Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rådiss på en av de två som jag trodde var någon att fråga om en träff!

Fick se en bild på min hund. "Fin, men otäckt stor"
Hundpromenader var :" aldrig vila med en hund ", "Drygt att behöva gå ut och gå":cautious::meh:

Dessa tendenser har han inte visat tidigare. Iofs så har jag bara nämnt att jag har hund tidigare också. Idag berättade jag något specifikt från vardagen.

Avpolliterad.

Rådiss på en av de två som jag trodde var någon att fråga om en träff!

Fick se en bild på min hund. "Fin, men otäckt stor"
Hundpromenader var :" aldrig vila med en hund ", "Drygt att behöva gå ut och gå":cautious::meh:

Dessa tendenser har han inte visat tidigare. Iofs så har jag bara nämnt att jag har hund tidigare också. Idag berättade jag något specifikt från vardagen.

Avpolliterad.
Tur att det visade sig innan ni träffades! Jag lyckades en gång bli ihop med en man som först senare började gnälla om hundarna. Någon gång ville han trots detta med ut på promenad. När vi hade gått ca 2 1/2 km började han gnälla och fråga om det inte var dags att vända. Efter den gången (tror jag det var) så tyckte han att det var jobbigt när jag skulle ut med hundarna och vi lämnade honom hemma. "Måste de verkligen gå långt varje dag" osv.

Efter det har jag bara träffat män som sett mitt hundintresse som något direkt positivt :p

Tur att det visade sig innan ni träffades! Jag lyckades en gång bli ihop med en man som först senare började gnälla om hundarna. Någon gång ville han trots detta med ut på promenad. När vi hade gått ca 2 1/2 km började han gnälla och fråga om det inte var dags att vända. Efter den gången (tror jag det var) så tyckte han att det var jobbigt när jag skulle ut med hundarna och vi lämnade honom hemma. "Måste de verkligen gå långt varje dag" osv.

Efter det har jag bara träffat män som sett mitt hundintresse som något direkt positivt :p
Ja..och då har han inte ens träffat min hund än och upplevt vardagen då jag kommer göra alla dessa turer...

Bra där :up:

Mer romantik på HP.

"for long time i was believe that there's only one sun, but after when i saw u i found that i was wrong, cos there's 2 suns, one it's up in the sky and the other one down on the earth, and it's you."

Jag är kär. :love:

Utöver det fick jag mejl från en erfaren man. Undrar vad de egentligen betyder? Erfaren i att vara man eller vad? Och ja, min "fördomsfulla" sida kopplar det direkt till sex men..

Mer romantik på HP.

"for long time i was believe that there's only one sun, but after when i saw u i found that i was wrong, cos there's 2 suns, one it's up in the sky and the other one down on the earth, and it's you."

Utöver det fick jag mejl från en erfaren man. Undrar vad de egentligen betyder? Erfaren i att vara man eller vad? Och ja, min "fördomsfulla" sida kopplar det direkt till sex men..
Du kan ju alltid fråga om det är så att han som är "erfaren" har erfarenhet av att vara kvinna, sådant skulle ju kunna bli ett plus ibland ;)

Nej, som jag redan tidigare har skrivit försöker jag inte förklara något alls för dig, på grund av bristfälligt förtroende.
Har du funnit ett effektivt kort att dra om man vill delta i diskussioner med både hängslen, svångrem och cykelhjälm?
Jag kan ju tycka att om man nu bemödar sig att delta i en diskussion, och sedan inte vill förklara vad man menar - då kastar man in handduken.

Har du funnit ett effektivt kort att dra om man vill delta i diskussioner med både hängslen, svångrem och cykelhjälm?
Jag kan ju tycka att om man nu bemödar sig att delta i en diskussion, och sedan inte vill förklara vad man menar - då kastar man in handduken.
Första gången jag skrev ungefär det där tackade du för tipset, och skulle själv använda det. (Mot mig, förstod jag det som.)

Blott två timmar senare frågade du mig om jag kunde förklara något för dig.

Jag svarade med det du citerar ovan. Mitt förtroende för dig är inte sådant att jag orkar förklara något för dig.

Jag har inte ändrat inställning.

Jag slutar aldrig förvånas över människor... Killen som jag mailat med och frågade om att ses skickade svar nu att han inte trodde det var en bra idé, att det handlade om saker som hänt förr och lite annat (men det hade såklart inte med mig att göra), och sen pausade han sitt konto. :confused:
Nåväl, inget mer med det, men jag kände mig som ett frågetecken när jag läste.

Jag slutar aldrig förvånas över människor... Killen som jag mailat med och frågade om att ses skickade svar nu att han inte trodde det var en bra idé, att det handlade om saker som hänt förr och lite annat (men det hade såklart inte med mig att göra), och sen pausade han sitt konto. :confused:

Min gissning...han har reggat sig innan han är färdig med ngt tidigare förhållande (fysiskt eller mentalt) tycker att det är trevligt att maila och få lite uppmärksamhet, men sen när det blir allvar och ngn vill träffas så drar han öronen åt sig...

Mer romantik på HP.

Erfaren= Jag är egentligen på tok för gammal för det du söker....

Men det kan ju vara helt sant? Han reggar sig snabbt efter en separation, vilket folk här f ö också verkar göra. Och sedan inser han när det närmar sig att Nää, jag har inte kommit över det förra än. I det läget tycker jag att det är jättebra att han inser det redan nu och t o m pausar kontot, innan han hunnit träffa någon IRL.

Jag tycker det låter bra att han inser det nu. istället för att gå vidare och inleda något.

Min gissning...han har reggat sig innan han är färdig med ngt tidigare förhållande (fysiskt eller mentalt) tycker att det är trevligt att maila och få lite uppmärksamhet, men sen när det blir allvar och ngn vill träffas så drar han öronen åt sig...

Men det kan ju vara helt sant? Han reggar sig snabbt efter en separation, vilket folk här f ö också verkar göra. Och sedan inser han när det närmar sig att Nää, jag har inte kommit över det förra än. I det läget tycker jag att det är jättebra att han inser det redan nu och t o m pausar kontot, innan han hunnit träffa någon IRL.
Jag var lite inne på om han har någon relation som inte är avslutad alls.
Men absolut, det är bra att han säger det snabbt. Blev så förvånad av reaktionen bara, att han smet från hp så snabbt.

Erfaren= Jag är egentligen på tok för gammal för det du söker....
Fast enligt hans profil är han bara 4 år äldre än mig och väl inom min åldersram. Fast det kan såklart vara så att han missat eller läst fel på min ålder eftersom han är ännu en av dessa män som söker tjejer 20 år yngre än sig själv.

Behöver inte ens vara en separation. Jag avslutade mitt medlemskap när min hund blev sjuk och all min energi gick dit. Sen igen när hon avlidit och jag nog återregistrerade mig lite för snabbt för att få annat att tänka på. Jätte synd när man hittat någon intressant person men i mitt fall orkade jag bara inte.

Behöver inte ens vara en separation. Jag avslutade mitt medlemskap när min hund blev sjuk och all min energi gick dit. Sen igen när hon avlidit och jag nog återregistrerade mig lite för snabbt för att få annat att tänka på. Jätte synd när man hittat någon intressant person men i mitt fall orkade jag bara inte.
Jag gjorde samma när min pappa gick bort. Orkade inte bara..

Jag blir mest kontaktad av de som är 5-10 år yngre än mig, eller 15-20 år äldre... och främst verkar det vara män utan hår - hur kummer det sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka