Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejten igår var trevlig, och blev längre än som först var tänkt.
Vi möttes upp och åt glass, som följdes av vin/öl på en uteservering som fortsatte med middag. Så 5,5 timme blev det. :) Vi ska ses på onsdag igen för att käka lunch.
Inget pirr eller wow än, men om jag är mer positivt inställd efter gårdagen.
Han är inte alls min typ utseendemässigt, och jag tror att jag måste lära mig att tänka utanför min egen box.
Inget fysiskt än mer än hej- och hejdåkram, och det passar mig. Hade han försökt nåt mer innan jag känt mig redo hade det varit en anledning för mig att springa iväg snabbt.
Jag tror att det kan vara bra det också, att det inte blir alldeles för mycket pirr och nervöst "ytligt" gillande liksom. Tror det kan vara lika bra att bygga upp ett pirr genom att umgås och lära känna människan också :)

Det är nog lika vanligt som att tjejer inte vågar det, framförallt bland killarna som har lite vett i skallen, för de brukar förstå att många tjejer är vana vid att killar beter sig som as och vill inte framstå som sådana själva. Normer och könsroller gör ju att män förväntas vara "på" och kvinnor bara ska "vänta på att den rätta dyker upp", men alltså, det är jäkligt bra att då och då bryta mot just sådana normer och könsroller ;)

Ta kontakt med honom lite mer ordentligt på något sätt. Finns ni båda på facebook skulle du ju tex kunna chatta lite med honom där.
Om inget annat så kan vi som kvinnor aldrig bli fria om vi hela tiden ska vara beroende av att andra tar initiativet. Är man intresserad själv så uttryck det!

Om inget annat så kan vi som kvinnor aldrig bli fria om vi hela tiden ska vara beroende av att andra tar initiativet. Är man intresserad själv så uttryck det!

Ja! Det uppskattas verkligen med tjejer som tar initiativ. Var på en date där vi klickade jättebra och hon drog med mig hem till sig direkt. Vart lite smått paff då jag inte varit med om det tidigare och jag hade inte vågat tagit de steget själv. Utan snarare var beredd på att det kanske man kan göra efter 3-4 daten. Men det finns väl inga regler egentligen :)

Det är det bästa som finns när tjejer tar initiativ, så sliper man tjäna sig som ett slemmigt monster som vidrigt slämo som vill komma nära.

Det är det bästa som finns när tjejer tar initiativ, så sliper man tjäna sig som ett slemmigt monster som vidrigt slämo som vill komma nära.
Men en man är ju inte ett vidrigt slemmo bara för att han tar initiativ? Givetvis är det OK för såväl män som kvinnor att ta initiativ, så länge man är respektfull och backar om intresset inte är ömsesidigt.

Men en man är ju inte ett vidrigt slemmo bara för att han tar initiativ? Givetvis är det OK för såväl män som kvinnor att ta initiativ, så länge man är respektfull och backar om intresset inte är ömsesidigt.
Med min osäkerhet när det gäller detta så anar ni inte hur svårt motstånd jag har. och skuldkänslor om jag försöker ta initiativ.

Förstår det @Tranan skriver. Jag vågar aldrig ta initiativet för det som ekar i mitt huvud är bara "nä men inte ska väll jag", "vem f*n tror jag att jag är", "han kommer bara skratta" eller "stackarn kommer inte våga säga nej".

Jag tror att det kan vara bra det också, att det inte blir alldeles för mycket pirr och nervöst "ytligt" gillande liksom. Tror det kan vara lika bra att bygga upp ett pirr genom att umgås och lära känna människan också :)
Ja, jag tror nog inte att det kanske är helt fel. Men ovant då jag alltid tidigare varit fysiskt attraherad mer eller mindre direkt. Pirr baserat på insidan än bara utsidan borde ju ha större chans att vara rätt. :)

När du är klar kan du ge tillbaka mina tankar, tack.
Tror det var jag som var otydlig i hur jag skrev. Jag menade inte att vi exakt tyckte och tänkte samma sak, men att jag mer förstod det du menade och sen skrev jag vad jag känner.
Jag tolkade ditt inlägg som att du för X-anledning var osäker, och då menade jag mer att jag var osäker på grund utav Y-anledning. Samma, fast helt olika liksom :) Så jag har aldrig ens försökt ta dina tankar ;)

På tal om ordning och lägenhetereda skrattade jag gott när ryssen lagade mat i mitt rosa kök.
Inte bara att han såg helt felplacerad ut där inne bland alla rosa prylar och kakel.

Vart har du skärbräda?
Tredje lådan.
Öppnar, suckar och tar fram en av de rosa brädorna. Kollar på mig med den i handen.
Men kom igeeen!
:D :D :D
Du hittar matchande rosa kniv i översta lådan :D

Förstår det @Tranan skriver. Jag vågar aldrig ta initiativet för det som ekar i mitt huvud är bara "nä men inte ska väll jag", "vem f*n tror jag att jag är", "han kommer bara skratta" eller "stackarn kommer inte våga säga nej".
Precis sådär har jag tänkt ungefär en miljard gånger. SÅ otroligt många personer som jag aldrig tagit kontakt med, oftast med motiveringen "De verkar ju redan ha så många vänner och bekanta, vad ska de med mig till?". Jag önskar att jag då hade kunnat tänka "Den här personen gillar uppenbarligen att umgås med folk! Då kan hen få umgås med mig också!".

För mig hjälpte det dels att tänka att framförallt män lätt tar det som komplimanger när kvinnor tar kontakt, just pga normer som gör att män inte är direkt bortskämda med sådant. (Hittills har det stämt väldigt bra också), sedan har jag tvingat mig att stoppa de negativa tankarna och tänka på något helt annat redan när mina tankar börjar spåra iväg åt negativa håll. Det går ofta att få bort sådant självdestruktivt tänk, men det kan nog behövas hjälp också. Ibland tror jag att en psykolog kan behövas, ibland kanske det räcker med att skriva om det tex på buke och få höra om andras tankar och erfarenheter.

På tal om ordning och lägenhetereda skrattade jag gott när ryssen lagade mat i mitt rosa kök.
Inte bara att han såg helt felplacerad ut där inne bland alla rosa prylar och kakel.

Vart har du skärbräda?
Tredje lådan.
Öppnar, suckar och tar fram en av de rosa brädorna. Kollar på mig med den i handen.
Men kom igeeen!
:D :D :D
Du hittar matchande rosa kniv i översta lådan :D
Jag hade SÅ GÄRNA velat se hans ansiktsuttryck där och då :rofl: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar