Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
De ska väl inte analysera och spela spel - de ska göra som de känner och vill. De ska vara sig själva och inte göra om sig för att passa för damen.
Ja fast det var inte hur de faktiskt gör jag menade. Utan att dejtingtjejernas förväntningar på dem är så motstridiga - messar de inte för sällan så är det för ofta.

Haha alltså, gällande könsmaktsordningen så är jag bisexuell (vilket jag förstår att man inte skulle kunna tro om man följt mig i den här tråden, det har bara varit grabbar senaste året) och har agerat likadant när jag dejtat tjejer tidigare. Därav också mitt ointresse att anslysera detta utifrån heteronormativitet.

Annars var jag med M hela dagen igår och även om det inte var planerat så råkade det bli så att jag fick träffa hans mamma :p Vi fikade någon timme. Vi skrattade på kvällen åt att det råkat bli så men han verkade inte allt för ledsen för det. Sen blev det middag, och efter det lite vin och sällskapsspel med hans bästa kompis. Den där oron som jag hade igår är bortblåst, och nu ligger han och sussar så sött här bredvid. Apropå min bisexualitet så nämndes det igår också, vilket var skönt. Jag vet att alla säger att "det är väl ingen stor grej" och "det är väl självklart att ingen skulle ha problem med det". Men det är inte sant tyvärr, det har varit en stor grej för vissa och jag har fått märkliga reaktioner på det förr. Så det är lite känsligt, och jätteskönt att det inte var nån grej för M :heart

Haha alltså, gällande könsmaktsordningen så är jag bisexuell (vilket jag förstår att man inte skulle kunna tro om man följt mig i den här tråden, det har bara varit grabbar senaste året) och har agerat likadant när jag dejtat tjejer tidigare. Därav också mitt ointresse att anslysera detta utifrån heteronormativitet.

Men oavsett om du är bisexuell så kan du spela det heteronormativa kärleksspelet, där kvinnor agerar utifrån vissa förväntningar och män utifrån andra.

Men oavsett om du är bisexuell så kan du spela det heteronormativa kärleksspelet, där kvinnor agerar utifrån vissa förväntningar och män utifrån andra.

Ja, som vi lyft i många andra trådar här på Buke genom historien så är det ju väldigt svårt att skilja på vad man gör för att det är en norm och inte. Minns tråden om monogama förhållanden särskilt. Allt flyter ju liksom ihop och det är svårt att veta hur man som människa hade agerat utan påverkan av normer. Men jag gillar också att ge och få space, hålla tillbaka lite ibland och ibland inte hålla tillbaka alls. Att andra i tråden fungerar annorlunda och tänker annorlunda är väl föga förvånande eftersom vi är individer. Jag agerar på ett sätt som fungerar för mig just nu, enligt hur jag fungerar och vad jag mår bra av. Just nu vill jag bara njuta av att jag är kär utan att analysera oss för mycket, och jag tycker att det är helt okej att få göra det också.

Ja, som vi lyft i många andra trådar här på Buke genom historien så är det ju väldigt svårt att skilja på vad man gör för att det är en norm och inte. Minns tråden om monogama förhållanden särskilt. Allt flyter ju liksom ihop och det är svårt att veta hur man som människa hade agerat utan påverkan av normer. Men jag gillar också att ge och få space, hålla tillbaka lite ibland och ibland inte hålla tillbaka alls. Att andra i tråden fungerar annorlunda och tänker annorlunda är väl föga förvånande eftersom vi är individer. Jag agerar på ett sätt som fungerar för mig just nu, enligt hur jag fungerar och vad jag mår bra av. Just nu vill jag bara njuta av att jag är kär utan att analysera oss för mycket, och jag tycker att det är helt okej att få göra det också.
Jovisst, normer är skitintressant och just att man uppfattar att de liksom flyter ihop med en kännetecknar ju normer. Om något bara "känns rätt" är sannolikheten stor att det handlar om internaliserade normer.

Men jag förstår inte varför du återkommer till i dina svar till mig att nu är du kär så nu vill du inte analysera. Som om "kär" gjorde en immun mot diskussion. :confused: Särskilt som du nog är en av de mest analyserande personerna här.

Jovisst, normer är skitintressant och just att man uppfattar att de liksom flyter ihop med en kännetecknar ju normer. Om något bara "känns rätt" är sannolikheten stor att det handlar om internaliserade normer.

Men jag förstår inte varför du återkommer till i dina svar till mig att nu är du kär så nu vill du inte analysera. Som om "kär" gjorde en immun mot diskussion. :confused: Särskilt som du nog är en av de mest analyserande personerna här.

Jag vet inte, men just nu känns det bara så :) Jag är inte immun, bara inte sugen helt enkelt. Analyssuget kanske kommer tillbaka lite senare!

Jag har tappat det. Klockan är inte ens midnatt och jag är redan på väg hem som en annan tidspessimist till Askunge.

Varför kan jag inte bara vara ute och dansa och ha kul längre? Varför scannar jag av läget i jakten på en lämplig karl (för valfritt ändamål) och när jag inte hittar något intressant eller bedömer att andra tjejer "hunnit före" så anser jag det hela vara ovärt och vill gå hem.
Varför stannar jag bara inte kvar och bara skakar rumpa? Varför "ger jag inte de andra tjejerna en match"? VAD HAR HÄNT MED MIG :arghh:
Nu kanske det här låter lite konstigt, men jag tycker att det är "bra" att du går hem, alltså att du ändå känner att du inte hänger kvar för att du måste. Jag tror inte att det blir bra om man stannar kvar och försöker tvinga fram någonting. Sen är det självfallet en HELT annan sak om du känner att du vill stanna kvar för att ha roligt och skaka rumpa som du själv uttrycker det (amazing uttryck btw:D) för då är situationen lite annorlunda.
Nu tolkar jag säkert in alldeles för mycket i ditt inlägg, men är det så att du scannar av läget -> letar efter någon -> hittar inte någon/"andra tjejer har hunnit före" -> du känner att det är ovärt att vara kvar? Är det en möjlighet att tänka skaka rumpa -> nämen tjena snygging!:p

Kul att höra om alla era trevliga dejter!

Jag har för tillfället bara en på tråden, från hp. Har träffats 2ggr och vi har grymt sex. Han är snygg och rätt kul att vara med, men så seg att svara på mess och få till att ses igen.

Får se om det dyker upp någon annan kul och vettig också. På bc är det dött. Finns ingen kvar från min stad som jag inte redan blockat. Jag vill ligga ju :D!

Nu kanske det här låter lite konstigt, men jag tycker att det är "bra" att du går hem, alltså att du ändå känner att du inte hänger kvar för att du måste. Jag tror inte att det blir bra om man stannar kvar och försöker tvinga fram någonting. Sen är det självfallet en HELT annan sak om du känner att du vill stanna kvar för att ha roligt och skaka rumpa som du själv uttrycker det (amazing uttryck btw:D) för då är situationen lite annorlunda.
Nu tolkar jag säkert in alldeles för mycket i ditt inlägg, men är det så att du scannar av läget -> letar efter någon -> hittar inte någon/"andra tjejer har hunnit före" -> du känner att det är ovärt att vara kvar? Är det en möjlighet att tänka skaka rumpa -> nämen tjena snygging!:p

Det är tyvärr förmågan till det sista som jag har tappat - att "bara" vara ute. Eller så beror det på att jag inte tycker att det är lika kul lika länge heller numer, kan ju precis lika gärna vara det.

Jaja, den som lever får se och allt det där. Idag är det i alla fall superhärligt väder och frukosten intogs vid vattnet ihop med en god bok :)

Bdsm-killen har kontaktat mig på bc fast jag blockade han på kik.

Han: Får jag komma hem till dig och komma över dig :)?

Jag: Du vet vem jag är? (Ifall han trodde jag var någon annan.)

Han: Ja :). Det är bara sex.

Jag: Vet inte om det är en bra ide.

Han: Okej.

Alltså vad creepy! Min magkänsla hade rätt.
Å sen vet han ju var jag bor och ytterdörren är nästan alltid öppen...

Han: Får jag komma hem till dig och komma över dig :)?

Jag: Du vet vem jag är? (Ifall han trodde jag var någon annan.)

Han: Ja :). Det är bara sex.

Jag: Vet inte om det är en bra ide.

Han: Okej.

Å sen vet han ju var jag bor och ytterdörren är nästan alltid öppen...
Lås ytterdörren? Det vanligaste är väl dock att de skriver sånt där, men inte dyker upp hemma hos en.

Lås ytterdörren? Det vanligaste är väl dock att de skriver sånt där, men inte dyker upp hemma hos en.

Ja förhoppningsvis är han inte helt crazy, men uppenbarligen så kåt (han var ju översexuell) att han skiter i allt och skriver till mig ändå.

Ytterdörren till korridoren kan jag inte låsa, bara min egna ytterdörr. Tycker bara det känns obehagligt att de kan komma in dit och plinga på.

Ytterdörren till korridoren kan jag inte låsa, bara min egna ytterdörr. Tycker bara det känns obehagligt att de kan komma in dit och plinga på.
Aha, du menar så. Ja, förstår att det är obehagligt om han plingar på. Vet han att han är blockad på kik (jag vet inte hur det ser ut där för den blockade)?

Att han tog kontakt och frågade om ni ville ses, tycker inte jag är speciellt creepy faktiskt. Det är ju många som gör det efter ett tag även om man tidigare avböjt.

Personligen hade jag inte skrivit något så vagt som att jag inte tror att det är en bra idé utan gjort klart för honom att du inte kände dig bekväm med hur han beskrivit sig själv, hurdan han är och att du enligt den info du har vet att ni inte skulle matcha och att det därför inte är aktuellt med nån träff. Någonsin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar