Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver inte undervisas i ämnet, jag ställde en fråga, men fick inget svar.
Du fick ett svar. Det är ingen som säger rakt ut att man sätter sig passivt för att normer hindrar en.

Det är synd att det behöver hamna i en sådan aggressiv och nedlåtande ton, jag vill bara få folk att frigöra sig själva och tänka på att man ofta håller sig själv tillbaka mer än vad någon annan gör.

Det är ingen som kommer säga så men det betyder inte att fokus är mer på detta än på självförändring, man behöver inte ens vara medveten om att man gör detta. Om du tar exemplet med vad som får kvinnor att inte ta initiativet så kan man påstå att det är något utav normer, att man inte vågar eller en kombination av båda. Troligtvis är det en kombination men det som främst och mest direkt hindrar är nog även just att det är svårt och jobbigt. Som person är det dock lättare att hantera just att man är lite feg och inte vill göra det svåra genom att peka på att normer är det som hindrar en. Alternativet är en viss del av självanalys där man kommer fram till att man just saknar modet.

Att inse att man hindrar sig själv och att det är upp till en själv att ta tag i det hela är inte alltid en helt trevlig erfarenhet, då kan det vara enklare att falla tillbaka på just normer. Jag påstår inte att detta alltid är fallet för alla personer eller att normer aldrig faktiskt skapar problem men det är även ett högst mänskligt beteende att just externalisera och förflytta ansvaret från en själv till någon/något annan/annat.
Mm men normer innebär ju inte att man inte kan förändra sitt beteende?? Tvärtom -- människor som kritiserar normer pratar ju alltid om hur man ska utmana och bryta mot normerna så gott man kan

Allt det du skriver går också perfekt ihop med hur normer fungerar.... Det ÄR svårt och jobbigt och krävs mod att gå emot normer och normerna kommer inte bara utifrån genom andras reaktioner dom kan vara så inhamrade i en att dom är som en normpolis som sitter på axeln och säger hur du ska bete dig och vad som passar sig och inte och vad som kommer gå fel om du bryter mot "reglerna"

Alltså det kan finnas 100000 anledningar till att folk inte tar initiativ och om man vill hitta en ursäkt så behöver man inte normer för det.... Det finns många människor som skyller på ALLT utom sig själva i alla lägen men som är så anti samhällsanalys att dom inte skulle ta ord som "normer" i munnen ens under pistolhot

Vad är det med alla snubbar som skriver att de gärna vill träffa en "äldre kvinna", eller frågar mig om jag är intresserad av en "yngre kille". Och så är åldersskillnaden 2-5 år, och jag är 30 :banghead: :laugh:. Nånting hände när jag började uppge åldern 30 istället för 29, blev typ lastgammal :confused: O_o.

Känns det inte rätt skulle jag bryta. Varför utsätta sig för obehaget du känner "baraföratt"? Nog måste det finnas bättre träffar där du slipper fundera på det.
Att känna att man inte klickar är en sak, att känna obehag är nåt helt annat.

Jag tror tyvärr inte bara det beror på den här killen. Jag hade liknande issues med mitt ex. Hela kommunikationsgrejen gav mig ångest. Vänta på sms osv.

Jag tänkte blocka honom igår bara som en lätt utväg. Han hann höra av sig innan. Enda anledningen att jag fortfarande har kontakt är för att hon är spännande och väldigt annorlunda mig (jag kan lätt falla för killar som är min motsats).

Får se om jag kommer träffa honom igen. Jag kommer vara försiktig med honom och försöka hålla distans iallafall såhär i början.

Jag tror tyvärr inte bara det beror på den här killen. Jag hade liknande issues med mitt ex. Hela kommunikationsgrejen gav mig ångest. Vänta på sms osv.

Jag tänkte blocka honom igår bara som en lätt utväg. Han hann höra av sig innan. Enda anledningen att jag fortfarande har kontakt är för att hon är spännande och väldigt annorlunda mig (jag kan lätt falla för killar som är min motsats).

Får se om jag kommer träffa honom igen. Jag kommer vara försiktig med honom och försöka hålla distans iallafall såhär i början.
Med tanke på vad du har med dig i bagaget - är verkligen en översexuell bdsm-kille med läskig blick en bra idé? Kunde du inte ta lite säkerhetsmarginal tills du vet om din skitstövelradar är ordentligt kalibrerad igen.

Med tanke på vad du har med dig i bagaget - är verkligen en översexuell bdsm-kille med läskig blick en bra idé? Kunde du inte ta lite säkerhetsmarginal tills du vet om din skitstövelradar är ordentligt kalibrerad igen.

Tack för att du är så rak!
Min skitstövelradar är nog helt trasig för tillfället. Har tyvärr lite bagage både med exet och kk:n. Jag pratar mycket med vänner och brorsan. Alla kommer med motsatta råd. Blir helt förvirrad så vill bara in i mitt trygga celibata singelliv där jag bara är glad.

Tack för att du är så rak!
Min skitstövelradar är nog helt trasig för tillfället. Har tyvärr lite bagage både med exet och kk:n. Jag pratar mycket med vänner och brorsan. Alla kommer med motsatta råd. Blir helt förvirrad så vill bara in i mitt trygga celibata singelliv där jag bara är glad.
Men varför inte ha lite celibat ett tag då? Tills du träffar någon där du inte känner att du måste vara försiktig och hålla distans. Känner man att man måste vara försiktig så tror jag att man är fel ute.

Edit: och jag kan lova, de första 25 åren av ett celibat kan kännas lite torftiga men sedan går det av bara farten. :up:

Men varför inte ha lite celibat ett tag då? Tills du träffar någon där du inte känner att du måste vara försiktig och hålla distans. Känner man att man måste vara försiktig så tror jag att man är fel ute.

Edit: och jag kan lova, de första 25 åren av ett celibat kan kännas lite torftiga men sedan går det av bara farten. :up:

Haha tack för rådet :up::D!
Jag har efter 12år i relationer äntligen varit singel i 1år (det firades tom på årsdagen :p). Jag har mått så bra och insett att man inte behöver leva i tvåsamhet för att vara "lycklig". Jag får ingen ångest av tanken på att vara singel resten av livet.

Anledningen att jag ändå började träffa killar nu va för att få lite sex, men det verkar ju inte riktigt som mitt psyke fixar det för tillfället.

Vad är det med alla snubbar som skriver att de gärna vill träffa en "äldre kvinna", eller frågar mig om jag är intresserad av en "yngre kille". Och så är åldersskillnaden 2-5 år, och jag är 30 :banghead: :laugh:. Nånting hände när jag började uppge åldern 30 istället för 29, blev typ lastgammal :confused: O_o.
Jag har fått meddelanden från killar som på sin profil "endast vill ha kontakt med äldre". Jag: 25, de 28-35:confused:

Jag har just kommit hem från dejt nummer två, tidig middag med tinderkillen. Han är eventuellt lite mjäkig (nej inte mjölig!) för mig, jag känner mig inte så intellektuellt utmanad. Men - som väninnan sa - han kanske bara är försiktig. Än ger jag inte upp! Det blev några halvkyska pussar vid spårvagnen och det var ju skoj :D

Jag swipar lite slarvigt ibland, kollar bara första bilden och mer efter att jag fått en match.
Dök upp en snubbe som verkade lite bekant. Drog höger och matchade. Kollade igen och insåg att vi är kollegor fast på olika bolag. Har träffat och pratat med honom ett antal gånger samt att han jobbat ett antal år med min exman.
Jag som lovat mig själv att hålla mig borta från tågfolk tänkte plocka bort honom direkt men såklart så skrev han innan och då hade det blivit väldigt awkward om jag tagit bort :p

Jag har ju ingen ambition att dejta alls nu, jag behöver vänta lite.
Meeen. Så slog jag upp tidningen och såg att en av deltagarna i Bonde söker fru bor bara några stenkast härifrån. En gård med fint läge. Med hästar. I samma ålder. Och jag som vill bo på landet och allt.

Men för allt i världen inte vara med i tv!!

Så nä.

Ett av problemen är nog att vettiga män är jäkligt sällsynta. (Åh så underbart peppande jag låter...) Men sedan tänker jag också att det kan vara läge att korta ner texten lite? Tex skulle du istället för att skriva ganska specifikt om intressen kunna skriva:
"Jag spenderar gärna min fritid med musik, är en musiknörd som dessutom gillar hästar och flertalet andra hobbys."

Genom att skriva så hade kanske fler blivit nyfikna? Lite mer "Åh, undrar på vilket sätt hon håller på med musik! Och vilka är hennes andra intressen?!". Ge dem något att nappa på, men inte allt på en gång så att personerna slutar vara nyfikna på dig. På så sätt blir det nog också lättare för någon att komma på vad de ska skriva när de försöker ta kontakt.
Tack för förslag.
Du tänker att jag kan ge mindre information .... och jag förstår det som att @Hyacinth tänkte att jag kan vara mer personlig och ge mer information?

Tolkar jag er rätt?
Sen lär ju alla tycka olika men roligt med olika förslag...

Jag har ju ingen ambition att dejta alls nu, jag behöver vänta lite.
Meeen. Så slog jag upp tidningen och såg att en av deltagarna i Bonde söker fru bor bara några stenkast härifrån. En gård med fint läge. Med hästar. I samma ålder. Och jag som vill bo på landet och allt.

Men för allt i världen inte vara med i tv!!

Så nä.
Alla bönder kommer väl inte med i programmet och de får breven ändå. Så jag skulle skicka om jag var intresserad :). Blir det tv är det väl bara att tacka nej då.

För någon månad sedan skrev jag in mig på Mazily, som marknadsför sig som en sida för de som gillar kultur etc. Jag har aldrig på någon dejtingsida eller app sett så många profiler som jag gillar. Här finns massor av män som jag tänker skulle kunna vara intressanta för mig.
Under den tiden har jag fått två meddelande på sidan. Ett från en gubbe 30 år äldre. Han är säkert jättetrevlig men tyvärr är jag inte attraherad av män i 70-årsåldern. samt ett meddelande från en man som gillar SD står det på hans sida och som känns som en person jag inte passar med alls.
Samtidigt har jag mailat ca tio personer. Det är personer där jag tycker att jag kan passa in i det som de söker. Av de tio personerna är det bara en som har svarat och det var ett väldigt kort mail som inte var inbjudande till mer konversation.
Samtidigt ser jag att alla har läst det jag skickat.
Men fördelen är att jag sluppit några sexmejl eller liknande här. Men det är bara så tråkigt att det är så tyst. Jag känner mig helst osynlig liksom....

Jag ska träffa han som jag träffade i lördags i morgon igen, och jag är så himla nervös. Känns som att jag bara suttit och stirrat på telefonen sen vi träffades och har någon kombination av fjärilar i magen och illamående.

VARFÖR HAR HAN INTE SVARAT PÅ MITT MESS PÅ TRE TIMMAR? Det är ju tortyr det här :arghh:

Är det någon som har konkreta tips på hur man bara kan stänga av sina känslor lite och bara bli lite mer chill i stället?

För någon månad sedan skrev jag in mig på Mazily, som marknadsför sig som en sida för de som gillar kultur etc. Jag har aldrig på någon dejtingsida eller app sett så många profiler som jag gillar. Här finns massor av män som jag tänker skulle kunna vara intressanta för mig.
Under den tiden har jag fått två meddelande på sidan. Ett från en gubbe 30 år äldre. Han är säkert jättetrevlig men tyvärr är jag inte attraherad av män i 70-årsåldern. samt ett meddelande från en man som gillar SD står det på hans sida och som känns som en person jag inte passar med alls.
Samtidigt har jag mailat ca tio personer. Det är personer där jag tycker att jag kan passa in i det som de söker. Av de tio personerna är det bara en som har svarat och det var ett väldigt kort mail som inte var inbjudande till mer konversation.
Samtidigt ser jag att alla har läst det jag skickat.
Men fördelen är att jag sluppit några sexmejl eller liknande här. Men det är bara så tråkigt att det är så tyst. Jag känner mig helst osynlig liksom....

Usch vad tråkigt! :( Vad är det för bilder du har på sidorna? Ofta när jag swipat vänster på killar på Tinder så har det nödvändigtvis inte varit för att jag inte gillat hur de ser ut, utan för att bilderna antingen varit opersonliga eller otydliga på något vis. Du kanske inte alls vill ha input på dina bilder, men om du vill ha det så får du gärna skicka dem i PM :)

Tack för förslag.
Du tänker att jag kan ge mindre information .... och jag förstår det som att @Hyacinth tänkte att jag kan vara mer personlig och ge mer information?

Tolkar jag er rätt?
Sen lär ju alla tycka olika men roligt med olika förslag...

Alltså, en lite mer personligt skriven text, den är så artigt informativ. Jag faller mer för bisons text, den är personlig.

Usch vad tråkigt! :( Vad är det för bilder du har på sidorna? Ofta när jag swipat vänster på killar på Tinder så har det nödvändigtvis inte varit för att jag inte gillat hur de ser ut, utan för att bilderna antingen varit opersonliga eller otydliga på något vis. Du kanske inte alls vill ha input på dina bilder, men om du vill ha det så får du gärna skicka dem i PM :)
Aha... ja bilderna kan jag ju kolla om jag kan få något bättre...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar