Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ni hjälpa mig att få bukt på ett pinsamt problem?

Jag är ytlig, har jag upptäckt. Eller, jag tror att jag är det i alla fall. Han som jag satt uppe med hela natten i början av veckan.. det är någonting som känns annorlunda med honom. Jag kan inte sätta fingret på det men det känns som känslor. Inte attraktion som det brukar vara i början när man träffar någon utan något djupare. Men han är inte särskilt snygg i mina ögon. Jag skäms ju ihjäl bara jag ens tar upp det här som en grej :nailbiting: Jag trodde verkligen att jag var en person som såg förbi sådant.

Mina båda ex har varit dunder(norm)snygga, och nästan alla jag dejtat sedan jag blev singel också. Jag blir rädd för att jag inte kommer finna honom attraktiv när den här första rosa dimman avtar, och jag är också rädd för att folk ska undra vad jag gör med honom. Till och med han själv undrade vad jag gjorde tillsammans med honom den där natten i början av veckan.

Kan det vara så att jag faktiskt inte ÄR tillräckligt attraherad av honom redan nu, och att det är det som tar emot? Även fast hjärtat säger att han kanske är rätt person för mig. Eller är jag helt enkelt en ytlig person och kan inte riktigt släppa vad andra tycker? Eller använder jag det här som en ursäkt nu för att det är läskigt att känna någonting för någon?

Kloka Bukefaliser, har ni något tips på hur jag kan tänka i det här läget?
Jag hade nog lärt känna vederbörande och sedan känt efter hur det faktiskt känns. Jag tycker inte du verkar vara en sådan person som innerst inne bryr dig om hur andra uppfattar dig, utan jag tror att du har mera råg i ryggen än så och vågar stå för vad du känner - både för dig själv och för andra.

Kan ni hjälpa mig att få bukt på ett pinsamt problem?

Jag är ytlig, har jag upptäckt. Eller, jag tror att jag är det i alla fall. Han som jag satt uppe med hela natten i början av veckan.. det är någonting som känns annorlunda med honom. Jag kan inte sätta fingret på det men det känns som känslor. Inte attraktion som det brukar vara i början när man träffar någon utan något djupare. Men han är inte särskilt snygg i mina ögon. Jag skäms ju ihjäl bara jag ens tar upp det här som en grej :nailbiting: Jag trodde verkligen att jag var en person som såg förbi sådant.

Mina båda ex har varit dunder(norm)snygga, och nästan alla jag dejtat sedan jag blev singel också. Jag blir rädd för att jag inte kommer finna honom attraktiv när den här första rosa dimman avtar, och jag är också rädd för att folk ska undra vad jag gör med honom. Till och med han själv undrade vad jag gjorde tillsammans med honom den där natten i början av veckan.

Kan det vara så att jag faktiskt inte ÄR tillräckligt attraherad av honom redan nu, och att det är det som tar emot? Även fast hjärtat säger att han kanske är rätt person för mig. Eller är jag helt enkelt en ytlig person och kan inte riktigt släppa vad andra tycker? Eller använder jag det här som en ursäkt nu för att det är läskigt att känna någonting för någon?

Kloka Bukefaliser, har ni något tips på hur jag kan tänka i det här läget?
Jag är också ytlig. Han jag träffat till och från under våren som inte var intresserad sen ser okej ut, men inte mer. Och till viss del störde jag mig på det och det faktum att det var en grej för mig, men eftersom jag tyckte han hade så många andra kvaliteer så tog det över (inte för att jag hade något för det i slutändan). Så jag tänker att om du gillar honom, fortsätt träffa honom så länge det ger dig något så kanske attraktionen kommer vid ett senare tillfälle. Personer man gillar tenderar att bli snyggare med tiden :)

Haha så gör jag med! Har inte tid att läsa så många meddelanden.
Men... hur menar ni då (du och @Masqueradee)? Det tar ju kanske fem sekunder att skumma igenom ett normallångt meddelande, eller iaf inledningen om det är långt, för att sen slänga eller spara/svara...? Tror fasen att det utkristalliseras en del udda kontaktbeteenden på dejtingsajter om det är vanligt att folk skapar profiler att "marknadsföra" sig med men raderar inkomna meddelanden rakt av utan att ens titta på dem.
Var och en gör naturligtvis precis som den vill, det framstod bara för mig som... ja jag vet inte, litet respektlöst kanske.

@Snubbelfot På exempelvis HP läser jag de meddelanden jag får, för det handlar om ungefär kanske ett i veckan. Sedan jag skrev meddelandet här har jag fått ungefär femton meddelanden på BC, varav i princip alla är i stil med "Hej", alternativt "När ska vi ses?" / "Jag har Kik, vad är ditt Kik?", så korta meddelanden att jag inte ens behöver öppna för att läsa hela innehållet. Jag orkar verkligen inte svara på ett sådant meddelande när jag snittar på typ femton-tjugo mail om dagen som nästan alla inte ens lagt ned trettio sekunder på att skriva sitt meddelande.
Det må låta arrogant och respektlöst, men jag har provat att besvara ett "hej" med ett "hej", och ofta dör konversationen där, vilket leder till att jag inte kommer lägga ned min tid på att försöka dra igång och vara drivande i så många konversationer.
Vill förtydliga att det bara är på BC jag gör såhär, på Tinder svarar jag på alla meddelanden jag får och kan även vara den som initierar kontakt, lika så på HP (där kan det i och för sig hända att jag inte svarar eftersom vem som helst kan skicka meddelande, men det handlar kanske om en av tio).

...varav i princip alla är i stil med "Hej", alternativt "När ska vi ses?" / "Jag har Kik, vad är ditt Kik?", så korta meddelanden att jag inte ens behöver öppna för att läsa hela innehållet. Jag orkar verkligen inte svara på ett sådant meddelande när jag snittar på typ femton-tjugo mail om dagen som nästan alla inte ens lagt ned trettio sekunder på att skriva sitt meddelande.
Men då läser du ju dem ändå, i allt väsentligt. Att inte svara på allt förstår jag absolut, det var grejen att bara kryssa saker till Papperskorgen utan att ens läsa/skumma (som jag uppfattade det) som jag reagerade på. :)

Ett annat vanligt ord är "fyllekåt".
Både ja och nej. Själv blir jag mest sugen på att hångla, skulle inte göra något mer just eftersom jag är påverkad men framförallt för att jag inte är intresserad av ONS. Så ja, lite "fyllekåt" skulle man kunna säga eftersom jag blir sugen på att hångla.
Men sen även nej, vilket mina vänner kan intyga, då jag när jag blir lite salongs gärna vill berätta för allt och alla hur underbara personer de är, alltså brukar jag kalla mig själv "fyllekär" då jag tycker att många är underbara, fast på ett platoniskt sätt :)

Både ja och nej. Själv blir jag mest sugen på att hångla, skulle inte göra något mer just eftersom jag är påverkad men framförallt för att jag inte är intresserad av ONS. Så ja, lite "fyllekåt" skulle man kunna säga eftersom jag blir sugen på att hångla.
Men sen även nej, vilket mina vänner kan intyga, då jag när jag blir lite salongs gärna vill berätta för allt och alla hur underbara personer de är, alltså brukar jag kalla mig själv "fyllekär" då jag tycker att många är underbara, fast på ett platoniskt sätt :)
Hur det tar sig uttryck varierar säkert. Själv vet jag inte hur jag reagerar.

Hur det tar sig uttryck varierar säkert. Själv vet jag inte hur jag reagerar.
Inser att det kanske får det att låta som att jag plockar upp första bästa och hånglar med, vilket inte är fallet (har under året hånglat med EN på fyllan ^^). Det jag ville med mitt inlägg är bara att @pepp inte ska tro att det aldrig händer att folk blir, som du säger, fyllekåta, något som jag inte direkt tror inte händer ^^

Jag har tydligen ett koppel beundrare på jobbet :confused::o:D En har jag vetat om tidigare, vi har väl flörtat oskyldigt med varandra de senaste 2-3 månaderna, särskilt efter att min chef upplyste mig om att han är "svinsugen" på mig (bara uttrycket är :rofl:). för några veckor sedan var det en på jobbet som sagt till min kollega att han egentligen var intresserad av henne, men hon är upptagen - så han undrade då om jag är intresserad (känner mig inte alls som ett andrahandsval :cautious:). Som om hon skulle kunna veta det :p han har gjort några närmanden efter detta och jag känner bara nej!

och nu idag berättar hon att en annan kollega brukar skriva till henne om mig och hur snygg han tycker jag är och vill att hon ska lägga in ett gott ord hos mig. Haha jag älskar att hon berättar det helt öppet precis vad de sagt/skrivit. Det kan bli väldigt intressant på jobbets sommarfest om dryga veckan :laugh::D jag skulle nog kunna tänka mig den första som kk, men hela grejen med relationer på jobbet känns lite avigt dock.

Det är ju inte första gången sånt här händer för mig, sa det till min kollega och hon trodde att det nog berodde på att de ser det som en utmaning att få mig, hon ville inte säga svår, men jag är nog lite svår att komma nära. Jag behöver oftast lite tid innan jag öppnar mig. Inser att killen jag var intresserad av nog mest var intresserad pga detta och när han hade mig så var det inte lika kul längre :meh:

Gällande diskussionen i tråden kring BC så gillar jag kukbilder. Det är ytterligare ett sållningsinstrument :D

Jag initierar inte kontakt spontant men svarar på meddelande från de som verkar intressanta samt skickar meddelande om någon annons verkar lovande.
Styr ganska snart om kontakten till Kik och bedömer då om kontakten är vettig att fortsätta eller inte.
Har ingen bild på BC men visar utan problem bild på Kik.

Har faktiskt ett dokument på plattan där jag listar de jag har kontakt med :rofl:

När jag dricker blir jag väldigt... ja, sexuellt intresserad av personer jag tycker är snygga.
Är jag ensam om det? Låter som det här åtminstone...
Alltså pepp jag tycker alla dina svar bara signalerar att nåt inte stämmer. Givetvis blir nog fler än du kåta på fyllan och vill ligga med dem de tänder på men kom igen, vem i tråden är det som har bekymret att hen legat med flera kollegor varav en nu är sur och sitter i en sits där det blir obekvämt på jobbet?

Du säger att du inte kan rå för att de blir betuttade i dig. Nej, det är ju väldigt bekvämt att det är så. Men då får du ju leva med konserverna också: nämligen att det kan bli förbannat jobbig stämning på arbetsplatsen. Om jag var tänd på en kollega skulle jag never ever dricka alkohol med hen. Skulle inte hända. Jag VET hur lite jag tänker till när jag dricker vin men NYKTER skulle jag vara smart nog att fatta beslutet att hålla mig undan. För jag är en vuxen människa och tar ansvar för det jag gör. Plus att mitt jobb är så pass viktigt för mig att jag inte vill fucka upp det.

Jag reagerar så hårt på det du skriver eftersom du tidigare skrivit om dina problem när du dricker. Försök att se det här för vad det är: ett riskbeteende.

och jag är också rädd för att folk ska undra vad jag gör med honom.
Jag tycker ärligt talat att du inte ska dejta nån som du känner så för. Du har fått ett väldigt trevligt bemötande här men jag måste säga att jag tycker att det är osympatiskt att dejta nån och på fullaste allvar oroa sig för att man är så mycket snyggare än hen att folk ska börja undra. Skulle jag dejta nån som tänkte så om mig skulle jag gå sönder om jag fick veta det.

Hade en manlig bukefalist skrivit som du hade det tagit hus i helvete.

Nu har en gammal jobbig känsla krupit fram igen. Jag har alltid tusen anledningar till att jag "inte ska nätdejta just nu". Jag har för mycket att göra/jag är för trött/jag har inga bra bilder/jag känner mig lite hängig/efter att jag har gjort X ska jag igång igen.. osv. Men i själva verket tror jag att det bottnar i att jag har så låg självkänsla att jag inte riktigt törs. Jag vet att jag är trevlig och ganska söt, och framförallt helt normal, inga konstigheter. Men jag tror att jag är rädd för att inte bli accepterad för den jag är.

Jag gick till hälsocentralen för några år sedan och sa att jag ville prata med en psykolog. Det var ett halvårs väntetid, och när det blev dags så mådde jag såpass bra att jag tackade nej. Jag landar ofta i att en del av lösningen på problemet är att våga mig ut och dejta igen för att se att jag faktiskt kan göra det precis som vem som helst annars. Jag har skrivit metervis på Buke om detta. Så ursäkta tjatet. Men hur fasen törs man kasta sig ut i det helhjärtat? Jag är A Rädd för galningar B Har låg tolerans för idioter och C Väldigt sugen på att få bli förälskad igen och D Sjukt trött på att känna det som att jag hindrar mig själv från att göra saker jag vill.

Nu laddar jag hem Tinder och ser om jag vågar prova :nailbiting: jag tycker ju om folk och är social och kul att hänga med, så jag har inget att vara rädd för...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar