Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så skönt att höra att det finns flera i min ålder som är singlar och vissa som inte ens haft ett förhållande! Jag vet ju det, men ändå..:D

@Jeffery det kanske förklaras med att det alltid finns undantag? Eller helt enkelt med att de som anses messa för mycket också är de som tjejen ifråga inte är särskilt intresserad av. Är hon intresserad anses det däremot gulligt om han hör av sig ofta.

Själv brukar jag mest undra, när jag läser det där, vad som är "lagom". En del killar anses messa för ofta, andra för sällan. Hur ska de veta vad som är rätt?
Jag tror att det blir ett problem när man tar en mänsklig egenskap, beskådar den från ett håll - och sedan försöker förklara den med genuskoder.

Ett annat problem uppstår när man inte vill se sig själv som något annat än en individ, och sedan ändå klumpar ihop motstående parter till en och samma grupp - som om inte de också vore en samling andra individer.

Just den här grejen med att höra av sig, den är ju dessutom mer komplicerad än att kvinnlig individ A vill höra av en flört ofta, medan kvinnlig individ B inte vill det, samtidigt som manlig individ A vill höra av ofta, medan manlig individ B inte vill det.
Det är ju så illa att individ X vill höra av individer P, Q, R, S, T, U, V olika mycket, beroende på dagsform och allmänt intresse och sjutton andra anledningar, så att klumpa ihop i olika grupper är bra om man vill skjuta sin förklaringsmodell i foten.

@Jeffery

Själv brukar jag mest undra, när jag läser det där, vad som är "lagom". En del killar anses messa för ofta, andra för sällan. Hur ska de veta vad som är rätt?
De ska väl inte analysera och spela spel - de ska göra som de känner och vill. De ska vara sig själva och inte göra om sig för att passa för damen.

Mycket intressant tolkning av genuskoderna, där kvinnan anses vara klängig på mannen om hon messar fort och mycket.
I dessa nätdejtingtrådar finns det ett också icke föraktfullt antal män beskrivna, som haft egenskapen att de messat för fort och för mycket. Hur förklarar man deras roll i samma könsrollsspel, med hjälp av just den här tolkningen av genuskoderna?
Jag har varit med om (minst) en intressant man som blev för på. Han messade och messade, så jag kände mig tvungen att säga ifrån. Han lugnade sig, och vi träffades (igen), men han var ändå inget för mig. Han är numera en god vän.

"Någon" underskattade hur lång tid det tar att faktiskt köra bil hit upp och kom sig iväg väl sent dessutom :D

Så det blir typ en Hej-Godnatt-dejt :rofl:

Eller nja, lite varma mackor, en tekopp och lite surr lär det ju bli innan god natt. Nått må ju stackarn få, som irrar omkring i de Norrländska skogarna enbart för att träffa mig :)

Konversation mellan mig och kille 20 år (97a):
(Vi hade alltså aldrig skrivit med varandra tidigare!)

" - Hej! När och var träffas vi?
- Om 100 år. I helvetet."

Snacka om icebreaker....:banghead:

Jag har tappat det. Klockan är inte ens midnatt och jag är redan på väg hem som en annan tidspessimist till Askunge.

Varför kan jag inte bara vara ute och dansa och ha kul längre? Varför scannar jag av läget i jakten på en lämplig karl (för valfritt ändamål) och när jag inte hittar något intressant eller bedömer att andra tjejer "hunnit före" så anser jag det hela vara ovärt och vill gå hem.
Varför stannar jag bara inte kvar och bara skakar rumpa? Varför "ger jag inte de andra tjejerna en match"? VAD HAR HÄNT MED MIG :arghh:

"Någon" underskattade hur lång tid det tar att faktiskt köra bil hit upp och kom sig iväg väl sent dessutom :D

Eller nja, lite varma mackor, en tekopp och lite surr lär det ju bli innan god natt. Nått må ju stackarn få, som irrar omkring i de Norrländska skogarna enbart för att träffa mig :)

Di små sörlänningarna ;) :rofl:

Jag pratar med en ganska trevlig karl nu. Han gillar inte struliga fruntimmer sade han.
Jag är nog för rak för honom. Sade att vi gärna kunde ses och så att han får ta rodret nu. Då börjar han att vela. Så jag är inte strulig i alla fall.

Härligt har precis haft tre norrlandsdejter. Så inte bara män som reser långt. Jag är själv norrifrån och det var skönt att höra norrländska i mitt öra. Saknar det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar