Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Särbo är på tok för »juridiskt« och kännetecknar i mina öron mer en äldre relation där man just VALT att vara särbos. Jag tror det får vara »min kille« oavsett vår ålder.

Graden av förälskelse säger inte allt om fortsättningen, men för mig personligen en hel del. Iaf när man är jätte-vuxen och har gjort det förut liksom... Har en del att relatera till och jämföra med. Tänk att nätdejting funkar tänker jag hela tiden! Vi bor 2 km från varandra men skulle ALDRIG träffats om det inte varit för vår kontakt där.
Om 67 är ditt födelseår är jag äldre. Jag tror inte så mycket på argument av typen "Det förstår du när du blir lika gammal som jag", delvis därför att jag själv skulle säga tvärtom mot vad du säger i det här fallet, just därför att jag har gjort det mesta förut och har en del att jämföra med. (Nu gällde det ju dessutom inte din eller min förälskelse, utan din "vadhannukallas".)

Men jag håller med om att särbo inte är något man blir direkt, så att säga. Ordet antyder att man har varit ihop ett tag.

Min partner/sambo/man säger flickvän. Jag tycker att det är ett obegripligt ordval. Men när jag är med säger han ju bara namnet, så det får väl gå. Namnet är ju det bästa, men ibland behövs ju ord som visar relationens art.

Och så visar det sig att killen inte förändrats särskilt mycket på en, för mig, avgörande punkt. Så, då får det vara. Skönt att det uppdagades tidigt...

Jag hittade en gammal klasskompis på badoo för ett tag sen, vi hade inte setts på 10 år och var ute och drack öl och pratade om plugget och vad som hänt sen dess. Jättetrevlig kille!
Ska dit idag och äta och titta på mello. Kom på nu att jag hoppas inte han ser det som en dejt, för det gör inte jag.

Nu vet jag inte om någon minns det, men jag började ju dejta en kompis kompis för några veckor sedan. Och allt har gått väldigt bra. Väldigt snabbt, men väldigt bra. Vi är nu tillsammans. Trodde verkligen inte att jag ens ville ha en sån relation igen så snabbt, men det ville jag visst med honom.

Så precis lagom till att jag kom ut ur smygläsargarderoben så går jag väl tillbaka in dit.

Var på frukostdejt med en trevlig kille idag. Visste inte så mycket om honom före, men han var trevlig och såg ut som på bilden. Väldigt artig och alert och såg till att vi hade allt vi behövde vid bordet etc.

Ingen aning huruvida vi kommer ses igen, men det var en trevlig dejt i alla fall :)

Jag var på konferens torsdag och fredag, och passade på att boka dejt med en kille som jag pratat med till och från på pannkakan faktiskt i nästan två år nu... Vi tog en promenad runt stan efter att jag ätit middag och han slutat jobbet. Väldigt lättsamt och trevligt, och svårt att skiljas åt efter en lång varm kram och några kyssar. Bestämdes raskt att vi skulle träffas även igår innan jag skulle åka hem, vilket var ett bra beslut. Träffades hemma hos honom, lyssnade på musik och pratade en massa. Jag vågade inte riktigt ta initiativ, men efter ett tag försvann han ut i köket och när han kom tillbaka så hånglade han helt enkelt upp mig:-) Det slutade som en väldigt trevlig kväll och jag åkte vidare hem glad och lite pirrig i magen!
Vet inte om det kommer bli något mer, men det återstår att se, han bor ändå 15 mil bort.

Nu har jag varit på promenad med M. Han var trevlig och lättpratad, men dessvärre inte det minsta attraktiv i mina ögon. Inte min typ personlighetsmässigt heller för den delen.

Alltså... jag fattar inte hur "ni alla" kommer till skott med massa kyssande och hångel första gången ni träffar någon! Tror inte det hänt mig sedan gymnasiet, haha :D

Jag brukar lyckas med det men inte med den här senaste :p två dejter och bara lite kramar...börjar fundera på vad som är fel :D men det kanske egentligen är mer normalt :)

Går inte nå vidare på nätdejtingfronten. En dissade ju jag efter att denne inte var tillräckligt förtjust i hundar.

Frågade därefter en annan om en eventuell träff och det har blivit knäpptyst efter det. ;)

Ger nätdejtingen något försök till tror jag sedan får det vara för ett tag :grin:

Jag och en kille har skickat meddelanden fram och tillbaks, nu öppnade han med (till min blivande flickvän) och jag känner mig så illa till mods. Vi har inte ens träffats ännu och han är så pass framfusig. Hur skulle ni se det?

Jag och en kille har skickat meddelanden fram och tillbaks, nu öppnade han med (till min blivande flickvän) och jag känner mig så illa till mods. Vi har inte ens träffats ännu och han är så pass framfusig. Hur skulle ni se det?
Det beror väl på hur eran mailkonversation sett ut och hur dina känslor för honom är. Du får lita på din magkänsla.

Usch. Känns som en gränslös person. Skulle blocka/avmatcha/whatever och gå vidare utan att kommentera det faktiskt.

Skulle strippa av kläderna direkt. Förvisso mest för att minska luftmotståndet när jag springer så fort jag kan åt motsatt håll.

Hoppsan, min "icke-dejt" igår får väl kanske nog räknas som dejt ändå. Soffhångel som slutade med att jag sov över. Hade verkligen tänkt åka hem men tydligen går inte mina tåg på natten, trodde de gick dygnet runt.
Nu har jag iaf smitit därifrån och sitter på stationen.
Vad komplicerat det blev nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka