Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, har jag tid svarar jag med vändande sms. Har jag inte tid så svarar jag senare, men det gäller ju alla. Jag är så glad att jag och min nuvarande sagt att vi inte kör några "spel" dvs vill man smsa 3 ggr på raken och svara med vändande mess så är det fritt fram och tycker den andra att man är för intensiv så säger man till :)

Jag svarar ofta med vändande också! Men som sagt inte alltid. Här om dagen var han exempelvis ute med sina kompisar. Vi messade ändå lite men han svarade kanske en gång i timmen. Så även om jag låg hemma och slöade och hade kunnat svara med vändande så gjorde jag det inte, utan väntade ett tag också. Tänkte att det kanske är stressigt för honom att alltid ha ett mess väntandes i fickan, så även om han ville messa så tänkte jag att han kunde få lite space med sina polare.

I morse ville jag ringa honom. Jag skrev igår kväll att jag saknade honom men fick inget svar. Å jag ville så gärna ringa honom i morse, men tänkte att han kanske behöver lite utrymme. Så jag stod emot impulsen och tänkte att han hör väl av sig när han vill. Vilket han gjorde nyss.

Så jag tänker också att jag såklart inte vill ha några spel. Men jag tänker också att lite fingertoppskänsla inte heller behöver innebära att man spelar :)

@Singoalla
Förstår hur du menar, jag måste typ svara direkt för annars så ser jag messet, läser det och tänker ''jag svarar sen'' vilket jag aldrig gör för jag glömmer det, inget ovanligt att få svar från mig typ 2 dagar senare. Dåligt jag vet, jobbar på det. Och jag tycker det kan vara påfrestande att få sms på sms på sms när man dejtar (nu gör jag det inte längre iom har sambo och hoppas jag aldrig behöver göra det igen) det blir lite för på, tycker jag.

Ok, det är bara okej om man håller med alltså. Trots att det är ett diskussionsforum. Lägger det på minnet. :up:

Du behöver inte alls hålla med men jag har också rätten att välja att inte diskutera det med dig :) Trots att det är ett diskussionsforum, så har jag rätten att välja vad jag diskuterar och med vem. Jag tycker ofta att du har tråkig ton mot mig, så då väljer jag att diskutera med dom som inte har det.

Dessutom är jag kär och galen för första gången på väldigt länge och vill njuta av det utan att diskutera heteronormativa kärlekslekar.

Ok, det är bara okej om man håller med alltså. Trots att det är ett diskussionsforum. Lägger det på minnet. :up:
Men äsch, bara för att man vill hejda sig lite innebär det väl inte att man spelar något spel. Jag tycker det känns sunt. De killar jag träffat som smsat heeeeela tiden och typ broderat ut hur fantastisk man är bla bla bla, det är de som det inte funkat med/inte känts bra med. Det får iaf mig att dra mig undan.

Men äsch, bara för att man vill hejda sig lite innebär det väl inte att man spelar något spel. Jag tycker det känns sunt. De killar jag träffat som smsat heeeeela tiden och typ broderat ut hur fantastisk man är bla bla bla, det är de som det inte funkat med/inte känts bra med. Det får iaf mig att dra mig undan.

Det hade gjort mig galen, gillar inte gulligt trams.
Våra konversationer är mer

Semester
Ja
Najs
Ja
Ska klippa mig
Nej!
Va, jo
Varför?
Långt
Låt det vara

Jo
Jag bestämmer
Aldrig
Jo
As

:)

Väldigt givande :p

Det hade gjort mig galen, gillar inte gulligt trams.
Våra konversationer är mer

Semester
Ja
Najs
Ja
Ska klippa mig
Nej!
Va, jo
Varför?
Långt
Låt det vara

Jo
Jag bestämmer
Aldrig
Jo
As

:)

Väldigt givande :p

Vi gulltramsar en del :D Men lite selektivt då, inte heeela tiden då hade jag också blivit helt tokig. Nu har vi inte gulltramsat på nån vecka så jag känner att det börjar bli dags :cautious: :p

Är i den sitsen nu. Semester sen ett tag tillbaka och inte setts eller hörts under tiden. Skitjobbigt då jag inte har full koll på var vi är. Messade kvällen innan vi inte skulle höras på ett tag iaf. Försöker att vara chill och inte tolka så mycket men inte sjutton är det lätt. :crazy:

Det ÄR svårt. Jag tycker att allt vi pratar om här i tråden är ganska svåra saker. För att förälskelse/kärlek helt enkelt är starka känslor och vi är mänskliga. Det är mycket på spel, en framtid tillsammans med någon eller inte? Man tolkar mess och överanalyserar situationer. Mao - det är fasen inte lätt att vara chill. Du är inte ensam!

Jag har varit sambo med spanjoren i sex veckor nu. Är precis på väg och ska hämta nycklarna till min nya lägenhet. Så nu blir vi sambos där istället. Eller särbos. Eller sambos både här och där. Eller något. Bara jag får fortsätta träffa honom så är jag lycklig :love:

Jag svarar ofta med vändande också! Men som sagt inte alltid. Här om dagen var han exempelvis ute med sina kompisar. Vi messade ändå lite men han svarade kanske en gång i timmen. Så även om jag låg hemma och slöade och hade kunnat svara med vändande så gjorde jag det inte, utan väntade ett tag också. Tänkte att det kanske är stressigt för honom att alltid ha ett mess väntandes i fickan, så även om han ville messa så tänkte jag att han kunde få lite space med sina polare.

I morse ville jag ringa honom. Jag skrev igår kväll att jag saknade honom men fick inget svar. Å jag ville så gärna ringa honom i morse, men tänkte att han kanske behöver lite utrymme. Så jag stod emot impulsen och tänkte att han hör väl av sig när han vill. Vilket han gjorde nyss.

Så jag tänker också att jag såklart inte vill ha några spel. Men jag tänker också att lite fingertoppskänsla inte heller behöver innebära att man spelar :)

Alltså. Du gör ju som du vill naturligtvis. Men detta låter för mig väldigt mycket som att spela spelet istället för att bara gå på din egen känsla.

Alltså. Du gör ju som du vill naturligtvis. Men detta låter för mig väldigt mycket som att spela spelet istället för att bara gå på din egen känsla.

Jag med. Jag förstår inte varför man måste ta sådan hänsyn till motparten i en sms-konversation, själva utformningen bygger ju på att man kan svara när man själv behagar?

Det där är tankar som du inte behöver ta ansvar för.

Det som hindrar mig från att svara är om jag inte har tid att svara direkt. Får jag ett meddelande och har möjlighet att läsa det direkt så gör jag det, har jag tid att svara direkt så gör jag det. Om det är något viktigt/större som personen vill ha svar på men jag inte har tid för tillfället så säger jag att jag svarar på det senare för jag kan inte svara just nu.

Du behöver inte alls hålla med men jag har också rätten att välja att inte diskutera det med dig :) Trots att det är ett diskussionsforum, så har jag rätten att välja vad jag diskuterar och med vem. Jag tycker ofta att du har tråkig ton mot mig, så då väljer jag att diskutera med dom som inte har det.
Det här hade jag missat. Jag har inte på något vis försökt tvinga dig att diskutera med just mig, jag vet inte ens hur det skulle gå till? Men visst, tar du att jag inte alltid håller med dig som tråkig ton, då är det nog inte mycket jag kan göra åt det. Självklart kan man välja att bara diskutera med de som håller med en.

Jag med. Jag förstår inte varför man måste ta sådan hänsyn till motparten i en sms-konversation, själva utformningen bygger ju på att man kan svara när man själv behagar?

Det där är tankar som du inte behöver ta ansvar för.
Vad jag framförallt inte förstår är varför man ser sig själv som något man bör skydda den andre från, genom att "ge utrymme".

Vad jag framförallt inte förstår är varför man ser sig själv som något man bör skydda den andre från, genom att "ge utrymme".

Nej jag håller med. Min egen erfarenhet är att den tanken uppstår ur en känsla av maktobalans, verklig eller ej. Man har känslan av att man håller något dyrbart i sina händer, något som vill fly om man håller för hårt. Väldigt trist känsla.

Ursäkta den något poetiska liknelsen :p

Därför att det såklart handlar om grad av hur klängig man är på en Man. En man ska jaga och vinna kvinnors gunst och kvinnor ska sitta och göra sig vackra och vänta och absolut inte visa sitt intresse för då flyr de stackars männen. Ungefär så tolkar jag genuskoderna. Jag antar om man messar mycket och mannen inte svarar så är man som ett plåster och därmed inte lika åtråvärd att jaga för mannen och därmed inte heller en lika stor trofé för honom antar jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar