Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejten igår gick super! Vi var hemma hos honom, han lagade 3-rättersmiddag och jag drack champagne och tittade på :D Vilket himla fint hem han hade, som taget ur en katalog. Grabbar som har doftljus på toaletten och vita handdukar perfekt vikta i en hög har en speciell plats i mitt hjärta :love: Blommor hade han också, rosa pelargoner i en låda på den franska balkongen. Lite gammalt hederligt halvnaket grovhångel på soffan blev det också :D Innan jag lyckades klämma fram "Vi kan väl vänta lite.."

Sen sov jag där. Vi gick upp tidigt för han skulle iväg och förbereda en svensexa. Jag och Bruce (hunden) tog en långpromenad genom ett fortfarande sovande Stockholm hem vid 7.30 i morse. Supermys!
Det där lät ju som en perfekt dejt! Älskar att få maten lagad och mest bara sitta och titta på! :D

Jag har en ny dejt med kollegan ikväll. Det går ju inte annat än typ smälta när människan lämnat en jättefin lapp på köksbordet till när jag kom hem från jobbet igår :love:

Dejten igår gick super! Vi var hemma hos honom, han lagade 3-rättersmiddag och jag drack champagne och tittade på :D Vilket himla fint hem han hade, som taget ur en katalog. Grabbar som har doftljus på toaletten och vita handdukar perfekt vikta i en hög har en speciell plats i mitt hjärta :love: Blommor hade han också, rosa pelargoner i en låda på den franska balkongen. Lite gammalt hederligt halvnaket grovhångel på soffan blev det också :D Innan jag lyckades klämma fram "Vi kan väl vänta lite.."

Sen sov jag där. Vi gick upp tidigt för han skulle iväg och förbereda en svensexa. Jag och Bruce (hunden) tog en långpromenad genom ett fortfarande sovande Stockholm hem vid 7.30 i morse. Supermys!

:love::love::love:
Låter som en romantisk film.
Våra träffar är mer åt sitcomhållet, ryska vodka, grova skämt och förolämpningar :p

Du ska väl träffa honom igen?

Skulle jag komma hem till en man som hade perfekt vikta handdukar i en hög och doftljus, då skulle jag inte våga röra mig i hemmet :angel: Tycker det är så kul att i såna här trådar få se mer av hur olika allt kan vara. Hoppas att du ska träffa din dejt igen :D

Skulle jag komma hem till en man som hade perfekt vikta handdukar i en hög och doftljus, då skulle jag inte våga röra mig i hemmet :angel: Tycker det är så kul att i såna här trådar få se mer av hur olika allt kan vara. Hoppas att du ska träffa din dejt igen :D

Haha!
Samma här, jag skulle sitta på kanten någonstans och vara livrädd att riva ner eller förstöra något.
Mvh klumpig virvelvind.

:love::love::love:
Låter som en romantisk film.
Våra träffar är mer åt sitcomhållet, ryska vodka, grova skämt och förolämpningar :p

Du ska väl träffa honom igen?

Visst är det kul hur olika man är :p Jag ÄLSKAR att ha det städat och prydligt hemma. Det får helst se ut som ett hotellrum. I mina tidigare relationer har jag tagit ett väldigt stort ansvar i hemmet med städning, inredning, diskning osv. så när jag träffar sånna här karlar så ser jag framför mig hur man någon gång äntligen får komma hem till ett städat och prydligt hem :love: Till nån som lagat mat, OCH diskar efter sig. Någon som är intredningsintresserad och ser till att hemmet alltid är i toppklass så att jag slipper dra hela lasset själv. DRÖMMIGT! Han bakar eget bröd dessutom :up:

Ja, vi ska ses igen! :p Ikväll har jag dock en dejt med en annan som verkar minst lika bra. Känner mig väldigt bortskämt just nu!

Visst är det kul hur olika man är :p Jag ÄLSKAR att ha det städat och prydligt hemma. Det får helst se ut som ett hotellrum. I mina tidigare relationer har jag tagit ett väldigt stort ansvar i hemmet med städning, inredning, diskning osv. så när jag träffar sånna här karlar så ser jag framför mig hur man någon gång äntligen får komma hem till ett städat och prydligt hem :love: Till nån som lagat mat, OCH diskar efter sig. Någon som är intredningsintresserad och ser till att hemmet alltid är i toppklass så att jag slipper dra hela lasset själv. DRÖMMIGT! Han bakar eget bröd dessutom :up:

Ja, vi ska ses igen! :p Ikväll har jag dock en dejt med en annan som verkar minst lika bra. Känner mig väldigt bortskämt just nu!

Hos mig är det också väldigt välstädat och allt är i ordning. Men jag har en udda stil och min lägenhet är åt det lite galna hållet. Inte så mycket hotellrumkänsla :p

Hem kan ju dock vara städade utan att se ut som hotellrum :D Å andra sidan, jag gillar när det är lite "halvdant" med mycket, för då slipper jag sätta allt för höga krav på mig själv när det gäller allt...

Igår umgicks jag lite med mannen som jag träffar ibland. När han dök upp kom han direkt från jobbet iklädd prydlig kostym osv :p Hade det inte varit för att han lika gärna hade kunnat dyka upp iklädd träningskläder och vara dränkt i lera så hade det nog känts väldigt märkligt allting. Det är lite läskigt med sådant som är prydligt och ordentligt. Jag är inte så ordentlig av mig.

Hej dejtingtråden. Nu skulle jag behöva lite hjälp av er härinne med mer erfarenhet :)
Jag har väldigt begränsad erfarenhet av killar och har faktiskt aldrig haft ett förhållande, helt enkelt för att jag prioriterat annat, inte känt behovet av att ha någon och heller inte träffat så många som gjort mig intresserad. Jag har dock varit med om att tro att en kille jag verkligen gillade var seriöst intresserad men inte vågade ta initiativ själv, därför gjorde jag det och blev då totalt dissad, han var helt enkelt bar ute efter något kul under tiden tills han hittade en bättre, vilket gjorde att jag nu har svårt för att våga ta det steget igen och lita på att någon skulle vilja ha mig.

Nu till mitt dilemma, för ett par månader sen träffade jag en speciell kille som gjort mig riktigt nyfiken och intresserad, efter bara ett ögonkast, skulle säga att jag kärat ner mig lite, problemet är att vi har hängt i någorlunda samma gäng, men vi är inte så pass nära att vi pratat med varandra förutom några få korta tillfällen, vi har gemensamma vänner så det är så jag känner han.

Jag har haft svårt att ta några vidare steg själv förutom att hålla mig nära, starta några få konversationer och slänga blickar, eftersom jag inte vill ha flörtande etc "offentligt" i kompisgänget och har därför hållt mig väldigt neutral, även pga att jag blir så nervös i hans närvaro ;) Saken är den att jag får känslan, ni vet den där intuitionen av att han är intresserad också och att man känner lite blickar då man själv inte ser åt hans håll. Saken är den att han aldrig själv tagit initiativ till att prata med mig, han har hållt sig i närheten av mig upplever jag det som men han säger aldrig något till mig då, jag upplever mer att han blir tyst och lite mer stel när han hamnar jämte mig än då han är med sina närmsta. En gång var det ganska uppenbart eftersom han kom "för" nära med vilje och jag upplever även att han försöker "visa upp sig" på typiskt killsätt när jag är i närheten. Vi är vänner på flertalet sociala medier och inte heller där "tar han" kontakt, vilket jag däremot gjort.

Men när det är såhär blir jag riktigt osäker, hur vanligt är det att killar inte vågar ta initiativ? jag tänker lite att även den blygaste, faktiskt vågar om han är tillräckligt intresserad, vad har ni för erfarenheter kring detta?. Av mina tidigare få erfarenheter så är killar som gör närmanden utan att aktivt försöka lära känna en inte intresserade på "riktigt" utan kanske mer är ute efter lite skoj. Jag tänker dock samtidigt att det finns en rädsla bland killar att hamna i kompisfacket om de försöker på det sättet bli vän med tjejen genom att prata och bli kompis med henne? Hur beter sig igentligen killar som kärat ner sig totalt vs de som bara raggar för skojs skull? Jag vet att det är helt individuellt men skulle gärna höra era erferanheter :) :bow:

Senast ändrad:
Så kom den, första negativa kommentaren om min vikt och att jag borde träna. Ärligt talat är jag mest förvånad att det dröjt så långe.

Hej dejtingtråden. Nu skulle jag behöva lite hjälp av er härinne med mer erfarenhet :)
Jag har väldigt begränsad erfarenhet av killar och har faktiskt aldrig haft ett förhållande, helt enkelt för att jag prioriterat annat, inte känt behovet av att ha någon och heller inte träffat så många som gjort mig intresserad. Jag har dock varit med om att tro att en kille jag verkligen gillade var seriöst intresserad men inte vågade ta initiativ själv, därför gjorde jag det och blev då totalt dissad, han var helt enkelt bar ute efter något kul under tiden tills han hittade en bättre, vilket gjorde att jag nu har svårt för att våga ta det steget igen och lita på att någon skulle vilja ha mig.

Nu till mitt dilemma, för ett par månader sen träffade jag en speciell kille som gjort mig riktigt nyfiken och intresserad, efter bara ett ögonkast, skulle säga att jag kärat ner mig lite, problemet är att vi har hängt i någorlunda samma gäng, men vi är inte så pass nära att vi pratat med varandra förutom några få korta tillfällen, vi har gemensamma vänner så det är så jag känner han.

Jag har haft svårt att ta några vidare steg själv förutom att hålla mig nära, starta några få konversationer och slänga blickar, eftersom jag inte vill ha flörtande etc "offentligt" i kompisgänget och har därför hållt mig väldigt neutral, även pga att jag blir så nervös i hans närvaro ;) Saken är den att jag får känslan, ni vet den där intuitionen av att han är intresserad också och att man känner lite blickar då man själv inte ser åt hans håll. Saken är den att han aldrig själv tagit initiativ till att prata med mig, han har hållt sig i närheten av mig upplever jag det som men han säger aldrig något till mig då, jag upplever mer att han blir tyst och lite mer stel när han hamnar jämte mig än då han är med sina närmsta. En gång var det ganska uppenbart eftersom han kom "för" nära med vilje och jag upplever även att han försöker "visa upp sig" på typiskt killsätt när jag är i närheten. Vi är vänner på flertalet sociala medier och inte heller där "tar han" kontakt, vilket jag däremot gjort.

Men när det är såhär blir jag riktigt osäker, hur vanligt är det att killar inte vågar ta initiativ? jag tänker lite att även den blygaste, faktiskt vågar om han är tillräckligt intresserad, vad har ni för erfarenheter kring detta?. Av mina tidigare få erfarenheter så är killar som gör närmanden utan att aktivt försöka lära känna en inte intresserade på "riktigt" utan kanske mer är ute efter lite skoj. Jag tänker dock samtidigt att det finns en rädsla bland killar att hamna i kompisfacket om de försöker på det sättet bli vän med tjejen genom att prata och bli kompis med henne? Hur beter sig igentligen killar som kärat ner sig totalt vs de som bara raggar för skojs skull? Jag vet att det är helt individuellt men skulle gärna höra era erferanheter :) :bow:
Kan inte du ta initiativ? Tex höra om ni ska träffas och hitta på något?
Jag tänker att det är trist att gå och vänta? :)
Jag tycker också det är jätteläskigt att fråga sånt. Men har insett att det är helt hopplöst att gå och analysera någons beteende och gå och vänta.

Ännu en bra dejt. Underligt, jag har varit singel i 2,5 år och tycker att jag har haft svårt att träffa bra killar som jag velat hänga med, och i många perioder har det bara varit total öken. Så plötsligt dräller dom in samtidigt.

Sammanfattningsvis, gällande dejten igår - nu sitter jag här nervös för första gången på länge :nailbiting: Det är en grej att ha en trevlig dejt med en bra kille, det är en annan att faktiskt bli pirrig. Nu blev jag pirrig.

Det är nog lika vanligt som att tjejer inte vågar det, framförallt bland killarna som har lite vett i skallen, för de brukar förstå att många tjejer är vana vid att killar beter sig som as och vill inte framstå som sådana själva. Normer och könsroller gör ju att män förväntas vara "på" och kvinnor bara ska "vänta på att den rätta dyker upp", men alltså, det är jäkligt bra att då och då bryta mot just sådana normer och könsroller ;)

Ta kontakt med honom lite mer ordentligt på något sätt. Finns ni båda på facebook skulle du ju tex kunna chatta lite med honom där.

Jag säger som @stjarnhimmel , fråga om han vill ses :) Det är jätteläskigt, jag vet, men i min erfarenhet så har killar uppskattat när jag tagit initiativ. Det är ofta press på män att de ska vara initiativtagande och många jag träffat har blivit positivt överraskade över att jag bjudit ut dom. Jag har blivit nekad också, och det är inge kul. Men vet du vad? Att gå och hoppas under en lång tid och sedan bli nekad suger ännu mer. Tro mig O_o Om det känns läskigt att gå på en uppstyrt dejt så kan du ju bara kolla om han vill ta en kaffe eller nåt någon dag, så behöver det inte bli så seriöst :)

Dejten igår var trevlig, och blev längre än som först var tänkt.
Vi möttes upp och åt glass, som följdes av vin/öl på en uteservering som fortsatte med middag. Så 5,5 timme blev det. :) Vi ska ses på onsdag igen för att käka lunch.
Inget pirr eller wow än, men om jag är mer positivt inställd efter gårdagen.
Han är inte alls min typ utseendemässigt, och jag tror att jag måste lära mig att tänka utanför min egen box.
Inget fysiskt än mer än hej- och hejdåkram, och det passar mig. Hade han försökt nåt mer innan jag känt mig redo hade det varit en anledning för mig att springa iväg snabbt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar