Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för svaren på mitt inlägg några sidor bakåt :) . Jag kanske skulle förtydliga lite att jag inte har några problem med att ta initiativet själv, jag är inte mycket för de gamla könsrollerna alls och har somsagt tidigare varit intiativtagande då jag uppfattat det som att killar varit intresserade, det som tog hårdast var dock den gången när killen jag verkligen gillade uppenbart visat intresse tillbaks helt offentligt bland våra kompisar men inte gjorde något för att ta det vidare, ja var då 100 på att han var intresserad men inte vågade och sen totaldissade mig brutalt för att bli tillsammans med en så mycket snyggare tjej! Det gjorde att jag tappade suget eftersom jag fått nej de gånger jag tagit mod till mig och har from nu eg tänkt att den som vill ha mig på seriöst riktigt får visa det också, lite barnsligt jag vet. Men så dök denna kille upp, och så många gånger man fått höra "Behöver du fundera på om han är intresserad så är han inte det", men det kan också vara så att det är osäkerhet även om varningsklockorna ringer.

Uppenbarligen har jag svårt att läsa killar pga av min mindre mindre erfarenhet och det jag tänkte var om några av er hade erfarenhet av hur det varit för er, hur har killen betett sig när han faktisk varit riktigt intresserad på riktigt och inte bara "lekt" som det visat sig för att han vill ha ett tidsfördriv tills något bättre dyker upp, återigen så vet jag att det individuellt, omöjligt att svara angående denna killen innan jag tagit initiativ, det jag mer undrar är hur era erfarenheter/tankar ser ut ang det :)

Senast ändrad:
Be honom fara och flyga dit pepparn växer?
Gjort det, mitt påpekande att jag inte var intresserad av att träffas följdes nämligen av: "Jag tycker att du ska det! Skicka bild nu på kik!"

En dumjävel som tror att det ger framgång? :banghead: :yuck:
O_o Jävligt uruselt sätt att försöka sig på negging? Inte för att "bra" negging är mycket bättre men...
Tanken slog mig, men det var nog det sämsta försöket hittills i såna fall. Ordagrant var det liksom: Oneliner (står i profilen att jag raderar onliners som inledning) skall det bli: träna! 165 och XX kg? Herregud...

Å andra sidan känns ju det andra puckot som skrev: "Kvinnor ska inte vara smala, bara hundar jagar ben." bara marginellt bättre. :banghead:

Och man vet att det är sommar och fint väder när "alla" börjar fråga om man är/varit ute och solat. Jag HATAR sola och dessutom ger dig mig såna där grabbiga höhö-vibbar.

Tack så mycket...
Ja jag har börjat undra vad jag gör om alla andra får så mkt mail och så många män som är intresserade. Speciellt när folk pratar om att "kvinnor kan ju bara välja, det handlar bara om att inte ha så höga krav."
Jag har fått många mails, men tyckte inte det va ett dugg roligare för det. Typ 50 % har inte ens läst presentationen och 90 % är typ totalt värdelösa OCH tråkiga! och dom sista 10 % allmänt ointressanta..... Alla jag gillade fick jag ta kontakt med själv. Faktiskt inte fått något ut av någon av dom som skrev till mig först.

Hade precis världens stelaste diskussion med mitt ex :p Jag tänkte att jag skulle plocka upp vår hund hos honom på onsdag morgon när dom har rest iväg i ottan.

- Kan jag inte få din extranyckel då, så kan jag bara plocka upp honom senare på morgonen?
- Alltså.. jag har inte den. Eller alltså den finns ju men det är inte jag som har den just nu.
- Jaha! Okej, ja ja! Jag fattar!
- Kan vi inte bara åka förbi dig när vi sticker då och lämna honom?
- Alltså, jag kommer nog inte sova hemma på tisdag. Eller jag vet inte.. men jag tror inte det!
- Jaha! Okej, jag fattar!

:p

Tack så mycket...
Ja jag har börjat undra vad jag gör om alla andra får så mkt mail och så många män som är intresserade. Speciellt när folk pratar om att "kvinnor kan ju bara välja, det handlar bara om att inte ha så höga krav."

Det är en trevlig presentation, men lite...opersonlig? Jag tror du behöver spetsa till den lite, skriver längre när jag fått tillbaka min högerarm från SPÖKDJURET.

Dejtingtråden- jag behöver er hjälp.

Jag är lite deppig idag. Tror det är för att jag fyller år i morgon ( 41) Jag har egentligen ingen åldersångest men det kändes så tydligt idag att det typ nu börjar bli för sent för att skaffa barn och familj. Och då blev jag lite ledsen.

Men jag ska försöka att vara konstruktiv istället för att deppa ner mig.

Så- om alla andra tjejer får så mkt mail och uppmärksamhet på dejtingsidor/ facebookgrupper så undrar jag vad jag gör för fel eftersom jag inte får det. Sen blir ju inte män kära i mig i verkliga livet heller men nu börjar vi med dejtingsidorna.

Så nu undrar jag vad som jag borde ändra på i min presentation. Jag vill ju samtidigt att den ska visa vem jag är för att attrahera rätt personer.

Vill du titta på stjärnorna med mig?
Realistisk dagdrömmare brukar jag kalla mig om någon ber mig att beskriva mig själv. Jag är 40 år gammal och bor några mil utanför Sthlm.

Jag söker dig som liksom mig har en positiv och nyfiken inställning till livet, självständig och tycker att man i en relation vill ge varandra utrymme för sina egna fritidsintressen.

Jag spenderar gärna min fritid med musik, är musiknörd och gillar att sjunga i kör, samt spela piano och gitarr. Förutom det gillar jag hästar, bågskytte, titta på Simpsons, och virka och sticka.

I framtiden skulle jag gärna bo på landet men nära en större stad. Jag vill gärna träffa dig som kan tänka dig barn och husdjur.

Och så har jag en bild till det.

Ibland får jag svar men då är det personer som jag känner inte alls matchar mig.

Antingen är det ”snälla killar” dvs killar som vill att jag ska ta hand om dom och som är passiva och för bittra enligt mig.

Eller så är det personer som är för grabbiga för min smak dvs värderingarna. De tycker att ”feminism och politik är skit.”

Jag tar ofta kontakt själv. Brukar skriva att jag gillar personens profil och skriva någon kommentar till det som han skrivit i sin presentation. Men jag får oftast inte svar.

Vad ska jag göra annorlunda? Jag vill attrahera trevliga positiva män med lite sjuk humor. :D

Ett av problemen är nog att vettiga män är jäkligt sällsynta. (Åh så underbart peppande jag låter...) Men sedan tänker jag också att det kan vara läge att korta ner texten lite? Tex skulle du istället för att skriva ganska specifikt om intressen kunna skriva:
"Jag spenderar gärna min fritid med musik, är en musiknörd som dessutom gillar hästar och flertalet andra hobbys."

Genom att skriva så hade kanske fler blivit nyfikna? Lite mer "Åh, undrar på vilket sätt hon håller på med musik! Och vilka är hennes andra intressen?!". Ge dem något att nappa på, men inte allt på en gång så att personerna slutar vara nyfikna på dig. På så sätt blir det nog också lättare för någon att komma på vad de ska skriva när de försöker ta kontakt.

Jag ser ofta här att det nämns att vettiga män är sällsynta och liknande. Är det då menat som en förlängning av att vettiga människor är sällsynta eller att det är mer ovanligt just med vettiga män?

Jag ser ofta här att det nämns att vettiga män är sällsynta och liknande. Är det då menat som en förlängning av att vettiga människor är sällsynta eller att det är mer ovanligt just med vettiga män?
Jag själv upplever (tyvärr!) att det är mycket vanligare med tex usel människosyn bland män än bland kvinnor. Dessutom medför den typiska "mansrollen" en mängd beteenden som jag inte kan koppla ihop med att vara vettig. Att hitta en man som har koll på sådant och försöker undvika allt det negativa (en miljard exempel nämns ju här i tråden), det är åtminstone för mig väldigt svårt.

Ska det dessutom hittas en vettig man på internet som är singel, attraktiv, bor på lagom avstånd från en själv och som det går att ha bra kommunikation med...

Jag själv upplever (tyvärr!) att det är mycket vanligare med tex usel människosyn bland män än bland kvinnor. Dessutom medför den typiska "mansrollen" en mängd beteenden som jag inte kan koppla ihop med att vara vettig. Att hitta en man som har koll på sådant och försöker undvika allt det negativa (en miljard exempel nämns ju här i tråden), det är åtminstone för mig väldigt svårt.

Ska det dessutom hittas en vettig man på internet som är singel, attraktiv, bor på lagom avstånd från en själv och som det går att ha bra kommunikation med...

Jag har aldrig förhållt mig till personer som medlemmar av en grupp med vissa bestämda egenskaper utan alltid som individer. Därför blir det för mig rätt främmande att omnämna saker som som att män är si eller så, det är ändå en individ jag kommer inleda eller hålla en relation med, inte män som grupp.

Jag har aldrig förhållt mig till personer som medlemmar av en grupp med vissa bestämda egenskaper utan alltid som individer. Därför blir det för mig rätt främmande att omnämna saker som som att män är si eller så, det är ändå en individ jag kommer inleda eller hålla en relation med, inte män som grupp.
Jag har dock inte sagt att män ÄR si eller så, men att påstå att könsroller och normer inte alls påverkar varken en själv eller människorna i ens omgivning... det tror jag inte att gynnar någon. Tvärt om tror jag det är viktigt att se sådant för att därefter kunna jobba för att förbättra läget.

Jag har dock inte sagt att män ÄR si eller så, men att påstå att könsroller och normer inte alls påverkar varken en själv eller människorna i ens omgivning... det tror jag inte att gynnar någon. Tvärt om tror jag det är viktigt att se sådant för att därefter kunna jobba för att förbättra läget.
Att könsroller och normer påverkar en själv och många andra är fakta. Dock är den man kan påverka mest och effektivast en själv. Utöver att det är där jag kan påverka mest så ser jag det även som min plikt mot mig själv, andra kvinnor och mänskligheten att motverka just hur jag låter normer påverka mig i min vardag.

Jag försöker att förändra världen genom mitt eget agerande snarare än att peka på att normer skapar problem. Normerna skapar problem och det är inget fel i sig att påpeka det men man gör inte heller någon en tjänst genom att fastna i en passiv situation där man hävdar att normer hela tiden hindrar en. Det finns normer som hindrar en och är direkt problematiska och normer som man själv låter hindra en där man kan förändra sitt eget beteende.

Det är viktigt att jobba mot att normer får motarbeta och hindra människors utveckling som personer, där är det en del att påpeka när detta sker. Ännu mer viktigt är att se till att man själv kan leva på ett sätt som man själv vill och det är här jag känner att många kvinnor stoppar sig själva innan normerna ens hinner göra det.

Men du, varför måste du ta paus? :) Om det inte är dåliga känslor såklart, är det inte bättre att hantera ångesten?

Det är positiva känslor för personen, men tyvärr ger de även mig ångest.

Sedan är det något med honom jag inte kan sätta fingret på. Har svårt att sätta honom i ett fack. Han är som en mix av fuckboy och någon seriös. Får känslan av att han inte är genuin i det han säger för han säger så mycket bra och fina saker. Sedan bor han väldigt flott och är pedant. Hans lägenhet kändes det inte som någon bodde i. Va liksom inga grejer någonstans och inget ynka dammkorn. Skumt tycker jag.

Eller så sitter det bara i min skalle.

Att könsroller och normer påverkar en själv och många andra är fakta. Dock är den man kan påverka mest och effektivast en själv. Utöver att det är där jag kan påverka mest så ser jag det även som min plikt mot mig själv, andra kvinnor och mänskligheten att motverka just hur jag låter normer påverka mig i min vardag.

Jag försöker att förändra världen genom mitt eget agerande snarare än att peka på att normer skapar problem. Normerna skapar problem och det är inget fel i sig att påpeka det men man gör inte heller någon en tjänst genom att fastna i en passiv situation där man hävdar att normer hela tiden hindrar en. Det finns normer som hindrar en och är direkt problematiska och normer som man själv låter hindra en där man kan förändra sitt eget beteende.

Det är viktigt att jobba mot att normer får motarbeta och hindra människors utveckling som personer, där är det en del att påpeka när detta sker. Ännu mer viktigt är att se till att man själv kan leva på ett sätt som man själv vill och det är här jag känner att många kvinnor stoppar sig själva innan normerna ens hinner göra det.
Min fetning.
Är det någon i tråden som gjort det du påstår?

Min fetning.
Är det någon i tråden som gjort det du påstår?
Det är ingen som kommer säga så men det betyder inte att fokus är mer på detta än på självförändring, man behöver inte ens vara medveten om att man gör detta. Om du tar exemplet med vad som får kvinnor att inte ta initiativet så kan man påstå att det är något utav normer, att man inte vågar eller en kombination av båda. Troligtvis är det en kombination men det som främst och mest direkt hindrar är nog även just att det är svårt och jobbigt. Som person är det dock lättare att hantera just att man är lite feg och inte vill göra det svåra genom att peka på att normer är det som hindrar en. Alternativet är en viss del av självanalys där man kommer fram till att man just saknar modet.

Att inse att man hindrar sig själv och att det är upp till en själv att ta tag i det hela är inte alltid en helt trevlig erfarenhet, då kan det vara enklare att falla tillbaka på just normer. Jag påstår inte att detta alltid är fallet för alla personer eller att normer aldrig faktiskt skapar problem men det är även ett högst mänskligt beteende att just externalisera och förflytta ansvaret från en själv till någon/något annan/annat.

Det är positiva känslor för personen, men tyvärr ger de även mig ångest.

Sedan är det något med honom jag inte kan sätta fingret på. Har svårt att sätta honom i ett fack. Han är som en mix av fuckboy och någon seriös. Får känslan av att han inte är genuin i det han säger för han säger så mycket bra och fina saker. Sedan bor han väldigt flott och är pedant. Hans lägenhet kändes det inte som någon bodde i. Va liksom inga grejer någonstans och inget ynka dammkorn. Skumt tycker jag.

Eller så sitter det bara i min skalle.
Känns det inte rätt skulle jag bryta. Varför utsätta sig för obehaget du känner "baraföratt"? Nog måste det finnas bättre träffar där du slipper fundera på det.
Att känna att man inte klickar är en sak, att känna obehag är nåt helt annat.

Det är ingen som kommer säga så men det betyder inte att fokus är mer på detta än på självförändring, man behöver inte ens vara medveten om att man gör detta. Om du tar exemplet med vad som får kvinnor att inte ta initiativet så kan man påstå att det är något utav normer, att man inte vågar eller en kombination av båda. Troligtvis är det en kombination men det som främst och mest direkt hindrar är nog även just att det är svårt och jobbigt. Som person är det dock lättare att hantera just att man är lite feg och inte vill göra det svåra genom att peka på att normer är det som hindrar en. Alternativet är en viss del av självanalys där man kommer fram till att man just saknar modet.

Att inse att man hindrar sig själv och att det är upp till en själv att ta tag i det hela är inte alltid en helt trevlig erfarenhet, då kan det vara enklare att falla tillbaka på just normer. Jag påstår inte att detta alltid är fallet för alla personer eller att normer aldrig faktiskt skapar problem men det är även ett högst mänskligt beteende att just externalisera och förflytta ansvaret från en själv till någon/något annan/annat.
Jag behöver inte undervisas i ämnet, jag ställde en fråga, men fick inget svar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 372
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar