Har fått "problem" eller vad man ska kalla det för.
För en stund sedan "råkade" en kille skriva till mig på en av mina sociala medier. Killen i fråga var parallell-klasskamrat med mig för typ 8 år sedan. Absolut jättetrevlig så, men dels har jag öht inte snackat med honom på 8 år (och knappt då ens!) och dels attraheras jag inte av honom. Men iaf, denne kille är (och var) väldigt blyg och "försiktig" av sig. Så nu då "råkade" han skriva "Hej" till mig. Direkt efter det "Oj, jag råkade skicka fel!". Jag svarade bara "Ingen fara, sådant som händer." och tänkte inte mer på det. Så efter typ 2 min kom ytterligare ett meddelande "Glad midsommar i efterskott förresten, och förlåt om jag störde!" och direkt efter, innan jag ens hann svara på det första kommer ett "Fin du var på bilden förresten!
" (hade lagt upp en ny profilbild just). Svarade bara "Nej, det är absolut ingen fara, och tack så mycket!
"
Jag vet inte hur väl det framgår i text, men iaf jag - som ändå känner till killen lite - förstod direkt att han inte "råkade" skriva något av det där. Och ungefär vad syftet med ovanstående var. Detta lär inte heller vara sista meddelandet jag får av honom i närtid.
Jag är som sagt öht inte intresserad av honom - än mindre med den där "osäkra" attityden -
Men, så nu en stund senare börjar jag känna - svarade jag inte honom lite "drygt" när han skrev? Lite kort i tonen? Jag tycker egentligen inte det för egen del, men om man ska tänka utifrån en "känslig person som dessutom verkar gilla mig" - perspektiv.
Och sen i nästa steg - om/när han skriver igen - hur ska jag då uttrycka mig? Bara fortsätta att lite halvt "spela med" och sådär med ungefär ovanstående ton? Det spontana som dök upp i mitt huvud var att "spela med öppna kort" och bara rakt ut säga "jag förstår att du är intresserad av mig, men jag är tyvärr inte detsamma. Hejdå". Men det förstår jag ju direkt att jag inte kan säga, det skulle ju kunna sluta hur som helst.