Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, du har inte framfört fakta, du spred vidare att herpes kan smitta via en delad handduk i simhallen eller vad det nu var. När jag citerade 1177 om exakt just det så sa du bara Tack, då var jag felinformerad.

KÄLLKRITIK för bövelen. Inte sprida "fakta" som snudd på demoniserar folk som har herpes.

Det är så djävla lätt att sitta bakom skärmen och vara otrevlig! Bara för jag råkade trampa på en öm tå. Jag fick lära mig detta för många år sedan, minns tyvärr inte var, men då jag är extremt källkritisk av mig, så hade jag inget motiv för att anta att min källa hade felaktig information! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Eller inte... Jag tror faktiskt att du oxå sitter på information som kan vara felaktig, really!
Himla lätt att sitta där och vara självgod bakom skärmen.

Senast ändrad av en moderator:
Jag fick lära mig detta för många år sedan, minns tyvärr inte var, men då jag är extremt källkritisk av mig, så hade jag inget motiv för att anta att min källa hade felaktig information!

Tiderna går framåt, nya upptäckter och rön görs, så den gamla information du har, som bygger på vad folk trodde är felaktig. Svårare än så är det och några ömma tår finns nog inte hos någon här i ämnet.

Snarare tycker vi det är fel att sprida föråldrad info som en sanning, risken finns ju att någon tror på det liksom..

Läst på Tinder:

Har en sambo, en son och en bulldog.

Seriöst? Verkar vara en fin kille O_o.

Som Bison säger kan det mycket väl va ett "öppet" förhållande...
Men som i mitt egna fall som letar nåt mer varaktigt (även om det bara visar sej handla om sex) vill inte behöva känna att han bara kan ses när "sambon" är tråkig/borta/ovillig osv...
Så jag väljer bort ALLA som står att de redan har någon.... Även om det innebär att jag ev väljer bort "prins charming"... Och som sagt det är inte för jag "tycker synd" om den som blir bedragen (om de inte har öppet, vilket nog är minst 50% chans iaf) utan mer för att jag inte vill bli "kär" i någon som aldrig kommer lämna det de har (även det kan ibland stå lika tydligt i presentationen)

Så det är ingen egen "moralkompass" utan mer för att skydda mej själv... Räcker ju med att man blir mer eller mindre intresserad i de man ser som är singlar som sen inte visar sej va intresserade :p

Tiderna går framåt, nya upptäckter och rön görs, så den gamla information du har, som bygger på vad folk trodde är felaktig. Svårare än så är det och några ömma tår finns nog inte hos någon här i ämnet.

Snarare tycker vi det är fel att sprida föråldrad info som en sanning, risken finns ju att någon tror på det liksom..
Ja?

Vänta lite, du skippade källkritiken för att du är extremt källkritisk? Hur går det ihop? :confused:
Antagligen för att den källan har varit trovärdig vid tidigare tillfällen, skulle jag anta. Men eftersom jag inte minns källan, är det svårt att svara helt hundra. Men kan bara utgå från hur jag kan ha resonerat. Kan ha varit en lärare el lärobok tex.

Det är så djävla lätt att sitta bakom skärmen och vara otrevlig! Bara för jag råkade trampa på en öm tå. Jag fick lära mig detta för många år sedan, minns tyvärr inte var, men då jag är extremt källkritisk av mig, så hade jag inget motiv för att anta att min källa hade felaktig information! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Eller inte... Jag tror faktiskt att du oxå sitter på information som kan vara felaktig, really!
Himla lätt att sitta där och vara självgod bakom skärmen.

Men jag tycker det är extremt klantigt eftersom det skapar skräck för smitta när det inte kan ske.
Typ som att man får aids av att kramas. Det stigmatiserar.

Men jag tycker det är extremt klantigt eftersom det skapar skräck för smitta när det inte kan ske.
Typ som att man får aids av att kramas. Det stigmatiserar.

Ångrade mig

Tycker att det är rätt uttjatat nu...

Får ändå beklagar till er som bär på viruset, som jag är väldigt tacksam över att slippa.

Hann läsa och inte heller jag har herpes, däremot håller jag mig lite mer uppdaterad angående smittriskerna och som sagt; det finns noll och ingen anledning att vara överdrivet hypokondrisk när det kommer till smittrisk och absolut inte vid konstant kondomanvändning.

Risken är liksom så minimal för att bli smittad då att man gör sig en otjänst om man går och nojar över det.

Hann läsa och inte heller jag har herpes, däremot håller jag mig lite mer uppdaterad angående smittriskerna och som sagt; det finns noll och ingen anledning att vara överdrivet hypokondrisk när det kommer till smittrisk och absolut inte vid konstant kondomanvändning.

Risken är liksom så minimal för att bli smittad då att man gör sig en otjänst om man går och nojar över det.
Amen vad duktig du är!!

Fast du tjatade själv ganska bra om att det minsann visst fanns risk att bli smittad osv. Däremot är du den enda som svarat surt, tangerat spydigheter och personangrepp osv och varit regelrätt otrevlig...
Och vi fortsätter i all oändlighet... Ja, för risken att bli smittad finns...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 029
· Visningar
106 127
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser