dejt eftersom du nämnde den i den här tråden. :o

Är det komplicerade att det blev en dejt eller att du har smitit?

Men du. :) Jag tänkte att din icke-dejt liksom var en dejt eftersom du nämnde den i den här tråden. :o

Är det komplicerade att det blev en dejt eller att du har smitit?
När vi träffades förra gången tänkte jag inte alls på det som en dejt utan bara att catcha upp med en gammal klasskompis. När vi planerade gårdagen insåg jag någonstans att det kändes precis som att planera en dejt och att det kanske var så han tänkte.
Det komplicerade är att det blev en dejt. Han har barn, och jag har alltid tänkt att jag inte vill träffa någon med barn.
Så antingen får jag börja tänka om, eller blåsa av vad som än kan tänkas bli.

När vi träffades förra gången tänkte jag inte alls på det som en dejt utan bara att catcha upp med en gammal klasskompis. När vi planerade gårdagen insåg jag någonstans att det kändes precis som att planera en dejt och att det kanske var så han tänkte.
Det komplicerade är att det blev en dejt. Han har barn, och jag har alltid tänkt att jag inte vill träffa någon med barn.

...om han fortsättningsvis vill ha kontakt med dig efter ditt försvinnande, vill säga...

Förlåt, men jag tycker sånt är fult. Skulle någon försvinna sådär medan jag sov så skulle jag inte vilja träffa den personen igen, och jag skulle definitivt utgå ifrån att den andra inte vill träffa mig.

Jag har två rätt färska exempel i min omgivning där just det där med "kunde ju vara lite kul att ta en fika med en gammal kompis från förut" har resulterat just i förhållanden. Kanske ingen slump vilka gamla bekanta det känns kul att träffa igen, helt enkelt?

I resten har jag ju inte mycket att tillägga. Barn är ju som de är.

Skönt att det inte var smitningen som gjorde det komplicerat, i alla fall! För mig är det inte alls en konstig sak att göra i en sådan situation, oavsett om det är jag eller någon annan som smiter. Hellre det än tex att någon börjar strukturera upp framtiden över första frukosten! :)

Jag har en fråga som troligen passar in i den här tråden.

Lite snabbt kortfattat, på jobbet var jag och lossade hos en kund, de var inte där, behövde ringa truckförare. Gjorde det och skulle lägga in numret i telefonen, så kan jag ringa direkt när jag kommer istället för att gå in och läsa numret på en lapp.
Truckföraren frågade om det var jag som hade ringt honom, han hade inte hunnit svara då jag la på när jag såg att de kom. Han frågade om han fick skicka ett sms, jag sa att det numret tillhör lastbilen och att det inte alltid är jag som kör. Då skulle han skicka idag när han visste att det var jag som körde.

Jag hade dock inte väntat mig det sms:et som kom, en selfie och texten "puss och kram snygging :)",
Det som hör till är även att han både har fru och är mycket äldre.

Hur hade ni reagerat?

Jag svarade aldrig på sms:et, kom på att jag glömde radera det också, men får göra det på tisdag när jag jobbar igen. :angel:

Lite snabbt kortfattat, på jobbet var jag och lossade hos en kund, de var inte där, behövde ringa truckförare. Gjorde det och skulle lägga in numret i telefonen, så kan jag ringa direkt när jag kommer istället för att gå in och läsa numret på en lapp.
Truckföraren frågade om det var jag som hade ringt honom, han hade inte hunnit svara då jag la på när jag såg att de kom. Han frågade om han fick skicka ett sms, jag sa att det numret tillhör lastbilen och att det inte alltid är jag som kör. Då skulle han skicka idag när han visste att det var jag som körde.

Jag hade dock inte väntat mig det sms:et som kom, en selfie och texten "puss och kram snygging :)",

Hur hade ni reagerat?

Jag svarade aldrig på sms:et, kom på att jag glömde radera det också, men får göra det på tisdag när jag jobbar igen. :angel:
Selfie, gift, äldre :yuck::yuck::yuck:

Kolla när någon manlig kollega kör bilen med den telefonen och säg till gubben att det är ditt arbetspass :angel:

Är det, liksom, det andra alternativet? :confused:

Rakt och ärligt är bäst!
Det är en av de andra möjligheterna, i alla fall.

Vad den där smitningen har med rakt och ärligt att göra, undgår mig. Jag tänker väl snarare att rätt många rätt ofta gör saker som inte är perfekta. Om man inte kan tänka sig att ens dejta någon som inte är perfekt, blir det så ensamt.

Hur hade ni reagerat?

I would call him on it så att säga. I always do :devil: @mandalaki s idé låter dock mycket roligare, speciellt om det gäller en chaufför du känner som visar messen efteråt :D Gärna med en selfie tillbaka också! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka