Jag följer tråden i tysthet, i syfte att bli mer aktiv när jag planerar att börja dejta, vilket jag inte har gjort än. Planerat att börja dejta alltså. Ändå så sitter jag helt plötsligt här med lite för mycket på en gång, som jag skulle behöva lite input på.
Hur säger man på bästa sätt till någon att han är sjukt trevlig, ödmjuk, sympatisk, snäll och verkligen intressant på ett intellektuellt plan, men att det inte finns någon fysisk attraktion från min sida? Jag vet att det finns från hans sida och vi har känt på det lite och det lyfte inte riktigt liksom.
Det som krånglar till det lite (för mig) är att det finns något i personligheten som jag intresseras av, som jag egentligen skulle vilja upptäcka mer av. Men det känns ju lite väl drygt och ego att föreslå fortsatta långa, djupa samtal över ett glas vin, men inget hångel, när det är uppenbart att det finns andra förhoppningar från hans sida. Jag antar att jag inte borde ta upp den delen, eftersom det blir som att försöka äta kakan och ha den kvar? Att dissa och samtidigt ge hopp är ju rätt otrevligt kan jag tycka.
Jag är verkligen inte ute efter något seriöst och det borde inte han vara heller eftersom vi flyttar långt åt olika håll om två månader.
Det är väl bara att säga som det är att det inte klickar rent attraktionsmässigt för din del, men att du gillar han som person och skulle uppskatta en fortsatt bekantskap, men poängtera att det enbart handlar om vänskap. Så får han avgöra om han vill fortsätta på det spåret eller lägga nerhelt och hållet.