Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att titta på en bild på en okänd kuk på BC är ungefär samma sak för mig som att titta på en bild på personens stortå. Det gör mig inte kåt och det säger ingenting om huruvida jag vill ha sex med personen. Det som går helt bort är dock samlagsbilder. En gång fick jag en bild på ett samlag där det fanns en lapp med mitt alias, det gjorde mig inte mera sugen.

Nu har en gammal jobbig känsla krupit fram igen. Jag har alltid tusen anledningar till att jag "inte ska nätdejta just nu". Jag har för mycket att göra/jag är för trött/jag har inga bra bilder/jag känner mig lite hängig/efter att jag har gjort X ska jag igång igen.. osv. Men i själva verket tror jag att det bottnar i att jag har så låg självkänsla att jag inte riktigt törs. Jag vet att jag är trevlig och ganska söt, och framförallt helt normal, inga konstigheter. Men jag tror att jag är rädd för att inte bli accepterad för den jag är.

Jag gick till hälsocentralen för några år sedan och sa att jag ville prata med en psykolog. Det var ett halvårs väntetid, och när det blev dags så mådde jag såpass bra att jag tackade nej. Jag landar ofta i att en del av lösningen på problemet är att våga mig ut och dejta igen för att se att jag faktiskt kan göra det precis som vem som helst annars. Jag har skrivit metervis på Buke om detta. Så ursäkta tjatet. Men hur fasen törs man kasta sig ut i det helhjärtat? Jag är A Rädd för galningar B Har låg tolerans för idioter och C Väldigt sugen på att få bli förälskad igen och D Sjukt trött på att känna det som att jag hindrar mig själv från att göra saker jag vill.

Nu laddar jag hem Tinder och ser om jag vågar prova :nailbiting: jag tycker ju om folk och är social och kul att hänga med, så jag har inget att vara rädd för...
Du kommer bara ångra det du inte gör fast du vill. Låt inte rädsla stoppa dig. Något av en stående replikväxling i huvudet på mig kan låta så här:

- Är jag rädd?
- Ja.
- Gör det i alla fall.
- Okej.

Och sen kör jag. Det har jag aldrig ångrat även om vägen sällan varit spikrak och problemfri.

@Magiana Tack.

Tinder införskaffat. Check! Uppdaterad profil check. Swipat i en timme. Vänster 1000ggr, höger en gång. Den förste som kom upp haha. Men han kändes rätt i magen. Swipar väl vidare imorgon så får vi se om jag ballar ur om någon så småningom matchar, eller om det blir bra. Jag VILL ju gå på dejt ju. Och jag vill bryta den onda cirkeln med total närhetsbrist. Men det känns ju jättebefriande att man bara kan swipa bort alla som man inte känner att man vill ha kontakt med istället för att behöva säga tack och hej du är inget för mig.

Men... hur menar ni då (du och @Masqueradee)? Det tar ju kanske fem sekunder att skumma igenom ett normallångt meddelande, eller iaf inledningen om det är långt, för att sen slänga eller spara/svara...? Tror fasen att det utkristalliseras en del udda kontaktbeteenden på dejtingsajter om det är vanligt att folk skapar profiler att "marknadsföra" sig med men raderar inkomna meddelanden rakt av utan att ens titta på dem.
Var och en gör naturligtvis precis som den vill, det framstod bara för mig som... ja jag vet inte, litet respektlöst kanske.

Alltså jag har fått 400 meddelanden på bara några dagar. Måste ta ledigt från jobbet om jag ska hinna läsa dem. Som Masqueradee också svarade så ser man ju den första delen av meddelandena så man får ju ett hum direkt om man är intresserad eller inte när man raderar.

Jag är inte respektlös och om jag skriver till någon som inte svarar skulle jag aldrig tänka något liknande om dem. Man är främlingar på nätet, så man bör inte ta det på så blodigt allvar tycker jag.

Kukbilder är ju rätt nice. Inte för att jag dissar alla som har de, jag ställer mig ganska neutral i den frågan - däremot motiven. En del kukbilder är helt enkelt så jävla fult komponerade att jag vill mörda mänskan som lägger upp eländet, medan andra visar mer, ehrm... "Smak", om det ordet ens kan vara förenligt med just kukbilder :D

Vad skickar ni för bilder eller skriver för att fånga intresse? Jag har ingen direkt erfarenhet av BC så undrar vad kvinnliga motsvarigheten blir där :D

Sådär, lite mer klarhet här nu.
Gillar mig skarpt men inte riktigt redo för ett fast förhållande men ser oss som mer än bara kk.
Jag är fan rätt nöjd med det. Känns lagom kravlöst ändå, ses när vi har tid, ha kul och ändå inte vara så himla seriösa med massa frantidsplaner och grejer. Bara ha det bra för stunden och se hur det blir.
Jag gillar honom, han gillar mig. Två buttra jävlar som funnit varandra :D

Kukbilder är ju rätt nice. Inte för att jag dissar alla som har de, jag ställer mig ganska neutral i den frågan - däremot motiven. En del kukbilder är helt enkelt så jävla fult komponerade att jag vill mörda mänskan som lägger upp eländet, medan andra visar mer, ehrm... "Smak", om det ordet ens kan vara förenligt med just kukbilder :D

Exakt! Om personen inte ens fixar att ta en snygg bild på sin egen kuk så kan det faktiskt vara :D

Swipade lite fler höger idag och fick min första matchning. Reaktion: Gah! :D *lägga ifrån sig telefonen*

Men han ser snäll ut så jag ska ta mod till mig och försöka chatta lite med honom (sen!!!) och se om han verkar vettig. Han hade lite väl kort presentation.

Swipade lite fler höger idag och fick min första matchning. Reaktion: Gah! :D *lägga ifrån sig telefonen*

Men han ser snäll ut så jag ska ta mod till mig och försöka chatta lite med honom (sen!!!) och se om han verkar vettig. Han hade lite väl kort presentation.

Svarar lite allmänt på din tankegång: det är bara att våga! (lätt att säga, svårt att göra) Det behöver inte bli en stor grej, det går att prata med någon lite lätt utan att engagera sig för all framtid (jag vet inte om det är en del i din nervositet, men så kände/känner jag). En klok vän sa: Det är bara du som begränsar dig, sluta sätta upp hinder för dig själv, gör vad du känner för och njut av uppmärksamheten. Du vågar!

"Tack desamma och lycka till själv.Hör av dig Om du kan täna digatt vi lär känna varandra på alla plan.För du som jag har unika egenskaper som vi inte får utlopp för som vi har det nu."

:angel:

Personligen förstår jag inte på vilket plan människan tänker, han bor över 100 mil bort och är mer än dubbelt så gammal som mig med sina 71 år.

"Tack desamma och lycka till själv.Hör av dig Om du kan täna digatt vi lär känna varandra på alla plan.För du som jag har unika egenskaper som vi inte får utlopp för som vi har det nu."

:angel:

Personligen förstår jag inte på vilket plan människan tänker, han bor över 100 mil bort och är mer än dubbelt så gammal som mig med sina 71 år.

Han tänker nog att han inte har så mycket att förlora!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar