Hej dejtingtråden. Nu skulle jag behöva lite hjälp av er härinne med mer erfarenhet
Jag har väldigt begränsad erfarenhet av killar och har faktiskt aldrig haft ett förhållande, helt enkelt för att jag prioriterat annat, inte känt behovet av att ha någon och heller inte träffat så många som gjort mig intresserad. Jag har dock varit med om att tro att en kille jag verkligen gillade var seriöst intresserad men inte vågade ta initiativ själv, därför gjorde jag det och blev då totalt dissad, han var helt enkelt bar ute efter något kul under tiden tills han hittade en bättre, vilket gjorde att jag nu har svårt för att våga ta det steget igen och lita på att någon skulle vilja ha mig.
Nu till mitt dilemma, för ett par månader sen träffade jag en speciell kille som gjort mig riktigt nyfiken och intresserad, efter bara ett ögonkast, skulle säga att jag kärat ner mig lite, problemet är att vi har hängt i någorlunda samma gäng, men vi är inte så pass nära att vi pratat med varandra förutom några få korta tillfällen, vi har gemensamma vänner så det är så jag känner han.
Jag har haft svårt att ta några vidare steg själv förutom att hålla mig nära, starta några få konversationer och slänga blickar, eftersom jag inte vill ha flörtande etc "offentligt" i kompisgänget och har därför hållt mig väldigt neutral, även pga att jag blir så nervös i hans närvaro
Saken är den att jag får känslan, ni vet den där intuitionen av att han är intresserad också och att man känner lite blickar då man själv inte ser åt hans håll. Saken är den att han aldrig själv tagit initiativ till att prata med mig, han har hållt sig i närheten av mig upplever jag det som men han säger aldrig något till mig då, jag upplever mer att han blir tyst och lite mer stel när han hamnar jämte mig än då han är med sina närmsta. En gång var det ganska uppenbart eftersom han kom "för" nära med vilje och jag upplever även att han försöker "visa upp sig" på typiskt killsätt när jag är i närheten. Vi är vänner på flertalet sociala medier och inte heller där "tar han" kontakt, vilket jag däremot gjort.
Men när det är såhär blir jag riktigt osäker, hur vanligt är det att killar inte vågar ta initiativ? jag tänker lite att även den blygaste, faktiskt vågar om han är tillräckligt intresserad, vad har ni för erfarenheter kring detta?. Av mina tidigare få erfarenheter så är killar som gör närmanden utan att aktivt försöka lära känna en inte intresserade på "riktigt" utan kanske mer är ute efter lite skoj. Jag tänker dock samtidigt att det finns en rädsla bland killar att hamna i kompisfacket om de försöker på det sättet bli vän med tjejen genom att prata och bli kompis med henne? Hur beter sig igentligen killar som kärat ner sig totalt vs de som bara raggar för skojs skull? Jag vet att det är helt individuellt men skulle gärna höra era erferanheter