Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Något ganska OT från dejting i sig. Men det är ju dejtingen som lett fram till min fråga iofs... ;)
Vad KALLAR man varandra när man är vuxen? Mannen i fråga säger glatt »min flickvän«. Jag säger till honom att det gååår bara inte i vår ålder. »Min tjej/min kille« är något bättre men i stort sett lika illa.
I tidigare relation sa jag »min sambo« då vi ju var det, men det känns ganska juridiskt. »Min särbo« utgår givetvis helt. »Min man« funkar ju, är ju en man oavsett om vi är gifta men »min kvinna« låter ju som om vi vore 89 år i stället.

Egentligen är jag så kär att jag till och med kan leva med det töntiga »flickvän«, men det kanske finns nåt bättre? Det handlar ju inte om när man pratar till folk man känner för då säger man ju namnet men det är ju många sammanhang där man benämner personen till okända eller bekanta som inte vet vem F... är.

Vad säger ni?
Min själs berusning? :angel:

Badoo... är det egentligen nåt att ha?
Har tittat runt där några dagar nu, och noterar en överrepresentation av utländska namn, uppenbart utländska personer (läs: med bilder i ffa baltiska, östeuropeiska och asiatiska miljöer) med svenska namn, och dessutom uppenbart felaktiga åldersangivelser. Även personer neråt 18-20 är angivna som 26, vilket är lägsta åldern jag sett öht.
Eller är det bara jag...? :angel:

jag har också funderat på det. Pojkvän/ flickvän låter så tonårsaktigt i mina öron...
som att jag är en flicka.. flickvän...
Nej jag är ingen flicka..
Partner, särbo/sambo?

Fast det är ord för någorlunda "ingångna" förhållanden, tycker jag. Om det är nytt kan väl dejt eller fling eller så, få duga.

Jag blir mest kontaktad av de som är 5-10 år yngre än mig, eller 15-20 år äldre... och främst verkar det vara män utan hår - hur kummer det sig?

Nu har ju jag pausat mitt konto sen ngr månader tillbaka men känner igen precis det där. Kanske inte 20 år äldre men väl 15 iaf, och i stort sett ingen jag attraherades av på bild.
Eller så var dom BETYDLIGT mycket yngre och inte alls på samma plats i livet som jag... :meh:

Jag har kommit att inse att om jag inte träffar på någon i vardagslivet som jag blir blixtförälskad i, som kommer jag leva resten av mitt liv som singel.

Min nya kille/man som är både mycket kär och seriös skulle nog dö av olycka om jag kallade honom »min fling«! :D
Mycket kär, passar ju bra ihop med fling. Lite till sig sådär.

Mycket seriös, ja, fling passar ju bra om man vill tona ner "det seriösa" lite. Tex om man vill betona att graden av förälskelse inte säger så mycket om resten av livet (förutom gör det mycket roligare medan förälskelsen pågår).

Men skämt åsido. Särbo, funkar inte det? Det är ju ett väletablerat ord som folk förstår.

Något ganska OT från dejting i sig. Men det är ju dejtingen som lett fram till min fråga iofs... ;)
Vad KALLAR man varandra när man är vuxen? Mannen i fråga säger glatt »min flickvän«. Jag säger till honom att det gååår bara inte i vår ålder. »Min tjej/min kille« är något bättre men i stort sett lika illa.
I tidigare relation sa jag »min sambo« då vi ju var det, men det känns ganska juridiskt. »Min särbo« utgår givetvis helt. »Min man« funkar ju, är ju en man oavsett om vi är gifta men »min kvinna« låter ju som om vi vore 89 år i stället.

Egentligen är jag så kär att jag till och med kan leva med det töntiga »flickvän«, men det kanske finns nåt bättre? Det handlar ju inte om när man pratar till folk man känner för då säger man ju namnet men det är ju många sammanhang där man benämner personen till okända eller bekanta som inte vet vem F... är.

Vad säger ni?

Jag gick från "fru till fröken" när jag skilde mig efter drygt 25 år ;) Jag kallar min nya kärlek för "min pojkvän" när jag presenterar honom för andra trots att jag snart är 50 år :love: För egen del kallar jag honom både för "älskling" och "kärleken" och en massa annat..... Det beror ju på VAD man själv tycker känns rätt!! Finns ju inget rätt eller fel här :)

Mvh anaby:)

Särbo är på tok för »juridiskt« och kännetecknar i mina öron mer en äldre relation där man just VALT att vara särbos. Jag tror det får vara »min kille« oavsett vår ålder.

Graden av förälskelse säger inte allt om fortsättningen, men för mig personligen en hel del. Iaf när man är jätte-vuxen och har gjort det förut liksom... Har en del att relatera till och jämföra med. Tänk att nätdejting funkar tänker jag hela tiden! Vi bor 2 km från varandra men skulle ALDRIG träffats om det inte varit för vår kontakt där.

Idag har jag nog gjort nån illa som jag egentligen tycker väldigt mycket om. Hen är en vän sen många år tillbaka och vi har ofta skämtat om att vi borde dejta om/när vi råkar bli singlar samtidigt. Nu är vi det, och jag kommer med den värsta klyschan av dem alla: "Jag är inte partnermaterial".

För så känns det verkligen just nu. Hen är skitgo på alla vis, men jag har fullt upp med att vara mig, och hitta det. Jag längtar verkligen inte efter en relation nu. Men det låter som en så dålig och elak bortförklaring :(

Jag uppfattar dig som en såpass genuin människa att jag tror att du kan säga just det, utan att det låter som en diss.

Tack :love:
Jag sa just det, och hen förstod nog egentligen. Men det kändes inte bra :(. Dessutom vet hen om en del jag bollar med mig själv just nu, och kommer med stor säkerhet finnas kvar när jag kommer ut på andra sidan.

Tack :love:
Jag sa just det, och hen förstod nog egentligen. Men det kändes inte bra :(. Dessutom vet hen om en del jag bollar med mig själv just nu, och kommer med stor säkerhet finnas kvar när jag kommer ut på andra sidan.
Det känns ALDRIG bra att göra någon besviken. Man vill så gärna vara till lags.

Som du beskriver det nu så låter det ju både lugnt och bra.

Idag har jag nog gjort nån illa som jag egentligen tycker väldigt mycket om. Hen är en vän sen många år tillbaka och vi har ofta skämtat om att vi borde dejta om/när vi råkar bli singlar samtidigt. Nu är vi det, och jag kommer med den värsta klyschan av dem alla: "Jag är inte partnermaterial".

För så känns det verkligen just nu. Hen är skitgo på alla vis, men jag har fullt upp med att vara mig, och hitta det. Jag längtar verkligen inte efter en relation nu. Men det låter som en så dålig och elak bortförklaring :(
Jag tycker att det låter som en bra förklaring, för känner du personen så väl som det låter som, då skulle du ju säkert ha sagt något annat om det var något annat som var mer sanningsenligt. Som @mandalaki skrev så tror även jag att du kan säga det på ett bra sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka