Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan självklart inte tala för alla kvinnor. Vad menar du i för sammanhang att du aldrig får förslag eller blir kontaktad? Även på onlinesidor och liknande?
I verkliga livet är det aldrig någon som är intresserad nej. På dejtingsidor är det folk som tar kontakt ibland men det är inte några vettiga förslag. Alla gånger det hänt något på relationsfronten är det jag som tagit initiativ.

Jag är över 40 år gammal och har aldrig varit med om att en man sagt att han är kär i mig
Mitt ex som jag var med i ett år sa tex till mig att han " nöjde sig med mig då han inte kunde få någon bättre och att han aldrig varit kär eller attraherad av mig ".

Jag tycker det är lite konstigt då jag Har en hel del vänner, träffar mkt nya människor etc. Men senaste året har jag tänkt mkt på detta och börjat tänka att män blir inte kära eller attraherade av mig automatiskt. Jag måste ta alla initiativ själv.

Senast ändrad:
Normer är en del i det hela men knappast den största delen i praktiken. Den största delen är att vi kvinnor faktiskt inte behöver.

Ptja, behöver och behöver. Om jag enbart var ute efter att dejta eller ligga med vem som helst så hade jag nog inte behövt ta några initiativ, nej. Då hade jag kunnat ligga med dom som raggar på mig på krogen och dejta dom som bjuder ut mig på Tinder. Men nu funkar det ju inte så att "any man will do", och att dom som jag själv blir intresserade av ska ta initiativ är absolut ingen garanti. Jag brukar få kämpa en hel del för att fånga intresset hos dom som har lyckats fånga mitt.

Träffade bdsm-killen både fredag och lördag kväll. Har tyvärr fått lite känslor och har ångest av det. Jag vill inte ha känslor för då mår jag bara skit.
Han säger att han letar efter en relation och att vi dejtar (dvs inte bara kk). Jag tror inte jag fixar varken dejting eller kk. Måste nog ta en paus från allt detta.

Men du, varför måste du ta paus? :) Om det inte är dåliga känslor såklart, är det inte bättre att hantera ångesten?

Dejtingtråden- jag behöver er hjälp.

Jag är lite deppig idag. Tror det är för att jag fyller år i morgon ( 41) Jag har egentligen ingen åldersångest men det kändes så tydligt idag att det typ nu börjar bli för sent för att skaffa barn och familj. Och då blev jag lite ledsen.

Men jag ska försöka att vara konstruktiv istället för att deppa ner mig.

Så- om alla andra tjejer får så mkt mail och uppmärksamhet på dejtingsidor/ facebookgrupper så undrar jag vad jag gör för fel eftersom jag inte får det. Sen blir ju inte män kära i mig i verkliga livet heller men nu börjar vi med dejtingsidorna.

Så nu undrar jag vad som jag borde ändra på i min presentation. Jag vill ju samtidigt att den ska visa vem jag är för att attrahera rätt personer.

Vill du titta på stjärnorna med mig?
Realistisk dagdrömmare brukar jag kalla mig om någon ber mig att beskriva mig själv. Jag är 40 år gammal och bor några mil utanför Sthlm.

Jag söker dig som liksom mig har en positiv och nyfiken inställning till livet, självständig och tycker att man i en relation vill ge varandra utrymme för sina egna fritidsintressen.

Jag spenderar gärna min fritid med musik, är musiknörd och gillar att sjunga i kör, samt spela piano och gitarr. Förutom det gillar jag hästar, bågskytte, titta på Simpsons, och virka och sticka.

I framtiden skulle jag gärna bo på landet men nära en större stad. Jag vill gärna träffa dig som kan tänka dig barn och husdjur.

Och så har jag en bild till det.

Ibland får jag svar men då är det personer som jag känner inte alls matchar mig.

Antingen är det ”snälla killar” dvs killar som vill att jag ska ta hand om dom och som är passiva och för bittra enligt mig.

Eller så är det personer som är för grabbiga för min smak dvs värderingarna. De tycker att ”feminism och politik är skit.”

Jag tar ofta kontakt själv. Brukar skriva att jag gillar personens profil och skriva någon kommentar till det som han skrivit i sin presentation. Men jag får oftast inte svar.

Vad ska jag göra annorlunda? Jag vill attrahera trevliga positiva män med lite sjuk humor. :D

@stjarnhimmel Jag är 36 (sen igår), har tidigare haft lätt att träffa killar men nu hör ingen (eller i alla fall väldigt få) av sig. Hände typ på dagen när jag fyllde 30. Eller lätt och lätt förresten. Då hörde killar av sig som bara ville ligga, nu får jag inte ens dem. Föredrar faktiskt detta framför att bli besviken på att vi har olika mål med träffen..

Det här med att alla tjejer får mkt mail är för mig ett skämt. Så det är inte ovanligt. Det är bara det att vi inte skriver om det. För det är inte så enkelt att sätta ner det i skrift för mig heller.

Jag tycker att det är en fin presentation du har. Hoppas för männens skull att någon har turen få träffa dig... Hellre snart än senare!

@stjarnhimmel Jag är 36 (sen igår), har tidigare haft lätt att träffa killar men nu hör ingen (eller i alla fall väldigt få) av sig. Hände typ på dagen när jag fyllde 30. Eller lätt och lätt förresten. Då hörde killar av sig som bara ville ligga, nu får jag inte ens dem. Föredrar faktiskt detta framför att bli besviken på att vi har olika mål med träffen..

Det här med att alla tjejer får mkt mail är för mig ett skämt. Så det är inte ovanligt. Det är bara det att vi inte skriver om det. För det är inte så enkelt att sätta ner det i skrift för mig heller.

Jag tycker att det är en fin presentation du har. Hoppas för männens skull att någon har turen få träffa dig... Hellre snart än senare!
Tack så mycket...
Ja jag har börjat undra vad jag gör om alla andra får så mkt mail och så många män som är intresserade. Speciellt när folk pratar om att "kvinnor kan ju bara välja, det handlar bara om att inte ha så höga krav."

Tack så mycket...
Ja jag har börjat undra vad jag gör om alla andra får så mkt mail och så många män som är intresserade. Speciellt när folk pratar om att "kvinnor kan ju bara välja, det handlar bara om att inte ha så höga krav."
De har nog ingen presentationstext alls. Jag brukar faktiskt få ett och annat mail då, om jag inte har någon. Men det är sällan någon som passar mig. Eller så blir de "av" när de upptäcker att jag har häst--

Personligen har jag, om/när jag är nätdejtande inte nån info alls om mina intressen i presentationstexten.

En kort och smått generell beskrivning av mig själv och vad jag söker genererar mail så det räcker och blir över flera gånger om oavsett jag har profilbild eller inte. Frågan om respektives intressen/hobby brukar också avhandlas ganska tidigt i mailandet.

Så kort och koncist funkar för min del i alla fall.

Jag är lite deppig idag. Tror det är för att jag fyller år i morgon ( 41) Jag har egentligen ingen åldersångest men det kändes så tydligt idag att det typ nu börjar bli för sent för att skaffa barn och familj. Och då blev jag lite ledsen.

Så- om alla andra tjejer får så mkt mail och uppmärksamhet på dejtingsidor/ facebookgrupper så undrar jag vad jag gör för fel eftersom jag inte får det. Sen blir ju inte män kära i mig i verkliga livet heller men nu börjar vi med dejtingsidorna.

Så nu undrar jag vad som jag borde ändra på i min presentation. Jag vill ju samtidigt att den ska visa vem jag är för att attrahera rätt personer.

Realistisk dagdrömmare brukar jag kalla mig om någon ber mig att beskriva mig själv. Jag är 40 år gammal och bor några mil utanför Sthlm.

Jag söker dig som liksom mig har en positiv och nyfiken inställning till livet, självständig och tycker att man i en relation vill ge varandra utrymme för sina egna fritidsintressen.

Jag spenderar gärna min fritid med musik, är musiknörd och gillar att sjunga i kör, samt spela piano och gitarr. Förutom det gillar jag hästar, bågskytte, titta på Simpsons, och virka och sticka.

I framtiden skulle jag gärna bo på landet men nära en större stad. Jag vill gärna träffa dig som kan tänka dig barn och husdjur.

Ibland får jag svar men då är det personer som jag känner inte alls matchar mig.

Antingen är det ”snälla killar” dvs killar som vill att jag ska ta hand om dom och som är passiva och för bittra enligt mig.

Eller så är det personer som är för grabbiga för min smak dvs värderingarna. De tycker att ”feminism och politik är skit.”

Jag tar ofta kontakt själv. Brukar skriva att jag gillar personens profil och skriva någon kommentar till det som han skrivit i sin presentation. Men jag får oftast inte svar.

Vad ska jag göra annorlunda? Jag vill attrahera trevliga positiva män med lite sjuk humor. :D
Alltså, det är svårt att hitta rätt. Jag kan inte på rakt arm säga vad du skulle kunna ändra på i din presentation. När jag själv skrev så lade jag medvetet in text för att utesluta personer som inte skulle matcha mig, men ändå hände det att sådana personer skrev till mig. Jag ville ju att den som skrev till mig skulle ha något innanför pannbenet, så då ville jag att de skulle skriva något mer än något intetsägande (typ "hej", "hur är läget", "valfri komplimang") för att fånga mitt intresse. Och jag har också gjort som du, att jag skrivit till dem som fångat mitt intresse och då faktiskt lagt ner lite tid på att adressera varför jag intresserade mig för dem och varför jag trodde vi skulle passa ihop. Noll svar.

Någon annan kanske har något framgångsrecept för dejtingsidor. Hittills är det bara turen och slumpen som har funkat för mig. Eller så kanske det funkar med dejtingsidorna om man lägger till en tidsfaktor.

Jag tycker att du skriver trevligt och sympatiskt. Sånär som på:

Det skulle jag bara skriva om jag var astronom. I alla andra fall skulle jag betrakta det som en lätt flummig klyscha.

Jag tycker det är en trevlig text och du verkar vara en bra tjej.

Jag undrar vad det är som gör att vissa får massa mail och andra inte. Om man nu inte är vrålsnygg vs typ drake.

Jag valde att installera om min Tinder helt eftersom appen bråkat så mycket.
Skrev då en liten text för första gången.

Tatuerad tågåkare med svart humor som föredrar hundar framför barn.
Rider, svettas i spåret, dricker vin med vänner, spelar gamla tv-spel och tittar på rederiet, story of my life.

Den går tydligen hem, matchar med de flesta och drunknar i meddelanden.
Jag är inte vrålsnygg heller och dessutom byggd som ett mumintroll :p
Sen tycker jag ändå att de flesta är tråkiga typer så det hjälper inte med många meddelanden :meh:

Jag får jättesällan meddelanden - och då oftast av helt ointressanta typer.
...och jag vet att jag är attraktiv i verkligheten (men lyckas ändå inte få napp). ...och jag är nästan 50 :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 372
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar