Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst är det lite skönt att veta att man inte är helt ensam i sitt elände i alla fall :p En vän till mig är likadan, hon träffade en kille i början av året och var så himla förälskad i honom. Men hon sa hela tiden att hon bara väntade på att det där messet ska komma, där han skriver typ "Du, jag har tänkt på oss.." Jag sa att hon inte borde tänka så utan bara njuta just nu, och vem vet, kanske blir det jättebra? :) Men hon hade rätt. Det gick två månader sen bröt han, och hon var otröstlig.

Just nu vågar jag inte hoppas alls på denna karl. Han får mig att känna alldeles för mycket, alldeles för tidigt, för att det här ska sluta bra. Men jag kommer fortsätta träffa honom och jag vet i alla fall att jag kommer landa mjukt i mina vänners famn när han dumpar mig :love:

:p

Jag tar hellre risken att få ont om det tar slut än att inte känna något alls. Jag tänker också fortsätta tro gott om folk (tills jag ev ser att det var fel). Inte på ett naivt eller blåögt sätt men att för mig har det att göra med hur jag vill att världen ska vara :)

Sedan finns det lyckliga slut också, se på mig och särbon. Vi är ju fortfarande tillsammans, har överlevt att vara det :p och jag tror ingen av oss har planer på att göra slut just nu iaf :D

Dagens gulligaste:
(Ja, även om jag egentligen tycker det är fel att ljuga är en 18 åring i allmänhet förlåten + detta var ju just ganska gulligt)
Matchade med en 18 årig kille tidigare ikväll. Han såg riktigt bra ut faktiskt, men var ju som sagt bara 18 år... Han tog första kontakten. Hade från min sida aldrig några seriösa avsikter med det - men hade samtidigt inget bättre för mig, så varför inte snacka med honom när han ändå verkade rätt trevlig?
(Vi hade snackat kanske 30 min innan detta och vi hade bl.a. berättat lite om våra intressen och jobb/skola). Enligt appen bodde han i en bondhåla på landsbygden (ej Sthlm). Men efter att jag sagt att jag bodde i en villaförort till Sthlm påstod han att han också bodde i en dito (fast inte samma som mig. Han verkade överlag se mig lite som någon "rik överklasstjej med egen ponny som lever på pappas pengar"-typ....). Jag förstod dock direkt att han ljög - då bl.a. flera av hans bilder var fotade i de delar av *bonnhålan* jag varit i - men ville inte konfrontera honom med det så direkt "in your face" så konversationen såg ut som följande:
Han = H
Jag = J

H: Var bor du någonstans då?
J: I *förort*. Själv då? :)
H: Jag bor i *villaförort*
J: Men va? Bor inte du i *bonnhåla*? :eek: Det var ju därför jag swipade höger - för alla människor jag träffat i *bonnhåla* har varit så jätterara och trevliga - så då måste ju du också vara det! ;)
H: Vad gör ens en tjej från en villaförort till Sthlm ute i *bonnhåla*? Här finns väl ingenting som intresserar dig? -.-'
J: Det är precis det som finns! Bland annat så ligger min all-time favorit tävlingsplats i *bonnhåla*. Eran mack har världens bästa service och behöver man hjälp med något/inte hittar är det bara att fråga första bästa människa på gatan för alla svarar så snällt.
Har förövrigt varit i *bonnhåla* rätt många gånger - blir lika glad varje gång! :up:
(Och ovanstående är helt sant - inget fjäsk eller så!)
H: ................
H: Oj, jag måste sagt fel förut! Självklart bor jag i *bonnhåla* som står i profilen! :D
Och ja, vi brukar anstränga oss när det kommer stockholmare till byn...;)
J: Haha, jaha, på det visat alltså :p
H: Förresten tror jag mig ha sett både dig, din bil, ditt släp och din häst här hemma i *bonnhåla*. Din häst är jättesöt, men du är ännu sötare ;)

Alltså den där kollegan. Sjukt trevlig kille som gärna vill ses på en öl.
Jag är lite tveksam, dels för att jag inte tror han har riktig koll på vem jag är mer än att han känner igen mig till utseendet och dels för att om någon ser oss tillsammans i privata kläder så tar det fem minuter innan hela tågsverige vet om det :meh:

Alltså den där kollegan. Sjukt trevlig kille som gärna vill ses på en öl.
Jag är lite tveksam, dels för att jag inte tror han har riktig koll på vem jag är mer än att han känner igen mig till utseendet och dels för att om någon ser oss tillsammans i privata kläder så tar det fem minuter innan hela tågsverige vet om det :meh:

Hehe, stora delar av vår bransch visste om att vi blivit tillsammans någon månad efteråt. Det var en rätt stor konferens då och det hade tydligen skvallrats där (vi var alltså inte där själva :meh:).

Igår kväll fick jag plötsligt ett meddelande från en snubbe jag träffade och gick på promenad med för ett par månader sedan. Han var en lite underlig person och trotts att vi inte pratade så länge lyckades vi bråka ganska många gånger (han tyckte ex det bara var okej att han inte kunde ses, kunde inte jag blev han sur :cautious:).
I konversationen som följde igår hintade han ganska bra om att han borde komma hem till mig, jag kände mig lite lagom dryg (men jävligt stolt över mig själv) när jag meddelade att han i sådana fall får sova utanför dörren för jag tänker minsann inte kliva upp ur min varma säng för hans skull :D

Hehe, stora delar av vår bransch visste om att vi blivit tillsammans någon månad efteråt. Det var en rätt stor konferens då och det hade tydligen skvallrats där (vi var alltså inte där själva :meh:).

Jag tycker sånt är så himla drygt. Därför jag vill undvika folk från branschen.
Nu stöter jag dessutom på denna snubbe regelbundet så tänker att det kan bli lite obekvämt om vi skulle avsky varandra.

Jag tar hellre risken att få ont om det tar slut än att inte känna något alls. Jag tänker också fortsätta tro gott om folk (tills jag ev ser att det var fel). Inte på ett naivt eller blåögt sätt men att för mig har det att göra med hur jag vill att världen ska vara :)

Sedan finns det lyckliga slut också, se på mig och särbon. Vi är ju fortfarande tillsammans, har överlevt att vara det :p och jag tror ingen av oss har planer på att göra slut just nu iaf :D

Jag tror också gott om folk, absolut. Jag tror bara inte alltid att dom kommer bli kära i mig när jag vill det :D Eller så har dom lyckats såra mig utan att det egentligen varit meningen. Å då blir det ju hjärtekross för min del, oavsett hur fina människor det varit.

Dejten igår blev lite rörig (vi lyckades råka i luven på varandra lite) och med mycket alkohol i blodet sa jag väl vid något tillfälle att "jag är bara på min vakt" och menade väl gentemot både män i allmänhet, och honom. Sa att jag varit med om en del genom åren. I morse när vi låg och pratade sa han att "Du sa någonting igår om att du råkat på många svin?". Det var så han tolkat det, men jag sa bara kort att "Nej, det vill jag väl inte påstå. Men det har inte alltid slutat särskilt bra, och det är väl därför jag blivit försiktig".

Summa summarum av dejten - vi han med både fylletjafs och make up sex. Det kommer nog bli fart på den här relationen :angel:

Haha, alltså.. eftersom jag blivit helt torsk på den här senaste killen så har jag bestämt mig för att inte träffa några andra just nu. Våga satsa lite. Så jag skrev ett långt mess till han med kataloglyan och förklarade på ett väldigt varmt och diplomatiskt sätt att jag har börjat få känslor för någon annan, och att vi inte kan träffas mer. Jag bad om ursäkt för att det kommer så hastigt inpå vår nästa träff och att jag verkligen tycker om honom. Men att det inte känns rättvist att träffa dom båda samtidigt. Jag fick en fuck you emoji till svar :D

Så drömmig var killen med drömdejten :meh:

Haha, alltså.. eftersom jag blivit helt torsk på den här senaste killen så har jag bestämt mig för att inte träffa några andra just nu. Våga satsa lite. Så jag skrev ett långt mess till han med kataloglyan och förklarade på ett väldigt varmt och diplomatiskt sätt att jag har börjat få känslor för någon annan, och att vi inte kan träffas mer. Jag bad om ursäkt för att det kommer så hastigt inpå vår nästa träff och att jag verkligen tycker om honom. Men att det inte känns rättvist att träffa dom båda samtidigt. Jag fick en fuck you emoji till svar :D

Herregud så omoget :meh:

Jag trodde katalogkillen var samma?
Eller är den du har känslor för han som inte är så snygg?
Gaaah! Jag hänger inte med här :p

Jag trodde katalogkillen var samma?
Eller är den du har känslor för han som inte är så snygg?
Gaaah! Jag hänger inte med här :p

Då är vi två :D

Haha nej det är inte så lätt, det är ju knappt så jag hänger med själv :angel: Dom är tre. Katalogkillen med dom rosa pelargonerna och drömdejten, han som inte är så snygg men som jag hade så bra kemi med och som jag bröt ihop efter att jag träffat, och så är det då denna nya som jag blev så himla nervös efter att jag träffat första gången och hade en rörig (men sexig) andra dejt med igår :p Denna nya då.. när vi träffades första gången så tänkte jag bara "Jaha, där var han visst!" och plötsligt så bleknade alla andra i jämförelse :o

Han ringde mig på jobbet idag och vi pratade lite om oss, konstaterade att det verkligen är något här men att vi skulle ta det långsamt. Vi är dessutom ifrån varandra hela sommaren sen, men han sa att han ville att vi skulle försöka ha så mycket kontakt som möjligt. Så jag tänker att jag nog inte vill träffa andra just nu, utan våga se vart det här leder.

Alltså jag och min granne... Skulle lämna en grej hos honom, kom in precis. EN TIMME efter att jag gått dit. Vi kan verkligen inte bara ses snabbt. Men han flyttar efter sommaren så egentligen borde jag inte vilja försöka något.. Och nej, jag har inte lyckats luska ut om han är singel :(

Buke tycker jag ska träffa mjuka damer för hårda äventyr.

dRsDnQC.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar