Nu har en gammal jobbig känsla krupit fram igen. Jag har alltid tusen anledningar till att jag "inte ska nätdejta just nu".
Jag har för mycket att göra/jag är för trött/jag har inga bra bilder/jag känner mig lite hängig/efter att jag har gjort X ska jag igång igen.. osv. Men i själva verket tror jag att det bottnar i att jag har så låg självkänsla att jag inte riktigt törs. Jag vet att jag är trevlig och ganska söt, och framförallt helt normal, inga konstigheter. Men jag tror att jag är rädd för att inte bli accepterad för den jag är.
Jag gick till hälsocentralen för några år sedan och sa att jag ville prata med en psykolog. Det var ett halvårs väntetid, och när det blev dags så mådde jag såpass bra att jag tackade nej. Jag landar ofta i att en del av lösningen på problemet är att våga mig ut och dejta igen för att se att jag faktiskt kan göra det precis som vem som helst annars. Jag har skrivit metervis på Buke om detta. Så ursäkta tjatet. Men hur fasen törs man kasta sig ut i det helhjärtat? Jag är A Rädd för galningar B Har låg tolerans för idioter och C Väldigt sugen på att få bli förälskad igen och D Sjukt trött på att känna det som att jag hindrar mig själv från att göra saker jag vill.
Nu laddar jag hem Tinder och ser om jag vågar prova
jag tycker ju om folk och är social och kul att hänga med, så jag har inget att vara rädd för...