Ta en paus hade jag gjort. Gör nåt annat kul. Njut av sommaren och din frihet.
En paus från vadå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ta en paus hade jag gjort. Gör nåt annat kul. Njut av sommaren och din frihet.
En paus från vadå?
Kanske bara njuta av livet och ha kul
Di små sörlänningarna
Ja fast det var inte hur de faktiskt gör jag menade. Utan att dejtingtjejernas förväntningar på dem är så motstridiga - messar de inte för sällan så är det för ofta.De ska väl inte analysera och spela spel - de ska göra som de känner och vill. De ska vara sig själva och inte göra om sig för att passa för damen.
Haha alltså, gällande könsmaktsordningen så är jag bisexuell (vilket jag förstår att man inte skulle kunna tro om man följt mig i den här tråden, det har bara varit grabbar senaste året) och har agerat likadant när jag dejtat tjejer tidigare. Därav också mitt ointresse att anslysera detta utifrån heteronormativitet.
Men oavsett om du är bisexuell så kan du spela det heteronormativa kärleksspelet, där kvinnor agerar utifrån vissa förväntningar och män utifrån andra.
Jovisst, normer är skitintressant och just att man uppfattar att de liksom flyter ihop med en kännetecknar ju normer. Om något bara "känns rätt" är sannolikheten stor att det handlar om internaliserade normer.Ja, som vi lyft i många andra trådar här på Buke genom historien så är det ju väldigt svårt att skilja på vad man gör för att det är en norm och inte. Minns tråden om monogama förhållanden särskilt. Allt flyter ju liksom ihop och det är svårt att veta hur man som människa hade agerat utan påverkan av normer. Men jag gillar också att ge och få space, hålla tillbaka lite ibland och ibland inte hålla tillbaka alls. Att andra i tråden fungerar annorlunda och tänker annorlunda är väl föga förvånande eftersom vi är individer. Jag agerar på ett sätt som fungerar för mig just nu, enligt hur jag fungerar och vad jag mår bra av. Just nu vill jag bara njuta av att jag är kär utan att analysera oss för mycket, och jag tycker att det är helt okej att få göra det också.
Jovisst, normer är skitintressant och just att man uppfattar att de liksom flyter ihop med en kännetecknar ju normer. Om något bara "känns rätt" är sannolikheten stor att det handlar om internaliserade normer.
Men jag förstår inte varför du återkommer till i dina svar till mig att nu är du kär så nu vill du inte analysera. Som om "kär" gjorde en immun mot diskussion. Särskilt som du nog är en av de mest analyserande personerna här.
Nu kanske det här låter lite konstigt, men jag tycker att det är "bra" att du går hem, alltså att du ändå känner att du inte hänger kvar för att du måste. Jag tror inte att det blir bra om man stannar kvar och försöker tvinga fram någonting. Sen är det självfallet en HELT annan sak om du känner att du vill stanna kvar för att ha roligt och skaka rumpa som du själv uttrycker det (amazing uttryck btw) för då är situationen lite annorlunda.Jag har tappat det. Klockan är inte ens midnatt och jag är redan på väg hem som en annan tidspessimist till Askunge.
Varför kan jag inte bara vara ute och dansa och ha kul längre? Varför scannar jag av läget i jakten på en lämplig karl (för valfritt ändamål) och när jag inte hittar något intressant eller bedömer att andra tjejer "hunnit före" så anser jag det hela vara ovärt och vill gå hem.
Varför stannar jag bara inte kvar och bara skakar rumpa? Varför "ger jag inte de andra tjejerna en match"? VAD HAR HÄNT MED MIG
Nu kanske det här låter lite konstigt, men jag tycker att det är "bra" att du går hem, alltså att du ändå känner att du inte hänger kvar för att du måste. Jag tror inte att det blir bra om man stannar kvar och försöker tvinga fram någonting. Sen är det självfallet en HELT annan sak om du känner att du vill stanna kvar för att ha roligt och skaka rumpa som du själv uttrycker det (amazing uttryck btw) för då är situationen lite annorlunda.
Nu tolkar jag säkert in alldeles för mycket i ditt inlägg, men är det så att du scannar av läget -> letar efter någon -> hittar inte någon/"andra tjejer har hunnit före" -> du känner att det är ovärt att vara kvar? Är det en möjlighet att tänka skaka rumpa -> nämen tjena snygging!
Lås ytterdörren? Det vanligaste är väl dock att de skriver sånt där, men inte dyker upp hemma hos en.Bdsm-killen har kontaktat mig på bc fast jag blockade han på kik.
Han: Får jag komma hem till dig och komma över dig ?
Jag: Du vet vem jag är? (Ifall han trodde jag var någon annan.)
Han: Ja . Det är bara sex.
Jag: Vet inte om det är en bra ide.
Han: Okej.
Alltså vad creepy! Min magkänsla hade rätt.
Å sen vet han ju var jag bor och ytterdörren är nästan alltid öppen...
Lås ytterdörren? Det vanligaste är väl dock att de skriver sånt där, men inte dyker upp hemma hos en.
Aha, du menar så. Ja, förstår att det är obehagligt om han plingar på. Vet han att han är blockad på kik (jag vet inte hur det ser ut där för den blockade)?Ytterdörren till korridoren kan jag inte låsa, bara min egna ytterdörr. Tycker bara det känns obehagligt att de kan komma in dit och plinga på.
Bdsm-killen har kontaktat mig på bc fast jag blockade han på kik.
Alltså vad creepy! Min magkänsla hade rätt.