Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha... ja bilderna kan jag ju kolla om jag kan få något bättre...

Ja kolla! Bilderna gör jättemycket. Att det är bra ljus och att dom är skarpa, och framför allt personliga! Jag gillar när personligheten lyser igenom lite, det gör att det enklare att få en uppfattning av vem det är där bakom skärmen :) Bilder när man gör saker man gillar, kanske skrattar osv.

Ja kolla! Bilderna gör jättemycket. Att det är bra ljus och att dom är skarpa, och framför allt personliga! Jag gillar när personligheten lyser igenom lite, det gör att det enklare att få en uppfattning av vem det är där bakom skärmen :) Bilder när man gör saker man gillar, kanske skrattar osv.
Haha.. det är hela den här säljande grejen som inte riktigt passar mig... Att fundera i vilken vinkel man ser bäst ut...:D
Jag vill nog bara vara egentligen... och att det bara ska hända av sig självt... vilket det inte gör...:D

Haha.. det är hela den här säljande grejen som inte riktigt passar mig... Att fundera i vilken vinkel man ser bäst ut...:D
Jag vill nog bara vara egentligen... och att det bara ska hända av sig självt... vilket det inte gör...:D

Äsch nej, det behöver inte alls vara så att det är den vinkel du ser bäst ut i :p Det kan med fördel vara en helt annan vinkel så kan du överraska positivt på dejten sen ;) Men att ha bra tagna bilder där personligheten lyser igenom tror jag är ett vinnande koncept!

Äsch nej, det behöver inte alls vara så att det är den vinkel du ser bäst ut i :p Det kan med fördel vara en helt annan vinkel så kan du överraska positivt på dejten sen ;) Men att ha bra tagna bilder där personligheten lyser igenom tror jag är ett vinnande koncept!
ok.. ja jag får nog be någon annan fota.. selfie blir inte så bra.

Aha.. du menar så.. då förstår jag...
Ja jag har nog det sättet att skriva.. Men det är ju det som är grejen.. att olika personer faller för olika texter.

Absolut! Men jag har själv skrivit den absolut tråkigaste inbjudan ever till en julfest... jag fick skriva om den helt 5-6 ggr innan min kollega ev eventuellt kunde tänka sig att komma, och då var han ändå med och planerade:D. Ibland kan det vara bra att slänga in en julgran och inte bara ha Info om tid, plats och datum;). Eftersom du inte får önskat gensvar kanske ett sätt kan vara att skriva om budskapet? Utan att för den delen skriva att man är en "busig tjej på 40 jordsnurr".

Absolut! Men jag har själv skrivit den absolut tråkigaste inbjudan ever till en julfest... jag fick skriva om den helt 5-6 ggr innan min kollega ev eventuellt kunde tänka sig att komma, och då var han ändå med och planerade:D. Ibland kan det vara bra att slänga in en julgran och inte bara ha Info om tid, plats och datum;). Eftersom du inte får önskat gensvar kanske ett sätt kan vara att skriva om budskapet? Utan att för den delen skriva att man är en "busig tjej på 40 jordsnurr".
Ja du väckte en tanke om att det kan bli för artigt. Så jag har skrivit om lite och också ändrat ordningen.

Ja du väckte en tanke om att det kan bli för artigt. Så jag har skrivit om lite och också ändrat ordningen.

Jag är yrkesmässigt extremt noga med språk och ord, och tämligen arkaisk i mitt uttryckssätt. Tror det är för att dels bli tagen på allvar, dels för att jag avskyr att få slarviga jobbmail, så jag tar i åt andra hållet. Ingen hade nappat på min inbjudan, men det blev en mycket lyckad fest;), jag försöker lära mig att skriva lite mer avslappnat (liiiiiite) även utanför buke.

Jag har ju ingen ambition att dejta alls nu, jag behöver vänta lite.
Meeen. Så slog jag upp tidningen och såg att en av deltagarna i Bonde söker fru bor bara några stenkast härifrån. En gård med fint läge. Med hästar. I samma ålder. Och jag som vill bo på landet och allt.

Men för allt i världen inte vara med i tv!!

Så nä.

Skriv! Inte behöver du vara med i TV för det. Är ju flera bönder som tagit kontakt med sådana som skrivit men sen tackat nej till TV.
Ett brev kan du skriva i alla fall och alla bönder är inte heller med i TV :)

Haha tack för rådet :up::D!
Jag har efter 12år i relationer äntligen varit singel i 1år (det firades tom på årsdagen :p). Jag har mått så bra och insett att man inte behöver leva i tvåsamhet för att vara "lycklig". Jag får ingen ångest av tanken på att vara singel resten av livet.

Anledningen att jag ändå började träffa killar nu va för att få lite sex, men det verkar ju inte riktigt som mitt psyke fixar det för tillfället.
Mitt tips, lyssna alltid på din magkänsla. Om något känns otäckt med den killen så är det nog korrekt! :up:

Så nu var det jobbiga gjort! Har skrivit att vi inte bör ses mer och lycka till...

Han svarade bara "Okej?"

Ush vad sånt här är jobbigt att göra men jag måste lyssna på mina paja varningsklockor fast han inte gjort något fel och vi haft supertrevligt tillsammans :cry:.

Vet inte om det va rätt beslut :(.
Jag tror du har gjort helt rätt med din beskrivning av honom. Han låter otäck tycker jag. Ögonen och "det dolda" kroppspråket säger mycket! Kan tillägga hade samma vibbar med mitt ex, han va också över-sexuell, och jag tyckte han hade otäcka ögon när vi träffades, men vi hade sjukt mycket kemi och jag knuffade bort min magkänsla- vilket jag inte borda ha gjort! Det slutade otroligt illa, och jag märker jag nu som följd av det förhållandet har major trust issues och taggarna utåt med killar (även när jag träffar någon vettig!):( Nu får jag sota för det valet. Så lita på dig själv

Jag är yrkesmässigt extremt noga med språk och ord, och tämligen arkaisk i mitt uttryckssätt. Tror det är för att dels bli tagen på allvar, dels för att jag avskyr att få slarviga jobbmail, så jag tar i åt andra hållet. Ingen hade nappat på min inbjudan, men det blev en mycket lyckad fest;), jag försöker lära mig att skriva lite mer avslappnat (liiiiiite) även utanför buke.

Är vi språksystrar? :cautious: Det är faktiskt tack vare Buke jag inte låter som en byråkrat från 1800-talet oavsett vad jag skriver... :D

För någon månad sedan skrev jag in mig på Mazily, som marknadsför sig som en sida för de som gillar kultur etc. Jag har aldrig på någon dejtingsida eller app sett så många profiler som jag gillar. Här finns massor av män som jag tänker skulle kunna vara intressanta för mig.
Under den tiden har jag fått två meddelande på sidan. Ett från en gubbe 30 år äldre. Han är säkert jättetrevlig men tyvärr är jag inte attraherad av män i 70-årsåldern. samt ett meddelande från en man som gillar SD står det på hans sida och som känns som en person jag inte passar med alls.
Samtidigt har jag mailat ca tio personer. Det är personer där jag tycker att jag kan passa in i det som de söker. Av de tio personerna är det bara en som har svarat och det var ett väldigt kort mail som inte var inbjudande till mer konversation.
Samtidigt ser jag att alla har läst det jag skickat.
Men fördelen är att jag sluppit några sexmejl eller liknande här. Men det är bara så tråkigt att det är så tyst. Jag känner mig helst osynlig liksom....
Mazily är så tråkigt!! Jag mailar med flera, får några svar, sedan slutar de svara, så är det inte på andra sidor. Och sedan ser en hur de skriver statusuppdateringar om att det inte finns några intressanta kvinnor på sidan. Men jag håller med, så många snygga män är det svårt att hitta på samma ställe !

För någon månad sedan skrev jag in mig på Mazily, som marknadsför sig som en sida för de som gillar kultur etc.
Hur kan jag ha missat detta?! *kulturvårdaren ger sig ut på Google-fu uppdrag*
---
Fick ett sms igår där en kille bad om ursäkt för att han inte kunde ses på kvällen för en drink.. Jag: :crazy::confused: Innan jag kom på att detta var en snubbe jag träffade förra sommaren som hörde av sig för ungefär två månader sedan om att ses på en drink. Ni förstår hur pepp jag var på detta med tanke på att det tog säkert tio minuter innan jag förstod vad han snackade om:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar