Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så nu undrar jag vad som jag borde ändra på i min presentation. Jag vill ju samtidigt att den ska visa vem jag är för att attrahera rätt personer.

Vill du titta på stjärnorna med mig?
Realistisk dagdrömmare brukar jag kalla mig om någon ber mig att beskriva mig själv. Jag är 40 år gammal och bor några mil utanför Sthlm.

Jag söker dig som liksom mig har en positiv och nyfiken inställning till livet, självständig och tycker att man i en relation vill ge varandra utrymme för sina egna fritidsintressen.

Jag spenderar gärna min fritid med musik, är musiknörd och gillar att sjunga i kör, samt spela piano och gitarr. Förutom det gillar jag hästar, bågskytte, titta på Simpsons, och virka och sticka.

I framtiden skulle jag gärna bo på landet men nära en större stad. Jag vill gärna träffa dig som kan tänka dig barn och husdjur.

Vad ska jag göra annorlunda? Jag vill attrahera trevliga positiva män med lite sjuk humor. :D
Grattis på födelsedagen!
Jag föreslår att du skippar att skriva åldern, den står väl oavsett på din presentation på de flesta datingsidor? Jag tror inte att det är tillräckligt mycket personliga saker i texten för att nå de du vill, hur ska de med sjuk humor veta att du vill träffa någon med sjuk humor om du inte ger någon referens till din egen sjuka humor? :-) Nu vet jag inte vad du gillar, men exempelvis Terry Gilliam (Monty Python mm) brukar väl räknas till "sjuk humor?"

Nu hittar jag på bara, och det kanske inte alls känns som du, men jag hade fastnat mer för en text i den här stilen, det är ungefär samma budskap, bara ompaketerat:

"Jag är en realistisk dagdrömmande virkande bågskytt som tycker att Terry Gilliam är ett geni! Musik är viktigt! Jag spelar flera instrument och sjunger i kör. Jag söker dig som har en positiv och nyfiken inställning till livet, är självständig och tycker att man i en relation också ger varandra utrymme för egna fritidsintressen.

Jag har häst och vill gärna möta någon som kan tänka sig både barn och husdjur,
jag bor en bit utanför Stockholm och drömmer om att bo på landet.

Vill du titta på stjärnorna med mig, eller
kanske på The Simpsons?"

Grattis på födelsedagen!
Jag föreslår att du skippar att skriva åldern, den står väl oavsett på din presentation på de flesta datingsidor? Jag tror inte att det är tillräckligt mycket personliga saker i texten för att nå de du vill, hur ska de med sjuk humor veta att du vill träffa någon med sjuk humor om du inte ger någon referens till din egen sjuka humor? :-) Nu vet jag inte vad du gillar, men exempelvis Terry Gilliam (Monty Python mm) brukar väl räknas till "sjuk humor?"

Nu hittar jag på bara, och det kanske inte alls känns som du, men jag hade fastnat mer för en text i den här stilen, det är ungefär samma budskap, bara ompaketerat:

"Jag är en realistisk dagdrömmande virkande bågskytt som tycker att Terry Gilliam är ett geni! Musik är viktigt! Jag spelar flera instrument och sjunger i kör. Jag söker dig som har en positiv och nyfiken inställning till livet, är självständig och tycker att man i en relation också ger varandra utrymme för egna fritidsintressen.

Jag har häst och vill gärna möta någon som kan tänka sig både barn och husdjur,
jag bor en bit utanför Stockholm och drömmer om att bo på landet.

Vill du titta på stjärnorna med mig, eller
kanske på The Simpsons?"
Det var bra skrivet. Jag skrev om den igår ikväll och försökte att få den lite varmare och "närmare".

Har surfat runt lite på Mazily och förundras över alla vegetarianer/veganer jag snubblat över. Undrar lite om det kanske är lite fel "scen" för mig med tanke på att mitt senaste större inköp var fyra flådda kaniner. Eller.. Fyra skinn med päls, någon måtta får det vara :angel::D, som jag ska garva :up:

Mazily är så tråkigt!! Jag mailar med flera, får några svar, sedan slutar de svara, så är det inte på andra sidor. Och sedan ser en hur de skriver statusuppdateringar om att det inte finns några intressanta kvinnor på sidan. Men jag håller med, så många snygga män är det svårt att hitta på samma ställe !
Haha.. ja första gången jag logga in där blev jag förvånad över att det fanns en sida där var och varannan man var någon som jag gärna skulle lära känna mer.
Men tyvärr är det inte så mkt action...

Har surfat runt lite på Mazily och förundras över alla vegetarianer/veganer jag snubblat över. Undrar lite om det kanske är lite fel "scen" för mig med tanke på att mitt senaste större inköp var fyra flådda kaniner. Eller.. Fyra skinn med päls, någon måtta får det vara :angel::D, som jag ska garva :up:
Hehe... Ja personerna där skiljer sig en hel del från andra sidor jag varit på.
Ordet vegan samt feminist dyker oftare upp där än vad jag sett på andra sidor. :D

Det var bra skrivet. Jag skrev om den igår ikväll och försökte att få den lite varmare och "närmare".
Jag tycker att du skriva så att du är du. Visst, håller med om att @Bison s text är skriven med viss drastisk humor som jag tror är väldigt mycket hon. Men du är inte hon. Och @ekra s text är snärtigt skriven - men du är inte hon heller.

Inte för att man inte ska kunna ta hjälp med en text, men jag tror att det lätt blir fel om någon annan formulerar den åt en.

Jag tycker att du skriva så att du är du. Visst, håller med om att @Bison s text är skriven med viss drastisk humor som jag tror är väldigt mycket hon. Men du är inte hon. Och @ekra s text är snärtigt skriven - men du är inte hon heller.

Inte för att man inte ska kunna ta hjälp med en text, men jag tror att det lätt blir fel om någon annan formulerar den åt en.
Ja jag har skrivit om den på ett sätt som känns som jag. Jag är nog inte lika rivig som Bison eller Ekra som person. :D Men det som var bra är att jag funderat över vad jag vill skriva och vad som känns rätt.

Jag ska träffa han som jag träffade i lördags i morgon igen, och jag är så himla nervös. Känns som att jag bara suttit och stirrat på telefonen sen vi träffades och har någon kombination av fjärilar i magen och illamående.

VARFÖR HAR HAN INTE SVARAT PÅ MITT MESS PÅ TRE TIMMAR? Det är ju tortyr det här :arghh:

Är det någon som har konkreta tips på hur man bara kan stänga av sina känslor lite och bara bli lite mer chill i stället?
Jag känner igen det där. Vill bara ha en knapp att switcha av allt ibland. Så glad att jag träffat någon nu där jag faktiskt inte behöver vara chill, där vi säger och gör precis det vi känner för, inga spel eller oskrivna regler att följa. Känns så sjukt lätt och bra. (sen att jag väntar på att allt ska krascha, för det brukar det göra för mig när allt känns bra är en annan historia)

Och Grattis @stjarnhimmel

Jag känner igen det där. Vill bara ha en knapp att switcha av allt ibland. Så glad att jag träffat någon nu där jag faktiskt inte behöver vara chill, där vi säger och gör precis det vi känner för, inga spel eller oskrivna regler att följa. Känns så sjukt lätt och bra. (sen att jag väntar på att allt ska krascha, för det brukar det göra för mig när allt känns bra är en annan historia)

Det låter väldigt skönt! Jag hoppas att vi ska komma dit vi med snart, just nu är det så himla nytt. Men det är verkligen hemskt att känna sig så sårbar.

Jag håller med dig :( Sorgligt men sant. Messade min bästa kompis igår och skrev "Jag är helt torsk. Tar du hand om mig när jag blir hjärtekrossad sen?" och hon svarade "Jag tar hand om dig på ditt bröllop sen!". I en sekund så pirrade det liksom till i magen men sen blev jag bara jätteledsen, för det känns hela vägen in i benmärgen att det här kommer krascha snart.

Skadade ligan :up:

Det låter väldigt skönt! Jag hoppas att vi ska komma dit vi med snart, just nu är det så himla nytt. Men det är verkligen hemskt att känna sig så sårbar.

Jag håller med dig :( Sorgligt men sant. Messade min bästa kompis igår och skrev "Jag är helt torsk. Tar du hand om mig när jag blir hjärtekrossad sen?" och hon svarade "Jag tar hand om dig på ditt bröllop sen!". I en sekund så pirrade det liksom till i magen men sen blev jag bara jätteledsen, för det känns hela vägen in i benmärgen att det här kommer krascha snart.

Skadade ligan :up:
Jag hoppas ni oxå når dit snart! Du förtjänar att få vara lycklig efter allt. Så vi får hålla tummarna att din kompis har rätt :D

Det är tråkigt att det är andra som sitter i samma sits, men det är skönt att ändå kunna ventilera lite såna tankar och känslor och slippa känna sig helt ensam och knäpp :p

Jag hoppas ni oxå når dit snart! Du förtjänar att få vara lycklig efter allt. Så vi får hålla tummarna att din kompis har rätt :D

Det är tråkigt att det är andra som sitter i samma sits, men det är skönt att ändå kunna ventilera lite såna tankar och känslor och slippa känna sig helt ensam och knäpp :p

Visst är det lite skönt att veta att man inte är helt ensam i sitt elände i alla fall :p En vän till mig är likadan, hon träffade en kille i början av året och var så himla förälskad i honom. Men hon sa hela tiden att hon bara väntade på att det där messet ska komma, där han skriver typ "Du, jag har tänkt på oss.." Jag sa att hon inte borde tänka så utan bara njuta just nu, och vem vet, kanske blir det jättebra? :) Men hon hade rätt. Det gick två månader sen bröt han, och hon var otröstlig.

Just nu vågar jag inte hoppas alls på denna karl. Han får mig att känna alldeles för mycket, alldeles för tidigt, för att det här ska sluta bra. Men jag kommer fortsätta träffa honom och jag vet i alla fall att jag kommer landa mjukt i mina vänners famn när han dumpar mig :love:

:p

Kom att tänka på den här tråden när jag läste denna sorgliga historia
”Han ville öva och jag behövde någon”
”Du behöver tänka om när det gäller relationer. Kanske har du haft otur – eller så har du inte valt med så stor omsorg.” Det svarar Idagsidans psykolog den unga kvinna som undrar varför hon gång på gång blir lämnad av de killar hon blir kär i.
https://www.svd.se/du-behover-tanka-om-nar-det-galler-relationer

Jag tror du har gjort helt rätt med din beskrivning av honom. Han låter otäck tycker jag. Ögonen och "det dolda" kroppspråket säger mycket! Kan tillägga hade samma vibbar med mitt ex, han va också över-sexuell, och jag tyckte han hade otäcka ögon när vi träffades, men vi hade sjukt mycket kemi och jag knuffade bort min magkänsla- vilket jag inte borda ha gjort! Det slutade otroligt illa, och jag märker jag nu som följd av det förhållandet har major trust issues och taggarna utåt med killar (även när jag träffar någon vettig!):( Nu får jag sota för det valet. Så lita på dig själv

Tråkigt att du råkade illa ut :(.

Med bdsm-killen var det flera saker som var skumma. Han berättade konstiga historier som jag inte förstod varför han berättade dem till mig. T.ex. att hans granne ville ge honom massaje under helgen och att han hade legat med kompisens ex för han var så kåt.

Samtidigt var han väldigt mjuk och öppen med känslor vilket jag gillade. Vi hann ha flera djupa diskussiner om livet, uppväxt mm.

Det kan hända att det är värsta fina killen jag nu gått miste om nu när jag tom blockat honom, men jag vågar inte chansa. Han verkar vara en sån där typisk kille som får tjejen runt sitt lillfinger och jag kände att jag ville ha hans bekräftelse fast vi endast setts några gånger.

Aja det är över nu. Bara att glömma honom och gå vidare.
Jag har en annan kille som jag träffade en gång innan denna som också var bra i sängen och som inte ger mig ångest :). Kanske kommer träffa honom någongång igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar