Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
...om han fortsättningsvis vill ha kontakt med dig efter ditt försvinnande, vill säga...

Förlåt, men jag tycker sånt är fult. Skulle någon försvinna sådär medan jag sov så skulle jag inte vilja träffa den personen igen, och jag skulle definitivt utgå ifrån att den andra inte vill träffa mig.
Vi har haft kontakt under dagen, så det är lugnt. Han hade velat bjuda på frukost men var glad att han fick sova.
Jag vaknade efter typ tre timmars sömn och kunde omöjligt somna om, tyckte det skulle vara mer taskigt att tvinga upp honom bara för att vinka av mig. :)

Det är en av de andra möjligheterna, i alla fall.

Vad den där smitningen har med rakt och ärligt att göra, undgår mig. Jag tänker väl snarare att rätt många rätt ofta gör saker som inte är perfekta. Om man inte kan tänka sig att ens dejta någon som inte är perfekt, blir det så ensamt.
Smitningen har definitivt med rakt och ärligt att göra. Att smita är fegt och rakt och ärligt är att vakna, tacka för sig, kanske säga att man inte riktigt hade tänkt sig att det skulle gå såhär osv. Man får väl stå för vad man gör helt enkelt. Är inte det ärligt och rakt (rakryggat)?

...och vad har "Om man inte kan tänka sig att ens dejta någon som inte är perfekt, blir det så ensamt." med saken att göra?

Vi har haft kontakt under dagen, så det är lugnt. Han hade velat bjuda på frukost men var glad att han fick sova.
Jag vaknade efter typ tre timmars sömn och kunde omöjligt somna om, tyckte det skulle vara mer taskigt att tvinga upp honom bara för att vinka av mig. :)
Nå då så. Bra om alla är nöjda!

Smitningen har definitivt med rakt och ärligt att göra. Att smita är fegt och rakt och ärligt är att vakna, tacka för sig, kanske säga att man inte riktigt hade tänkt sig att det skulle gå såhär osv. Man får väl stå för vad man gör helt enkelt. Är inte det ärligt och rakt (rakryggat)?

...och vad har "Om man inte kan tänka sig att ens dejta någon som inte är perfekt, blir det så ensamt." med saken att göra?
Som du ser, är det bara du som problematiserar det här. Inte de det berör.

Att smita är fegt och rakt och ärligt är att vakna, tacka för sig, kanske säga att man inte riktigt hade tänkt sig att det skulle gå såhär osv.

Som vanligt har du stenhårda ramar för hur "man" bör göra när man dejtar. @tigerflicka är knappast den första som gått innan dejten vaknat, hon ville inte väcka honom och uppenbarligen har de redan haft kontakt idag, så vad är problemet?

Med tanke på hur stora växlar någon skulle kunna dra på att en stannar på frukost verkar det dessutom säkrast att inte göra det ;)

Men vad du dömer alla utifrån dina egna preferenser :crazy:. Jag dejtade en supertrevlig man ett tag och han brukade alltid pysa ut på mornarna innan jag vaknat; han gav mig en puss på pannan och sen drog han. Ibland vaknade jag till, ibland sov jag bara vidare.

Jag tyckte aldrig att han sjappade och borde väcka mig, trots att vi aldrig visste om vi skulle ses igen när vi sa hej då, utan tyckte bara att det var skönt att få sova. Vi är alla olika så döm inte så hårt :).

Som vanligt har du stenhårda ramar för hur "man" bör göra när man dejtar. @tigerflicka är knappast den första som gått innan dejten vaknat, hon ville inte väcka honom och uppenbarligen har de redan haft kontakt idag, så vad är problemet?

Med tanke på hur stora växlar någon skulle kunna dra på att en stannar på frukost verkar det dessutom säkrast att inte göra det ;)
Jag uttrycker mina åsikter på ett forum! Det är jag precis lika berättigad till som du och din polare @Petruska!!

Jag har redan skrivit på @tigerflicka s inlägg att det är bra att alla är nöjda. Jag menar det! Det finns inga problem! Men min åsikt är fortfarande den samma - att det är fegt och fult att smita. MIN åsikt!

Jag uttrycker mina åsikter på ett forum! Det är jag precis lika berättigad till som du och din polare @Petruska!!

Jag har redan skrivit på @tigerflicka s inlägg att det är bra att alla är nöjda. Jag menar det! Det finns inga problem! Men min åsikt är fortfarande den samma - att det är fegt och fult att smita. MIN åsikt!
Varför kallar du det att smita då? Det hon kallar att hon inte ville väcka honom efter tre timmars sömn.

Men min åsikt är fortfarande den samma - att det är fegt och fult att smita. MIN åsikt!
Ja, och då kan du ju hoppas att någon inte smiter ifrån dig en morgon. Men du kan ju knappast förutsätta att andra ska ta illa upp av sammas saker som du? :confused: Jag har stuckit mitt natten från ligg, medan de sover och tror att vi kommer vakna tillsammans nästa dag, och ändå har de blivit jätteförtjusta i mig och velat ses mer. Uppenbarligen tycker inte alla att det är så himla allvarligt som du tycker att det är :).

Senast ändrad av en moderator:
Om han trappar upp messandet med att skicka en kukbild ... :angel:
Jag gillar hur du tänker :devil:

Har ju dessvärre inga så bra kollegor än, men kanske en dag. :sneaky:
Åh men det gör ingenting. Då är det bara att fejka! ;)

Men what? Hur är det inte "rakt och ärligt" att dra innan partnern vaknat om man bara hör av sig efteråt (eller lämnar en lapp för den delen)? Jag förstår inte alls hur det hänger ihop ens? :confused:
När någon smitit för mig har det verkligen inte varit några problem, jag gillar att få sova på morgonen. Tvärtom har jag uppskattat omtanken, jag ser inte direkt något nöje i att titta på när en snubbe drar på sig skorna så att säga men sover gärna ut. Hör han av sig efteråt, fine. Hör han inte av sig så uppskattar jag att slippa att det blir awkward på morgonen. Either way is a win.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka