Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som sagt, när blev tankeläsning vanligt ?

exempel, du lär din hund att inte tigga, HUR ska den veta det om du inte sagt "nej du får inte tigga - gå å lägg dej" ... Ska du titta på den å undra varför den inte fattar vad du vill ?
Fast det är klart, det förklarar ju en del hundars beteende med...
NÄR du lärt den att du inte vill ha det önskade beteendet räcker det med att titta på den, men den måste ju fortfarande ha blivit lärd beteendet... Så ja såklart vuxna har en stor del i barnens "lekar". Man måste kunna och våga säga nej, OCH lära sej ta nejet.
Dagens barn (läs både flickor och pojkar) curlas ju som få, de vet ju knappt vad ett nej är...
:rofl::rofl::rofl:

Ja det är ju en helt rimlig jämförelse. Män är precis som hundar.
Mina manliga kollegor juckar mot mitt ben varenda morgon och nosar varandra i skrevet.
Men det är helt naturligt, :rofl:
Jag måste lära dom att bete sig annorlunda. Jag har nog misslyckats

Så om man ligger med nån och det är okej från bägge ska man då kunna ändra sej sen å säga "våldtäkt" ?
Vilken värld lever ni i ? Stå för de ni gör så slipper man ångra sej i efterhand...
Nu förstår jag varför alla är så lättkränkta... När människor inte kan stå för det de gör ....
Om man inte vet att något är fel utan att det istället anses vara normalt och man dessutom är väldigt ung, tom är ett barn...då kan det vara väldigt svårt att hålla isär vad man egentligen känner innerst inne för något som sker.
Vem har inte gjort saker som man blivit illa till mods över senare i livet när man blivit klokare?
Sånt här skulle aldrig ha tillåtits någon gång av de vuxna. De skulle ha styrt de unga pojkarna och flickorna rätt.

Okej ni fattar inte poängen ... Så länge en person inte står upp för sina egna "gränser" så kommer det alltid finnas problem... Att då skylla på "massan" blir ju väldigt konstigt... Det är ju då det kommer kommentarer som "men jag skulle aldrig" ... Sluta ta på "offerkoftan"..

Vi har ju lysande exempel på föräldrar som tar sin uppgift på allvar tex sextrakasserade barnet i skolan som ett exempel på där flickan säger ifrån och belyser problemet medans skolan tycker "hon ville säkert själv" men NEJ det ville hon ju inte.. Här agerar ju skolan helt fel och massvis undrar vad skolan tänker med...

Men hur tänker de som "inte vågar säga ifrån" ? Äh jag ligger med killen för han blir säkert ledsen om jag säger nej ? Det säger ju faktiskt mer om tjejen än killen.. Det är ju som att pissa på de som faktiskt blir våldtagna på riktigt..
Om fler vågade stå för vad de gör så skulle ju hela mänskligheten få ett upplyft... Vad är det för ursäkt ? Jag va rädd för att bli mobbad så jag lät dem tafsa på mej ? Allvarligt ?
Det är ju det som är hela mobbningsgrejen... "Om jag inte säger ifrån när nån gör fel så slipper jag va den som får skit"... Skulle fler våga stå upp när nån får skit så hoppas å tror jag att mobbningen skulle bli mindre. Men man måste ju stå upp för sej själv.

Du lägger en enorm börda och ansvar på barn. Barn ska få vara barn och det är vi föräldrar och vuxna runt omkring dom som ska göra vårat jobb att ge dom en trygg värld. de ska inte behöva "stå upp" mot mobbing och sextrakasserier!
Du kan skatta dig lycklig att du var en sån tuff tjej som vågade stå emot och idag inte har något att ångra från skolan. Tror du är ganska unik där.

Du lägger en enorm börda och ansvar på barn. Barn ska få vara barn och det är vi föräldrar och vuxna runt omkring dom som ska göra vårat jobb att ge dom en trygg värld. de ska inte behöva "stå upp" mot mobbing och sextrakasserier!
Du kan skatta dig lycklig att du var en sån tuff tjej som vågade stå emot och idag inte har något att ångra från skolan. Tror du är ganska unik där.

Tro mej ... Jag har fått MYCKET skit från andra barn OCH skolan för det ... Men nej jag ångrar ändå inte hur jag hanterat det. Det har aldrig varit en vågskål "va som alla andra och inte bli mobbad eller stå för mina egna värderingar å ta skit"... Jag står för mina värderingar och de som inte fattar ... ja de fattar helt enkelt inte...
I vuxen ålder har jag fått höra från många i min klass att de tyckte jag va modig som gick MIN väg genom skolan, trots allt jag utsattes för...

Tro mej ... Jag har fått MYCKET skit från andra barn OCH skolan för det ... Men nej jag ångrar ändå inte hur jag hanterat det. Det har aldrig varit en vågskål "va som alla andra och inte bli mobbad eller stå för mina egna värderingar å ta skit"... Jag står för mina värderingar och de som inte fattar ... ja de fattar helt enkelt inte...
I vuxen ålder har jag fått höra från många i min klass att de tyckte jag va modig som gick MIN väg genom skolan, trots allt jag utsattes för...

Det handlar inte ETT JÄVLA SKIT om att lära sig säga nej. Tills dess att du insett detta så är det ju helt hopplöst att försöka föra någon som helst diskussion med dig.

En viktig sak-vuxenvärlden måste prata med killarna!
Tjejer ska inte lära sig att säga nej,
Killarna ska själva förstå att de går över gränsen!
Det är det som är problemet!

Är så trött när diskussionen handlar om att tjejer inte säger nej.

@corzette
DETTA handlar det om. När det är uppfyllt kan man ha en tvåvägskommunikation. Sista steget är att ena parten tvingas säga nej pga den andra partens TOTALA oförmåga i sociala sammanhang.

Jag hoppas du själv ser att du börjar i precis fel ände?

Men det är du. Alla är inte som du. Det finns en stor mängd erfarenheter hos många, många flickor som också räknas. De hade behövt hjälpen. Menar du att de får skylla sig själva för att de inte stod upp för sig eller förstod bättre då?
De flesta utvecklar sig med åldern och erfarenheter och kan se väldigt annorlunda på något som skett längre tillbaka i tiden.
Du läser hela artikeln efter dina egna erfarenheter och tolkar den där efter. Du missar hela skribentens poäng.

Gå in på profil, blocka, radera meddelande :p så gör jag :cool: nånstans där mitt i kan det komma ngt vettigt...plötsligt händer det´;)

Jag började med det men gav upp, det tog sån tid :p

Ett litet utdrag av meddelanden.

Du verkar inte passa I en relation öht.
Vad vill du göra i soffan.
Vad tyckerdu om män med hårigt bröst och lite mindre utrustning.
Det är onaturligt att inte vilja ha barn.
Vilken vacker ros, får jag bli din vas?
Du är precis det jag söker, skickat av man 52.
Osv, osv

Osv, osv
Menar du att du inte är TACKSAM för den uppmärksamheten du får?? :eek::confused:

:angel::angel::angel:

Osv, osv
Vasen! :rofl::rofl::rofl:

"Vilken sopa, jag kommer aldrig att bli din påse" :D

Gokväll...nu har jag läst ifatt mig 25 sidor dejtingtips/råd/förslag ..o fått mig ett antal skratt <3
skrivet av en 44 årig smålänning som hamnade här av misstag när jag letade info om fodertester haha
söker- ja det vete tusan faktiskt- nån å få tycka om iallafall - om det är för tid å evighet eller bara 1 gång i månaden- nånstans måste man ju börja
S

Har fått samma gräsliga mail för sjuttielfte gången... Trodde jag hade blockat honom men jag hade visst missat det... Nu är han blockad!

"Om hon stirrar på mina läppar, så skulle jag kyssa henne. Om hon börjar skälla på mig och leka tuff, så skulle jag kyssa henne och berättat hur mycket jag älskar henne. När hon är tyst så skulle jag frågat vad som är fel. När hon ignorerar mig, så skulle jag ge henne min uppmärksamhet. När hon drar sig undan, så skulle jag dra tillbaka henne. När jag ser henne på hennes värsta dagar, så skulle jag påminna henne om att hon är vacker. När jag ser henne gråta, så ska jag bara hålla om henne och inte säga ett ord. När jag ser henne gå, så skulle jag smyga upp och krama hennes midja bakifrån. När hon är rädd, så skulle jag skydda henne. När hon stjäl min favorit hoodie, då ska jag låta henne behålla den och sova med det på om hon vill."

Och ungefär dubbelt så mycket dravel till... :wtf::wtf::wtf:
Min första tanke när jag läste det där var, "vem är hon?" sen "stackars tjej"

Jag har blivit duktig på att blocka numera. Går någon in på min profil flera gånger utan att skriva något -blockad. Går in på min profil och är utan bild och text i sin profil - blockad. Typer som verkar knepiga -blockad. De som är för mycket utanför mitt ålderspann och kollar mer än en gång på min profil -blockad. Blir några kvar ändå ;)
Har kontakt med två intressanta som jag ska försöka få till en träff med. Skriver med några till, men de har inte visat potential för en eventuell dejt så kommer att avpollitera dessa.
Det där är något jag själv måste bli bättre på, glömmer allt för sällan att göra det, ska nog banne mig börja med det, speciellt dom som jag tycker är för gamla. :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 918
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka