Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu fick jag mess! Sätter mig på händerna så det åtminstone tar 2 minuter innan jag svarar.

Är det bara jag som har jättesvårt att inte svara med vändande mess? :o Ibland lägger jag ifrån mig telefonen en stund, och så tänker jag att nu måste det väl ändå ha gått några minuter? Så har det gått en minut. Vill ju ändå ge en illusion av att en inte har suttit och stirrat på mobilen sedan jag vaknade :angel:

Me självständig kvinna med eget liv och don´t sit around och väntar på no man osv :up: :banghead:
Varför spelar du spel? Det är väl bara att svara om du har lust.

Varför spelar du spel? Det är väl bara att svara om du har lust.

Sluta, det är inget spel. Jag tycker ofta själv att killar är alldeles för "på" när man börjat dejta, och hade uppskattat att få lite mer space. Därför försöker jag också att ge lite space när jag dejtar.

Sedan fånar jag mig lite för att jag uppfattar att det här är en ganska lättsam tråd där man kan få driva lite med sig själv :cautious:

Varför ska man inte svara med vändande?
Kan jag så gör jag alltid det. Om jag jobbar eller rider händer det att jag bara tar en titt och sen svarar men oftast svarar jag direkt oavsett vem det är.

Jag gör det ibland men försöker att inte göra det på alla mess som dyker in :) Jag har nästan alltid mobilen tillgänglig så jag ser direkt när det dyker in mess, och kan svara direkt om jag vill. Men försöker som sagt att inte alltid göra det. Dels kan det uppfattas som lite påstridigt och jag brukar som sagt uppskatta om jag får lite space själv när jag dejtar. Sen tänker jag ibland också att det är ju bra om karln uppfattar att jag har ett liv också :D

Sluta, det är inget spel. Jag tycker ofta själv att killar är alldeles för "på" när man börjat dejta, och hade uppskattat att få lite mer space. Därför försöker jag också att ge lite space när jag dejtar.

Sedan fånar jag mig lite för att jag uppfattar att det här är en ganska lättsam tråd där man kan få driva lite med sig själv :cautious:

Fast att svara på ett less tycker inte jag är att vara på.
Ryssen och jag skriver hela dagarna på messenger och har gjort sen start.
Lokis är ju lokis och måste vara lite mer strikt än mig på jobbet och skriver när han har längre uppehåll. Jag svarar direkt och han med om han kan.
Jag hade blivit mer störd av uteblivet svar, speciellt om människan är online :meh:

Usch, idag är jag nojig. Jag åker iväg på semester i morgon och vi kommer inte att ses på hela sommaren. Igår kväll när vi messade så tycker jag att han kändes lite.. "av"? Det kanske bara är jag som inbillar mig, men det kändes så i alla fall. Jag har dejtat ganska mycket sen jag blev singel för 2,5 år sedan och tycker att jag har fått en ganska bra fingertoppskänsla för när det är något som inte stämmer. Sist jag fick den med en kille så skrev jag: "Säg det bara.." och han svarade "Det känns inte rätt..."

Det kan lika gärna varit så att M var upptagen igår och svarade lite kortare därför, det vet jag inte. Men nackdelen med att vara förälskad är ju att det ockuperar hela ens tankeverksamhet. Vi ska träffas ikväll i alla fall har vi sagt.

Är i den sitsen nu. Semester sen ett tag tillbaka och inte setts eller hörts under tiden. Skitjobbigt då jag inte har full koll på var vi är. Messade kvällen innan vi inte skulle höras på ett tag iaf. Försöker att vara chill och inte tolka så mycket men inte sjutton är det lätt. :crazy:

Jag gör det ibland men försöker att inte göra det på alla mess som dyker in :) Jag har nästan alltid mobilen tillgänglig så jag ser direkt när det dyker in mess, och kan svara direkt om jag vill. Men försöker som sagt att inte alltid göra det. Dels kan det uppfattas som lite påstridigt och jag brukar som sagt uppskatta om jag får lite space själv när jag dejtar. Sen tänker jag ibland också att det är ju bra om karln uppfattar att jag har ett liv också :D

Om jag vill ha space skriver jag bara det, ska jobba/springa/rida nu, hörs sen.

Fast att svara på ett less tycker inte jag är att vara på.
Ryssen och jag skriver hela dagarna på messenger och har gjort sen start.
Lokis är ju lokis och måste vara lite mer strikt än mig på jobbet och skriver när han har längre uppehåll. Jag svarar direkt och han med om han kan.
Jag hade blivit mer störd av uteblivet svar, speciellt om människan är online :meh:
Om jag vill ha space skriver jag bara det, ska jobba/springa/rida nu, hörs sen.

Jag tycker definitivt att det kan uppfattas om "på" om någon alltid svarar med vändande :) Så jag försöker att inte alltid göra detsamma, även om jag ofta gör det.

Vi funkar olika! Å som sagt, det var lite lättsamt och skämtsamt skrivet. Jag uppfattade att det är det vi gör i den här tråden :D Ventilerar våra nojor oavsett om dom är löjliga eller inte.

Jag tycker definitivt att det kan uppfattas om "på" om någon alltid svarar med vändande :) Så jag försöker att inte alltid göra detsamma, även om jag ofta gör det.

Vi funkar olika! Å som sagt, det var lite lättsamt och skämtsamt skrivet. Jag uppfattade att det är det vi gör i den här tråden :D Ventilerar våra nojor oavsett om dom är löjliga eller inte.

Sen beror det väl lite på vad man skriver om.
Är det tusen frågor och långt blir jag less.
Här är det mer korta, snabba och oftast helt onödiga grejer.

Nu fick jag mess! Sätter mig på händerna så det åtminstone tar 2 minuter innan jag svarar.

Är det bara jag som har jättesvårt att inte svara med vändande mess? :o Ibland lägger jag ifrån mig telefonen en stund, och så tänker jag att nu måste det väl ändå ha gått några minuter? Så har det gått en minut. Vill ju ändå ge en illusion av att en inte har suttit och stirrat på mobilen sedan jag vaknade :angel:

Me självständig kvinna med eget liv och don´t sit around och väntar på no man osv :up: :banghead:

Jag hatar dryga människor som tar evigheter på sig att svara och spelar upptagna... Jag brukar svara snabbt om jag kan och uppskattar när andra gör det. Vill motverka trenden att ta evigheter på sig att svara och föregå med gott exempel ;)
Ibland har jag kontakt med sega människor och då brukar jag också vara segsvarad. Sådana kontakter brukar dock dö ut, förmodligen pga bristande intresse från bådas håll.

Jag hatar dryga människor som tar evigheter på sig att svara och spelar upptagna... Jag brukar svara snabbt om jag kan och uppskattar när andra gör det. Vill motverka trenden att ta evigheter på sig att svara och föregå med gott exempel ;)
Ibland har jag kontakt med sega människor och då brukar jag också vara segsvarad. Sådana kontakter brukar dock dö ut, förmodligen pga bristande intresse från bådas håll.

Alltså, vi snackar om att jag väntade 4 minuter nu i stället för att svara med vändande :D

Det finns ju också en möjlighet att personer som inte svarar snabbt faktiskt är upptagna med något annat ;)

Äsch, har jag tid svarar jag med vändande sms. Har jag inte tid så svarar jag senare, men det gäller ju alla. Jag är så glad att jag och min nuvarande sagt att vi inte kör några "spel" dvs vill man smsa 3 ggr på raken och svara med vändande mess så är det fritt fram och tycker den andra att man är för intensiv så säger man till :)

Det finns ju också en möjlighet att personer som inte svarar snabbt faktiskt är upptagna med något annat ;)
Självklar finns det anledningar att vara upptagen och inte svara på en gång! Det är själva principen att typ aldrig svara på en gång utan avvakta hela dagen eller så jag menar. Jag är ju faktiskt också upptagen ibland och kastar mig ju inte över mobilen för att svara snabbt:P

Och jag uppfattar ingen självdistans alls, snarare att du går all in i den heteronormativa kärleksleken. Men visst, det är ju inte min business överhuvudtaget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar