Kan ni hjälpa mig att få bukt på ett pinsamt problem?
Jag är ytlig, har jag upptäckt. Eller, jag tror att jag är det i alla fall. Han som jag satt uppe med hela natten i början av veckan.. det är någonting som känns annorlunda med honom. Jag kan inte sätta fingret på det men det känns som känslor. Inte attraktion som det brukar vara i början när man träffar någon utan något djupare. Men han är inte särskilt snygg i mina ögon. Jag skäms ju ihjäl bara jag ens tar upp det här som en grej
Jag trodde verkligen att jag var en person som såg förbi sådant.
Mina båda ex har varit dunder(norm)snygga, och nästan alla jag dejtat sedan jag blev singel också. Jag blir rädd för att jag inte kommer finna honom attraktiv när den här första rosa dimman avtar, och jag är också rädd för att folk ska undra vad jag gör med honom. Till och med han själv undrade vad jag gjorde tillsammans med honom den där natten i början av veckan.
Kan det vara så att jag faktiskt inte ÄR tillräckligt attraherad av honom redan nu, och att det är det som tar emot? Även fast hjärtat säger att han kanske är rätt person för mig. Eller är jag helt enkelt en ytlig person och kan inte riktigt släppa vad andra tycker? Eller använder jag det här som en ursäkt nu för att det är läskigt att känna någonting för någon?
Kloka Bukefaliser, har ni något tips på hur jag kan tänka i det här läget?