Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu en anledning till att inte skriva med folk födda på 2000-talet:
(Nej, det var naturligtvis inget seriöst med denna person, men hade inget bättre för mig)
*Blablabla...Prat i ca. 20 min*
H: "Du är längre än mig i klackskor - och jag gillar inte tjejer som är det."
J: "Jag använder inte klackskor."
H: "Det spelar ingen roll, du är fortfarande längre än mig i klackskor och jag gillar inte det."
J: "Min längd står klart och tydligt i profilen, varför swipade du då höger på mig?"
H: *Inga flera svar*

Jag är inte singel längre :banana: kollegan och jag har sagt att vi bara vill ha varandra. Han fick träffa min bästa kompis häromdagen som tyckte att han var en "keeper". Allt går egentligen jättesnabbt, men känns det bra ser jag liksom ingen anledning att vänta med saker och ting bara för att och vi är väldigt lika på så sätt :)

Men åh vad härligt! :love: All lycka till er! :heart

Tack! :) (Att det ändå finns en del hjärnspöken med är en annan historia som jag försöker bortse från just nu)

Jag förstår dig. Förhoppningsvis kommer du känna dig tryggare och tryggare med tiden så att hjärnspökena tillslut försvinner :) Jag tycker att det är bra att du försöker strunta i dom!

Min dejt hör av sig minst tre gånger om dagen och i torsdags skrev han: "Jag saknar typ dig. Är det ens rimligt?"' Ändå sitter jag här och tänker att han nog inte gillar mig. Men jag bortser från dom dumma tankarna också.

Heja oss! :bump:

Jag förstår dig. Förhoppningsvis kommer du känna dig tryggare och tryggare med tiden så att hjärnspökena tillslut försvinner :) Jag tycker att det är bra att du försöker strunta i dom!

Min dejt hör av sig minst tre gånger om dagen och i torsdags skrev han: "Jag saknar typ dig. Är det ens rimligt?"' Ändå sitter jag här och tänker att han nog inte gillar mig. Men jag bortser från dom dumma tankarna också.

Heja oss! :bump:
Det där lät ju lovande om han redan känner att han saknar dig, så då gillar han nog absolut dig ;)

Det är väl jättevanligt med hjärnspöken? Mina är fortfarande aktiva. Det slog mig igår varför de är så envisa. Men eftersom jag inte kan ändra på något så får jag lära mig hantera det. Att ignorera det är ett sätt.
Jo så är det ju, det är tidigare dåliga erfarenheter som spökar för min del, även om han gör allt han "ska" för att motbevisa, men jag tror som @Singoalla skrev att med tiden känner jag mig nog tryggare och då kan släppa det.

Jo så är det ju, det är tidigare dåliga erfarenheter som spökar för min del, även om han gör allt han "ska" för att motbevisa, men jag tror som @Singoalla skrev att med tiden känner jag mig nog tryggare och då kan släppa det.
Det är samma här, multiplicerat ett antal gånger dessutom ända sedan födseln. Och det skulle vara orimligt att försöka motbevisa något eftersom det inte går.

Har fått "problem" eller vad man ska kalla det för.
För en stund sedan "råkade" en kille skriva till mig på en av mina sociala medier. Killen i fråga var parallell-klasskamrat med mig för typ 8 år sedan. Absolut jättetrevlig så, men dels har jag öht inte snackat med honom på 8 år (och knappt då ens!) och dels attraheras jag inte av honom. Men iaf, denne kille är (och var) väldigt blyg och "försiktig" av sig. Så nu då "råkade" han skriva "Hej" till mig. Direkt efter det "Oj, jag råkade skicka fel!". Jag svarade bara "Ingen fara, sådant som händer." och tänkte inte mer på det. Så efter typ 2 min kom ytterligare ett meddelande "Glad midsommar i efterskott förresten, och förlåt om jag störde!" och direkt efter, innan jag ens hann svara på det första kommer ett "Fin du var på bilden förresten! :o" (hade lagt upp en ny profilbild just). Svarade bara "Nej, det är absolut ingen fara, och tack så mycket! :)"

Jag vet inte hur väl det framgår i text, men iaf jag - som ändå känner till killen lite - förstod direkt att han inte "råkade" skriva något av det där. Och ungefär vad syftet med ovanstående var. Detta lär inte heller vara sista meddelandet jag får av honom i närtid.

Jag är som sagt öht inte intresserad av honom - än mindre med den där "osäkra" attityden -

Men, så nu en stund senare börjar jag känna - svarade jag inte honom lite "drygt" när han skrev? Lite kort i tonen? Jag tycker egentligen inte det för egen del, men om man ska tänka utifrån en "känslig person som dessutom verkar gilla mig" - perspektiv.
Och sen i nästa steg - om/när han skriver igen - hur ska jag då uttrycka mig? Bara fortsätta att lite halvt "spela med" och sådär med ungefär ovanstående ton? Det spontana som dök upp i mitt huvud var att "spela med öppna kort" och bara rakt ut säga "jag förstår att du är intresserad av mig, men jag är tyvärr inte detsamma. Hejdå". Men det förstår jag ju direkt att jag inte kan säga, det skulle ju kunna sluta hur som helst.

Och sen i nästa steg - om/när han skriver igen - hur ska jag då uttrycka mig? Bara fortsätta att lite halvt "spela med" och sådär med ungefär ovanstående ton? Det spontana som dök upp i mitt huvud var att "spela med öppna kort" och bara rakt ut säga "jag förstår att du är intresserad av mig, men jag är tyvärr inte detsamma. Hejdå". Men det förstår jag ju direkt att jag inte kan säga, det skulle ju kunna sluta hur som helst.
Varför skulle du inte kunna skriva precis just så?

(Hade jag hamnat i en sådan situation hade jag nog skrivit "Skärp dig, du råkade inte skriva men när du håller på sådär blir det väldigt ointressant att öht ha kontakt med dig." Sedan om det hade uppfattats som otrevligt eller inte hade jag struntat fullständigt i)

För en stund sedan "råkade" en kille skriva till mig på en av mina sociala medier. Killen i fråga var parallell-klasskamrat med mig för typ 8 år sedan. Absolut jättetrevlig så, men dels har jag öht inte snackat med honom på 8 år (och knappt då ens!) och dels attraheras jag inte av honom. Men iaf, denne kille är (och var) väldigt blyg och "försiktig" av sig. Så nu då "råkade" han skriva "Hej" till mig. Direkt efter det "Oj, jag råkade skicka fel!". Jag svarade bara "Ingen fara, sådant som händer." och tänkte inte mer på det. Så efter typ 2 min kom ytterligare ett meddelande "Glad midsommar i efterskott förresten, och förlåt om jag störde!" och direkt efter, innan jag ens hann svara på det första kommer ett "Fin du var på bilden förresten! :o" (hade lagt upp en ny profilbild just). Svarade bara "Nej, det är absolut ingen fara, och tack så mycket! :)"

Jag vet inte hur väl det framgår i text, men iaf jag - som ändå känner till killen lite - förstod direkt att han inte "råkade" skriva något av det där. Och ungefär vad syftet med ovanstående var. Detta lär inte heller vara sista meddelandet jag får av honom i närtid.

Jag är som sagt öht inte intresserad av honom - än mindre med den där "osäkra" attityden -

Men, så nu en stund senare börjar jag känna - svarade jag inte honom lite "drygt" när han skrev? Lite kort i tonen? Jag tycker egentligen inte det för egen del, men om man ska tänka utifrån en "känslig person som dessutom verkar gilla mig" - perspektiv.
Jag hade kunnat svara som du gjort och ser inget fel i det. Spelar det någon roll om han uppfattar dig som dryg när du ändå inte är intresserad?

Vad du ska skriva i nästa läge beror ju lite på hur nästa kontakt är utformad. Vill du inte ha kontakt alls bör du så klart meddela det när han försöker igen. Så klart och tydligt som möjligt!

När sånt hänt mig och jag inte varit intresserad har jag bara slutat svara. Frågar personen varför jag inte svarar säger jag "Jag är inte intresserad" - men jag skulle nog inte göra det om jag inte fick frågan. Känns liksom inte nödvändigt, de flesta fattar grejen. Det är en annan sak om det är någon man dejtat i nutid såklart, men när någon från ens förflutna dyker upp och man inte är intresserad tycker jag man bara kan ignorera faktiskt.

Jag fick ett meddelande från en kille i natt, en kille jag hånglat med ett par gånger på krogen. Hans meddelande gick att tolka som att han ville ses, och då ses som något mer än bara vänner. Jag valde att svara såhär:
Hej!
Valde att inte svara på detta i natt eftersom jag druckit en öl. Eller två..
Vi skulle säkert kunna hitta på någonting i sommar om våra scheman matchar, men jag vill vara tydlig med att det i sådana fall endast är som vänner. Jag vet inte om du tänkt det som något annat, men jag vill bara vara tydlig med det från början.

Det tyckte jag kändes lagom neutralt utan att "såga honom vid fotknölarna" så att säga.

Varför skulle du inte kunna skriva precis just så?

(Hade jag hamnat i en sådan situation hade jag nog skrivit "Skärp dig, du råkade inte skriva men när du håller på sådär blir det väldigt ointressant att öht ha kontakt med dig." Sedan om det hade uppfattats som otrevligt eller inte hade jag struntat fullständigt i)
Varför skulle du skriva ett svar med så oförskämd stil? Varför inte vara trevlig??

Jag hade kunnat svara som du gjort och ser inget fel i det. Spelar det någon roll om han uppfattar dig som dryg när du ändå inte är intresserad?

Vad du ska skriva i nästa läge beror ju lite på hur nästa kontakt är utformad. Vill du inte ha kontakt alls bör du så klart meddela det när han försöker igen. Så klart och tydligt som möjligt!

Vill inte uppfattas som otrevlig/vill inte att det ska kunna misstolkas å det negativa. Men tror bara att det är jag som överanalyserat det lite kanske....

Jag håller med. Varför ska man vara otrevlig? Killen har nog ansträngt sig för att våga ta kontakt och att vara taskig mot honom tjänar inget till. Klarar man inte av att säga "tack, men nej tack" på ett hyggligt sätt är det bättre att hålla klaffen.
Jag gissar att @Red_Chili Skulle bli provocerad av hans lögn att han skickade Hej till fel person. Jag blir provocerad av lögner, men skulle nog inte ta i så iaf, men kan mycket väl förstå beteendet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar